Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با بیان اینکه تهران بیش از ۱۰۰ هزار معلول دارد، گفت: انتظارات این افراد با امکانات شهرداری همخوانی ندارد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران در پی تذکر مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در خصوص لزوم خدمت‌رسانی شایسته سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولین و جلوگیری از بی‌نظمی و لغو بی‌مورد سرویس‌ها نامه‌ای به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود متن این نامه را منتشر کرد.

افشانی در این نامه با اشاره به راه اندازی سامانه معلولین و جانبازان در سال ۹۱ جهت ارائه خدمات حمل و نقلی به افراد دارای محدودیت شدید جسمی و حرکتی توسط خودرو‌های مناسب سازی شده، گفت: علی رغم مناسب سازی تعدادی از معابر و مسیر‌های تردد جهت معلولین و همچنین شیب دار نمودن ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی به دلیل محدودیت‌های فراوان، جابجایی این قشر از عزیزان به سختی و با بضاعت اندک خودرو‌های سامانه جانبازان و معلولین صورت می‌گیرد.

وی می‌افزاید: یکی از علل شکایات مردمی به سامانه ۱۸۸۸، عدم تناسب تعداد خودرو‌های ون و آمار بالای مشترکین (۴۰۰۰ مشترک) بوده است؛ لذا نظر به تعداد و گستردگی و وسعت جغرافیایی ارائه خدمات که از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه پایتخت است، قطعا این تعداد خودرو و بودجه مصوب شورای شهر تهران تکافوی ارائه خدمات شایسته و در خور شأن این عزیزان را نمی‌نماید.

شهردار تهران با بیان اینکه سامانه ۱۸۸۸ ضمن پهنه بندی مشترکین در سطح منطقه تهران بزرگ، نسبت به بازنگری و اصلاح مسیر‌های تردد خودرو‌های در اختیار و تجهیز به سیستم ردیاب الکترونیکی اقدام نموده است، گفت: نتیجه این امر افزایش محسوس ۲۰ درصد آ‌مار جابجایی نسبت به ماه گذشته است.

افشانی افزود: با عنایت به ارائه خدمات به ۱۶۰ انجمن و موسسه آموزشی مرتبط با معلولین از جمله موسسات رعد غرب، یافت آ‌باد و سازمان‌های مردم نهاد و علی رغم روند صعودی در تعداد سرویس دهی روزانه به مشترکین معلول بدون افزایش و تغییر در تعداد خودرو‌های موجود سامانه و تحت پوشش قرار گرفتن سطح وسیعی از حوزه خدمات رسانی در سطح تهران بزرگ و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اولویت بندی اعزام مشترکین جهت انجام امور پزشکی و درمانی تعدادی از سرویس‌های درخواستی به لحاظ عدم ظرفیت اجبارا لغو می‌شود.

وی در ادامه گفت: بخشی از نارضایتی‌های مشترکین پس از تکمیل ظرفیت و عدم تخصیص سرویس‌های درخواستی به وجود می‌آید که این موارد نیز مطابق روال جاری توسط اپراتور‌های مستقر در سامانه به مشترکین یک روز جلوتر اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

شهردار تهران گفت: به جهت ارتقای کیفیت خدمات و آشنایی رانندگان سامانه و اپراتور‌های مخابرات سامانه با مقوله معلولیت و نحوه برخورد مناسب‌تر با این قشر از افراد جامعه که از سلامت جسمی برخوردار نمی‌باشند رده‌های آموزشی مستمر با دانشگاه رعد غرب و اعضای کارگروه سامانه متشکل از انجام‌های حوزه معلولین برگزار می‌شود.

افشانی افزود: همچنین در راستای اجرای طرح تکمیل ارباب رجوع و رضایتمندی مشترکین از نحوه سرویس‌دهی، گروه پایش سامانه یک روز بعد از ارائه خدمات از نحوه سرویس دهی؛ روزانه با تعدادی از مشترکین تماس گرفته و فرم نظرسنجی تکمیل می‌شود تا نقاط ضعف و قوت خدمات سامانه مشخص و اقدامات اصلاحی انجام شود، همچنین برابر آمار تعداد پیام‌های واصله از سامانه شکایت ۱۸۸۸ به نسبت تعداد سرویس‌های ویژه ارائه شده از سامانه جانبازان و معلولین موید تلاش همکاران سامانه در ارائه خدمات مناسب است.

وی با اشاره به عدم همخوانی توقع و انتظارات معلولین با شرایط ناوگان مناسب سازی شده برای این عزیزان گفت: این امر موجب نارضایتی معلولین و شهروندان شده است، اما به جهت ارتقای سطح خدمات و پاسخگوی مناسب نسبت به بررسی مجدد پیام‌های مذکور اقدام شد.

شهردار تهران در ادامه نامه در خصوص جزئیات پیام‌های ارسالی به سامانه ۱۸۸۸ گفت: در پیامی علی رغم روال جاری سامانه که باید پیامک درخواست سفر‌های مشترکین در ۴۸ ساعت قبل از زمان سرویس‌دهی و در محدوده زمانی ۲۱ الی ۲۴ ارسال شده لکن ضمن بررسی پیامک‌های ارسالی مشترکین در آ‌ن تاریخ مشخص شد پیامکی از جانب مشارالیه دریافت نشده است؛ ضمن اینکه شماره ارتباطی سامانه ۶۳۰۵ به صورت شبانه روی در اختیار معلولین و جانبازان گرامی است و با توجه به کثرت تماس‌ها و در زمان مکالمات و پیگیری معلولین امکان انتظار خط ورودی دور از ذهن نیست.

افشانی افزود: برخورد نامناسب یکی از پرسنل سامانه در پیام دیگری اطلاع رسانی شد اصولا پرسنل نام برده جزء اپراتور‌های پاسخگوی پذیرش نیستند و با شرایط به دلیل دسترسی قوی به شماره تماسشان در مواقع مختلف و بدون رعایت ضوابط نسبت به برقراری تماس با آقای جعفر اسماعیل زاده (از همکاران توقف گاه) اقدام نموده است که ضمن بررسی حضوری از نام برده و مکالمه تلفنی از مشترک آقای مظاهری هیچ گونه فحاشی و برخورد نامناسب از طرف این همکار سامانه صورت نگرفته و نارضایتی عنوان شده تنها به دلیل عدم ارائه شماره تلفن راننده اعزامی به ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه بر مبنای آمار واصله تهران دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر شهروند معلول و کم توان است، گفت: تنها ۵۰ درصد این افراد نیازمند حمل و نقل درون شهری هستند. از تعداد این افراد عددی بالغ بر ۵۰ هزار نفر را شامل خواهد شد؛ این در حالی است که تعداد مشترک تحت پوشش این سامانه ۴ هزار نفر یعنی کمتر از ۱۰ درصد افراد تحت پوشش این سامانه هستند. با این شرایط هیچ گاه پاسخگوی نیاز‌ها و محدودیت‌های این قشر معزز نخواهد بود.

شهردار تهران همکاری سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان و جانبازان را جزء لاینفک و تأثیرگذار این خدمت دانست و افزود: تاکنون اقدام موثری در این زمینه از این دو نهاد صورت نگرفته است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محسن هاشمی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»

به گزارش خبرآنلاین، شهردار تهران گفت: به هر دستگاهی در شهر که خدمتی می‌کند، بسته به نیازشان کمک می‌کنیم.

ایسنا در خبری نوشت: علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری شهرداری با ناجا در موضوع «طرح نور »، گفت: به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم. دستگاه‌ها نیازهای‌شان را به ما اعلام می‌کنند و ما طبق وظیفه و در چارچوب ضوابط به آنها کمک می‌کنیم.

شهردار تهران همچینین با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند در قضیه واگن‌های مترو، مردم سود کنند، اظهارکرد: اصلا خوب نیست که عده‌ای خاص در این کشور سود ببرند، اما مردم ضرر کنند. این رفتار با انسانیت ناسازگار است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901668

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • (تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم