Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست آینده پژوهی، سمینار منطق در تفکر اسلامی، همایش ملی فلسفه کلام و بازخوانی روایت بیژن عبدالکریمی از امر دینی از برنامه های پیش روی اهالی فکر و اندیشه در نیمه دوم مهرماه است.

خبرگزاری شبستان،‌ گروه اندیشه: پژوهشگاه ها و موسسات مختلف فعال در عرصه فکر و اندیشه، همزمان با آغاز سال تحصیلی نشست های متعددی را برای دانشجویان و پژوهشگران تدارک دیده اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

 

نشست آینده پژوهی برگزار می شود

دهمین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوان تخصصی با عنوان نشست «آینده پژوهی» از سوی  مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه با مشارکت نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور، روز یکشنبه، 15 مهر از ساعت 10 تا 12 در محل کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست علمی «مهدی اسلامی» با معرفی کتاب «انقلاب صنعتی چهارم»، «احسان کیانخواه» با معرفی کتاب «جهان مسطح» است و «کمیل خجسته» با معرفی کتاب «قدرت ارتباطات» حضور دارند.

 

سمینار منطق در تفکر اسلامی

سمینار علمی «منطق در تفکر اسلامی» به همت پژوهشکده حکمت معاصر روز دوشنبه، 16 مهر از ساعت 13 تا 17 در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

 

در این نشست پرفسور نادیا گرمان، طاهره کمالی زاده، ملیحه احسانی، مهدی عظیمی سخنرانی می کنند.

 

بازتعریف «مفهوم کودکی»

به مناسبت روز جهانی کودک، نشست بازتعریف «مفهوم کودکی» در برنامه فلسفه برای کودکان تفکر در سنت اسلامی ( در مقایسه با سنین دیگر) برگزار می شود.

 

این نشست در دو پنل برگزار می شود. پنل اول به موضوع بازتعریف «مفهوم کودکی» در برنامه فلسفه برای کودکان می پردازد که در این بخش مهرنوش هدایتی، روح الله کریمی سخنرانی می کنند و تعدادی از دانش آموزان هم حضور دارند و پنل دوم به موضوع تفکر در سنت اسلامی و مقایسه آن با دیگر نگرش ها و تفکر وجودی مولانا می پردازو این نشست دوشنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۱۴ الی ۱۸ در سالن اندیشه برگزار می شود.

 

همایش ملی فلسفه کلام برگزار می شود

در راستای گرامیداشت روز جهانی فلسفه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همایش ملی فلسفه کلام را با حضور اساتید فن و صاحب نظران برگزار می کند. این همایش با همکاری برخی دستگاه های علمی کشور، در دو شهر قم و تبریز برگزار می شود.

 

بیش از یک سال است شورای علمی همایش ملی فلسفه کلام با حضور اساتید فن و صاحبنظران از مراکز تحقیقاتی مختلف به ریاست آیت‌الله ربانی گلپایگانی تشکیل و طی جلسات مختلف ابعاد گوناگون همایش تصویب و طی فراخوانی اعلام شده است.

 

بازخوانی روایت بیژن عبدالکریمی از امر دینی

نشست «پرسش از امر دینی در عصر حاضر، بازخوانی روایت بیژن عبدالکریمی از امر دینی» به میزبانی پژوهشکده مطالعات اجتماعی برگزار می شود.

این نشست روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۸ و ۲۹ مهر از ساعت ۸ تا ۲۰ در سالن حکمت و اندیشه پژوهشکده برگزار می شود و در آن رضا داوری اردکانی، عبدالحسین خسروپناه،‌ حمید پارسانیا،‌ علیرضا قائمی نیا،‌ مهراب صادق نیا،‌ سیدمحمد ثقفی،‌ محمدحسین بادامچی،‌ محمد توکل،‌ سید محسن فاطمی،‌ محمد سالار کسرایی،‌ نعمت الله فاضلی،‌ محمد مجتهد شبستری،‌ سید حسین سراج زاده،‌ عباس نعیمی،‌ احسان پویافر، فلور عسکری زاده،‌ حسن محدثی، احمد بخارایی، ابوالفضل مرشدی،‌ رحیم محمدی،‌ محمدباقر تاج الدین،‌ حسین روحانی،‌ مصطفی ملکیان، داوود مهدوی زادگان،‌ آیدین ابراهیمی، محمدرضا زمردی، قاسم پورحسن،‌ بیژن عبدالکریمی،‌ انشاءالله رحمتی،‌ احسان مروجی، حسین حجت پناه، و سید جواد میری نیز سخنرانی می کنند.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع رزمایش اقتدار عاشورایی امام سجاد ع ارز اربعین حسینی اردبیل مجلس آمریکا دادگاه لاهه شیراز بسته خبری نشست علمی نشست پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه وب پژوهی فصلنامه شد

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر اقداماتی که در این حوزه وب پژوهی انجام داده است، نشریه‌ای را راه‌اندازی کرد که علاوه بر مجوز ISC، رتبه «ب» پژوهشی وزارت علوم را نیز کسب کرده است. این نشریه از امسال به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود و این اقدامی مبارک است و امیدواریم این نشریه، محلی برای تعامل اهالی علم باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن خوش آمدگویی به اساتید و مدعوین حاضر در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: از علل تداوم برگزاری کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی این بود که باهدف درستی انتخاب شده و مسیر درستی را طی کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌هایمحمدجواد شایگان فرد دبیر کنفرانس و همکارانی که در این مسیر تلاش کردند، افزود: خوشحالم که در این حوزه چشم‌انداز درستی را ترسیم کرده‌اید و در عمل نیز اقدامات مناسبی را انجام داده و تا به امروز توانسته‌اید دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی را برگزار کنید.

رئیس کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع وب پژوهی مسئله‌ای به‌روز بوده که سرعت رشد بالایی دارد و این نکته‌ای مهم، برای ادامه دارشدن این کنفرانس است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ عنوان کرد: پرفسور بدیع از افراد شاخص در این حوزه بودند که حضورشان در این کنفرانس بسیار ارزشمند بود؛ اما امروز او را در جمعمان نداریم و بسیار متأثریم.

وی تأکیدکرد: دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر اقداماتی که در این حوزه انجام داده است، نشریه‌ای را راه‌اندازی کرد که علاوه بر مجوز ISC، رتبه «ب» پژوهشی وزارت علوم را نیز کسب کرده است.

همچنین خبر خوب که نشریه وب پژوهی از امسال به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود و این اقدامی مبارک است و امیدواریم این نشریه، محلی برای تعامل اهالی علم باشد.

وی در پایان گفت: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.
دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: این کنفرانس یک کنفرانس تخصصی و بین‌رشته‌ای است و خوشحالیم که هرسال تعداد افرادی که در حوزه‌ فناوری اطلاعات در این کنفرانس حضور دارند، بیشتر می‌شوند و به جز پنل‌های تخصصی پنل‌هایی در حوزه‌های علوم‌انسانی، جامعه‌شناسی و… نیز مرتبط با این حوزه و جود دارد.

وی افزود: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد