Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قهرمانی پتروشیمی در مسابقات باشگاه های آسیا نتیجه تلاش بازیکنان بود، گفت: ۸ بازیکنی که پتروشیمی را تا پایان مسابقات همراهی کردند، هر یک به نحو احسنت وظیفه خود را در جریان بازی ها انجام دادند و کمک کردند تا تیم به مهمترین هدفی که داشت، دست یابد. 

وی در واکنش به این موضوع که «به نظر می رسد شرایط خاص پتروشیمی و کم بودن تعداد بازیکنان به نوعی انگیزه ها را برای نتیجه گیری بیشتر کرده بود»، گفت: صد در صد همینطور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی تعداد بازیکنان کم است، احساس خطر بیشتر می شود اما فراموش نشود که «یک مرد جنگی به از صد هزار سیاه لشگر» است. خوشحالم که ۸ بازیکن من به معنای واقعی مرد جنگی بودند . در برخی از پست ها بازیکن نداشتیم اما این ویژگی بازیکنانم کمک کرد تا اینگونه کمبودها عامل بازدارنده برای ما نباشد.

حاتمی با تأکید بر اینکه قهرمانی پتروشیمی در مسابقات باشگاه های آسیا نتیجه یک کارگروهی بود، در مورد اینکه «فوت کوزه گری که برای قهرمان کردن تیمی که ترکیب ناقصی در اختیار داشت، چه بود؟»، تصریح کرد: اعتمادی که من به بازیکنان جوان داشتم، اعتمادی که آنها به من داشتند در کنار اعتمادی که خود بازیکنان به یکدیگر داشتند، فوت کوزه گری بود که کمک کرد در مسابقات تایلند با وجود شرایط خاصی که داشتیم قهرمان شویم.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی افزود: از ابتدای تشکیل اردو و قبل از آن در مرحله انتخاب بازیکنان همواره تأکیدم بر آن بود که باید با اعتماد در کنار هم باشیم چون معتقدم تنها در این صورت می توان نتیجه گرفت. بازیکنان من از نظر فنی کاملا توانمند بودند و مهمتر از آن ویژگی های اخلاقی شان بود  طوری که حتی بازیکنانِ هم پست، به شدت یکدیگر را حمایت می کردند. این گونه بود که تیمی یک دست در اختیار داشتیم.

حاتمی در ادامه با بیان اینکه تمام تیم های شرکت کننده در مسابقات باشگاه های آسیا در شرایط ایده آلی قرار داشتند، گفت: این که تیمی بدون برنامه و آمادگی در این مسابقات شرکت کند دور از ذهن است. نمایندگان کره جنوبی و لبنان تنها تیم هایی بودند که یک بازیکن خارجی در اختیار داشتند سایر تیم ها مانند نمایندگان تایلند و چین تایپه حداقل دو بازیکن خارجی در ترکیب خود داشتند. نماینده فیلیپین از سه بازیکن آمریکایی در ترکیب خود استفاده می کرد و نماینده ژاپن هم دو بازیکن خارجی در ترکیب اصلی خود داشت و دو بازیکن هم روی نیمکت.

وی یادآور شد: در رقابت با این گونه تیم ها و در حالیکه ترکیب دوازه نفره ما کامل نبود، توانستیم با حمایت بیشتر و انگیزه دادن به بازیکنان قهرمان شویم. این کار بزرگی بود که بازیکنان ما انجام دادند و ارزش کار خود را با توجه به شرایطی که داشتند بیشتر کردند.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به شرایطی که پیش از حضور در مسابقات باشگاه های آسیا با آن مواجه شدید و اینکه از طرف مجموعه پتروشیمی مورد حمایت کامل قرار نگرفتید، آیا همکاری با این تیم را ادامه می دهید؟»، گفت: بله؛ کماکان قرار است به عنوان سرمربی هدایت پتروشیمی را در لیگ برتر عهده دار باشم. به هر حال در آن شرایط این موضوع را آگاهانه پذیرفته و خوشبختانه توانستیم با وجود خیلی از کم و کاستی ها قهرمان هم شویم.از حالا هم به فکر لیگ برتر هستیم.

«واکنش مسئولان پتروشیمی بعد از قهرمانی در آسیا چه بود؟» حاتمی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: قاعدتاً از قهرمانی نماینده خود خیلی خوشحال هستم و بابت این موضوع مراتب تشکر و قدردانی خودم را هم اعلام کرده ام. قرار است در یک مراسم از بازیکنان تقدیر هم شود. به هر حال نام پتروشیمی در سطح آسیا به عنوان قهرمان مطرح شده و این برای آنها جای خرسندی دارد.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی همچنین در پاسخ به این پرسش که «مسئولان پتروشیمی از نوع برخورد خود و از اینکه حمایت لازم و کافی را از تیم اعزامی به تایلند نداشته اند، پشیمان نیستند؟»، تأکید کرد: نمی توانیم وقتی که مسئول نیستیم قضاوتی در مورد عملکرد آنها داشته باشیم آن هم در این وضعیت که شرایط اقتصادی خوب نیست و انجام خیلی از فعالیتها سخت است. به هر حال اگر پتروشیمی به مسابقات باشگاه های آسیا نمی رفت جریمه ۱۶۰ - ۱۵۰ هزار دلاری و دو سه سال محرومیت گریبان بسکتبال و این تیم را می گرفت. علت اصلی خود من برای این که مصمم به اعزام تیم بودم، این بود که از این بحران جلوگیری کنم. مسئولان هم وقتی از تبعات عدم حضور در مسابقات آگاه شدند، کمک های لازم را ارائه کردند اما باید بیشتر از همه از مسئولان فدراسیون تشکر کنم که با تهیه بلیت اولین و مهمترین قدم را برای همراهی برداشتند.

کد خبر 4421978 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: بسکتبال تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام مهران حاتمی تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران دربی السد قطر دربی هشتاد و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی برانکو ایوانکوویچ تیم فوتبال السد قطر تیم ملی فوتبال ایران لیگ قهرمانی فوتبال آسیا بازی های پاراآسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیستمین اسکودتو: اینتر قهرمان ایتالیاست!

به گزارش "ورزش سه"، دربی دلامادونینا بین تیم‌های اینتر و میلان همواره یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های جهان بوده است اما بازی امشب جایگاه ویژه‌ای دارد. ۹۰ دقیقه‌ای که تا ابد در ذهن هواداران اینتر خواهد ماند و در سمت دیگر هواداران میلان دست به هر کاری می‌زنند تا آن را فراموش کنند.

این یک ۹۰ دقیقه دقیقه عادی نبود. اینتر به فرصت ویژه‌ای رسیده بود، قطعی کردن قهرمانی مقابل چشمان میلان و هوادارانش یکی از فرصت‌هایی است که ممکن بود دیگر از راه نرسد.

تاریخی‌ترین دلامادونینای چند سال اخیر با حواشی‌ای از روی سکوها آغاز شد. هواداران افراطی میلان با بنری خطاب به اینتری‌ها نوشتند «ریاضی مهم نیست، تعداد جام‌ها در زمین ۱۹ است.»

میلانی‌ها که قهرمانی این فصل اینتر را قبول کرده و به نوعی شکست امشب را هم از همان قبل از بازی پذیرفته بودند، به اسکودتوی ۲۰۰۶ اشاره داشتند که از یوونتوس پس گرفته شد و به اینتر داده شد.

اینتری‌ها هم پاسخ محکمی در چنته داشتند. آنها دو ستاره را بر روی جایگاه‌شان به نمایش درآوردند و نوشتند «سرنوشت ما، کابوس شما.»

با این حواشی بازی آغاز شد. اینتر پس از چند حمله نصفه و نیمه روی ضربه سر فرانچسکو آچربی به گل رسید. این اختلاف با شوت فوق‌العاده مارکوس تورام در اوایل نیمه دوم بیشتر شد.

حالا نوبت به تلاش میلان بود. آنها نمی‌خواستند در پایان بازی شادی اینتری‌ها را ببیند و به آب و آتش می‌زدند که ۳ امتیاز را از آنها بگیرند. جشن اینتری‌ها از همان نیمه دوم آغاز شده بود، سن‌سیرو در دودهای آبی و مشکی محو شده بود.

این فضا و جو به میلانی‌ها انرژی‌ای برای جنگیدن داد و بالاخره دروازه اینتر را باز کردند. فیکایو توموری با ضربه سر بازی را ۲-۱ کرد و از واکنش‌ها و درخواستش از هواداران برای بیشتر کردن تشویق می‌شد فهمید که یک میلانی چقدر از دیدن شادی اینتری‌ها متنفر است.

جنون به اوج رسیده بود. دقایق پایانی با درگیری‌های زیادی همراه بود. ابتدا تئو هرناندز و دنزل دامفریز در میانه‌های میدان درگیر شدند. آنها یکدیگر را رها نمی‌کردند و همین باعث شد که بازیکنان بیشتری به این درگیری وارد و جنجال بزرگی درست شود. در حالی‌که مایک مانیان هم برای جدا کردن بازیکنان از یکدیگر دروازه خارج شد، بالاخره با سوت‌های پیاپی داور، پس از لحظاتی بحث و جدال، بازیکنان یکدیگر را رها کردند و دامفریز و هرناندز هم از زمین اخراج شدند.

کرنر میلان در آخرین ثانیه‌ها می‌توانست تبدیل به گل دوم شود اما درنهایت فقط یک کارت قرمز دیگر نصیب میلان شد.‌ جایی که داویده کالابریا پیش از ارسال کرنر با آرنج به صورت مخیتاریان ضربه زد و یک درگیری دیگر شکل گرفت. این بار مایک مانیان که برای گلزنی جلو کشیده بود، با سومر و مارتینز دست به یقه شد اما این بار داور زودتر از قبل به درگیری پایان داد و کالابریا را اخراج کرد.

بالاخره سوت پایان بازی زده شد و سرنوشت اینتر و کابوس میلان از راه رسید. بیستمین قهرمانی و دومین ستاره. خوشحالی اینتری‌ها مقابل چشمان بازیکنان و هواداران رقیب همشهری چیزی است که تا سال‌ها در تاریخ سری A پررنگ خواهد بود.

بیستمین اسکودتو یکی از تاریخی‌ترین‌هاست. نه به‌خاطر اینکه منجر به نقش بستن دومین ستاره بر روی پیراهن نراتزوری می‌شود، بلکه به این دلیل که این قهرمانی زودهنگام در برابر اشک‌ها و عصبانیت میلانی‌ها به‌دست آمده است.

تبریک‌ها خیلی زود از راه رسیدند. اولین تبریک که جالب‌ترین آنهاست مربوط به یوونتوس هست که رقیب و دشمن دیرینه اینتری‌ها هستند. این باشگاه در صفحه رسمی‌اش در توییتر نوشته است:«به اینتر بابت بردن اسکودتو تبریک می‌گوییم.»

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • بیستمین اسکودتو: اینتر قهرمان ایتالیاست!
  • یوسفی: پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • تصمیم سیلوا برای خداحافظی | روزهای خوبی را در اینجا داشتم
  • پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ می‌شود/ حاشیه‌های استقلال زیاد است
  • پوستر فیلم با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی منتشر شد/قهرمان «آن دو»، شهید شاخص کشوری امسال
  • حضور تیم والیبال جوانان ایران در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی
  • سرمربی قهرمان جهان: ایران باید از عنوانش دفاع کند
  • صعود دلهره‌آور فوتسال ایران در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا - تایلند
  • قم قهرمان مسابقات اسب سواری