Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: این حکم نظر ملت ها و دولت های دنیا را به ایران بسیار تلطیف می کند و از جهت دیپلماسی عمومی ارزش فوق العاده دارد و بطور یقین بر نتایج تصمیم آمریکا در پاییز تاثیر مستقیم می گذارد.
وی اظهار داشت: دیوان بین المللی دادگستری لاهه رکن قضایی سازمان ملل متحد و عالی ترین مرجع حل اختلاف میان دولت هاست و این نهاد مستقر در لاهه هلند برای اجرای تصمیماتش از پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل متحد برخوردار است و تمام اعضای ملل متحد به اجرای تصمیمات دیوان ملزم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عاملی بیان کرد: با این وجود از آنجا که آمریکا خود یکی از اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل و از حق وتو برخوردار است پیش از این در مواردی از اجرای تصمیمات این دیوان خودداری کرده است. 
وی ادامه داد: عجیب این است که قضات دیوان به اتفاق آرا به نفع ایران حکم کرده اند در حالی که یکی از قضات آن منصوب آمریکاست ، یعنی ترامپ کاری کرده که خود آمریکایی ها هم از آن ناراحت هستند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: دولت آمریکا همه جا را پر کرده بود که دولت ایران بزرگترین حامی تروریسم است و ثبات منطقه را بهم می زند اما اکنون بعد از حکم دادگاه لاهه تمام زحمات آمریکا ازبین رفت و مردم دنیا می گویند مگر ممکن است دادگاه لاهه بزرگترین حامی تروریسم را تایید کند پس آمریکا دروغگو بوده است.
عاملی بیان کرد: قرار موقت دادگاه لاهه لازم الاجراست و اگر آمریکا اجرا نکند شکست بزرگ دیگری بر آمریکاست.
وی افزود: آمریکا با اعلام اینکه حکم دیوان بین المللی دادگستری برای ما بی ارزش است و این دادگاه صلاحیت رسیدگی به امور آمریکا را ندارد، اهانتی بزرگ به سازمان ملل، به ملت های متحد در آن و به مفهوم عدالت و به قضات بین المللی و نهادهای قضایی بین المللی کرد و از این اهانت بوی خون، عصیان، سرکشی، خودسری و استبداد و خود کامگی می آید. 
امام جمعه اردبیل اظهار داشت: ترامپ به صراحت گفت آمریکا 70 میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است، این پول باید به آمریکا برگردد ، ترامپ به ملک سلمان گفت عربستان باید هزینه حضور ما در خاورمیانه را به طور کامل پرداخت کند چون بدون ما شما در عرض 2 هفته سقوط می کنید.
وی افزود: عربستان می گوید دشمن اول نظامی و اعتقادی ما ایران است بنابراین ترامپ که می گوید بدون ما نمی توانید دو هفته دوام بیاورید، مرادش این است که اگر بین شما و ایران جنگ رخ دهد شما در کمتر از 2 هفته در برابر ایران سقوط می کنید.
عاملی در ادامه خطبه با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر عزت، اقتدار، رحمت و مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی است افزود: در قداست این نیرو همین بس که نمی توان کشور بدون نیروی انتظامی را تصور کرد.
وی گفت: این نیرو متولی امنیت جامعه است و ارزش امنیت با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست و تمام دستاوردهای بشری در سایه امنیت است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اقدام حماسی و شجاعانه سپاه معظم در گرفتن انتقام شهدای اهواز را تبریک گفت و اظهار داشت: ارزش نظامی این حرکت فوق العاده است چون هدف گیری در سوریه با فاصله بسیار کم از آمریکایی ها نشان اوج اعتلای علمی و فنی ایران است.
امام جمعه اردبیل گفت: در واقع این حرکت بزرگ سپاه پاسداران بازدارندگی بزرگی برای کشور ما در مقابل حملات و خطرات ایجاد خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه امنیت سازمان ملل متحد ایران جنگ ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام

به گزارش خبرگزاری مهر، حکم محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضائی است.

کد خبر 6087998

دیگر خبرها

  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود