Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره حواشی رخ داده درباره تبلیغات تئاتر گفت عزت‌الله ضرغامی مدیر سابق رسانه ملی قول‌هایی در این باره داده بود که در نهایت آنها را فراموش کرده است. ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شهرام کرمی با اشاره به برخی تخلفات رخ داده در حوزه تبلیغات تئاتر به تسنیم گفت «تخلف باید براساس مصوبه 641 شورای انقلاب فرهنگی مورد برخورد قرار گیرد و مسئولیت این برخورد با شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورد قانونی می‌تواند عدم دادن مجوز باشد.»

این حواشی با تبلیغات عظیم حسین پارسایی و نمایش «بینوایان» آغاز شد که در نتیجه آن شهرام کرمی اعلام کرد پارسایی در این باره تخلف کرده است و  فراتر از مجوز خود اقدام کرده است. اگرچه پارسایی نیز مسئلیت تبلیغات را به تهیه‌کنندگان نمایش یعنی محمد قدس و میثم احمدی نسبت داد، با این حال رسانه‌ها و اهالی تئاتر به وضعیت پیش آمده اعتراض کردند. کرمی گفت: «در مورد آقای پارسایی این هفته جلسه‌ای برگزار می‌شود که می‌تواند تذکر یا برخورد باشد. پارسایی گفته است اگر تصور ما تخلف است تبلیغات را پایین می‌آوریم.»

کرمی همچنین درباره برخی سخت‌گیری‌های اخیر در حوزه سالن‌داری با اشاره به اینکه مسئولیت‌پذیری سالن‌ها امر تازه‌ای نیست، گفت: «مراحل صدور مجوزها با هماهنگی سالن‌ها انجام می‌شود. ما به جز پیش‌تبلیغات مجوز عمومی نداریم. در گذشته اتفاق افتاده و مسئولیت آن را کارگردان پذیرفته است. مدیر سالن باید از مجوز صیانت کند و این در مجوز سالن‌ها درج شده است.»

وی همچنین درباره مسئله قیمت بلیت‌ها نیز گفت: «حساسیت رسانه روی بلیت‌ها موجب شد راهکاری برای این مسئله بیابیم. پیشتر به این موضوع فکر نکرده بودیم. به برخی از آثار به واسطه سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت باید نگاه حمایتی داشته باشیم ما باید کار را تسهیل کنیم و این باید برای همه تامین یابد. بیلبوردهای تبلیغاتی در اختیار شرکتهاست یک بند در پروانه‌های نمایش موجود است که هر گونه تبلیغ در رسانه‌های بیگانه ممنوع می‌باشد. به سازمان زیباسازی یک ماه پیش این قانون ابلاغ شده است.»

شهرام کرمی پیشتر نیز اعلام کرده بود که برای قیمت‌گذاری بلیت‌ها یک شورای صنفی تشکیل خواهد داد. وی با اشاره به وضعیت نامساعد تبلیغات تئاتر در کشور و عدم‌وجود بسترهای مناسب رسمی گفت: «تلویزیون برای تئاتر تبلیغ نمی‌کند ضرغامی قول داده بود که هیچ اتفاقی نیفتاد.»

او با نقد و حمایت توأمان از تئاتر تجاری اظهار داشت:«تئاتر این خاصیت را دارد که در ژانرهای مختلف نمود پیدا کند و تئاتر تجاری در تمام دنیا رواج دارد. این یک روند طبیعی است که در ایران تئاتر تجاری رشد کند. تئاتر تجاری به تئاتر کمک می‌کند؛ اما گسترشش بسیار لطمه می‌زند.»

کرمی همچنین درباره حواشی نمایش تازه علیرضا مهران با اشاره به اینکه متن نمایش طبق روال توسط کارگردان ارائه نشده است، تأکید کرد «شورا باید دو هفته پس از ارائه متن مجوز را صادر کند. »

انتهای پیام/

 

R1369/P1356/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب /مطهری می‌گفت «هل الدین الاالحب»، آمران می‌گویند «هل الدین الاالبغض»

به گزارش خبرآنلاین، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سالگرد شهادت شهید مطهری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏سالگرد مطهری به سکوت گذشت

‏مطهری اثر خنثی ندارد، همه‌اش نیاز روز است.

‏به همین دلیل دائما درحال مطالعه و تحقیق بود، تا حرف سبک نزند، می گفت اساس دین «محبت»است.

‏«هل الدین الاالحب».

‏امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمیشناسند!

‏گسل، عمیق است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروش میلیاردی یک تئاتر در دو هفته
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • ماجرای جالب شاعر شدن شهرام شکیبا + فیلم
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • ضرغامی: امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمی‌شناسند
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • کنایه تند وزیر به آمران حجاب :هل الدین الا البغض
  • کنایه ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب /مطهری می‌گفت «هل الدین الاالحب»، آمران می‌گویند «هل الدین الاالبغض»
  • کنایه تند ضرغامی به برخورد آمران حجاب