Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ارتقای دو برابری جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی در سال 2018 خبر داد و گفت: در سه سال گذشته، تعداد مقاله‌های مشترک دانشگاه امیرکبیر با استادان خارجی از ۵۱۸ به ۸۹۰ مقاله افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیداحمد معتمدی در نخستین نشست مشترک هم‌اندیشی علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر با استادانی از دانشگاه‌های لهستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ترکیه، سوریه، آمریکا، کانادا، الجزایر، ژاپن و ایرانیان مقیم خارج از کشور که امروز در این دانشگاه برگزار شد،‌ یکی از مهمترین بخش‌های توسعه علمی کشورها را همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاهها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال‌های اخیر در این جهت حرکت خیلی خوبی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت:  بر اساس آمار جهانی خوشبختانه دانشگاه‌های کشور در سال ۲۰۱۷، رتبه نخست را در توسعه علم در جهان کسب کرده‌اند و در این زمینه مقام ۱۶ را از آن خود کردند. همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بین ۱۳ دانشگاه برتر کشور قرار دارد که نقش موثری در این جهت داشته است.

دکتر معتمدی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی امیر کبیر با ۱۴ هزار دانشجو که بیش از نیمی از آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند با تولید ۴.۱۸ مقاله به ازای هر استاد که رقم بسیار خوبی در شاخص‌های جهانی است، مقام نخست را در بین دانشگاه‌های کشور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته، تعداد مقاله‌های مشترک این دانشگاه با استادان خارجی از ۵۱۸ به ۸۹۰ مقاله افزایش پیدا کرده و رشد استنادات این مقاله‌های علمی دانشگاه هم به همین نسبت افزایش یافته است.

به گفته معتمدی، در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی نیز دانشگاه صنعتی امیر کبیر از جهت‌های مختلف از جمله امتیازی که مربوط به روابط بین‌الملل دانشگاه می‌شود در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ برابر نسبت به ۲۰۱۷ رشد دارد. با این وجود فاصله با آن چه باید در روابط بین‌الملل وجود داشته باشد، زیاد است و از این جهت دانشگاه در برنامه راهبردی جایگاه خاصی را برای روابط بین‌الملل دانشگاه قایل شده است.

دکتر معتمدی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع مطرح شده در نشست امروز جزو نیازها و اولویت‌های کشور قرار گرفته و امید است مقدمه‌ای برای همکاری بین استادان و دانشگاه‌های ایرانی و خارجی حاضر در نشست باشد. بطوری‌که در این نشست ۳۰ استاد خارجی از دانشگاه‌ها و موسس‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی ۱۳ کشور جهان و همچنین عباس سروش معاون وزیر نیرو حضور یافتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه اميركبير رتبه بندی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی

 "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزار‌های کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و ... است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های اجرایی و کاربردی است و این کار‌ها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزار‌ها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی