Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیلاری کلینتون در این "سند محرمانه" می‌افزاید: "کمک‌دهندگان در عربستان سعودی، عمده‌ترین منبع مالی گروه‌های تروریستی سنی‌مذهب در سراسر جهان هستند". آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل- شبکه خبری "راشا تودی" در گزارشی می‌نویسد که هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق امریکا پیشتر هشدارهای ایران درباره خطر حمایت عربستان سعودی از تروریسم تایید کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری "راشا تودی" می‌نویسد: "جهان یک سخنرانی آتشین از سوی نماینده ایران در پاسخ به اتهامات عربستان سعودی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را شاهد بودند. ایران گفت که ریاض از فعالیت‌های تروریستی در جهان حمایت می‌کند. جالب آن که سالها پیش هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق امریکا نیز این موضوع را تایید کرده بود. نماینده ایران گفت که متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم ادعای عجیبی است که از سوی "عادل الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان سعودی مطرح می‌شود. این دیپلمات ایرانی گفت همه می‌دانند که عربستان سعودی از تروریسم به عنوان یک ابزار به صورت گسترده استفاده می‌کند. واقعیت آن است که در اسناد ویکی لیکس در سال 2009 میلادی نیز اشاره شده بود که هیلاری کلینتون عربستان سعودی را بزرگترین حامی گروه های تروریستی در جهان دانسته بود. ویکی لیکس در اسناد خود آورده بود که عربستان سعودی مهمترین منبع تامین‌کننده مالی برای گروه‌های تروریستی سنی در سرتاسر جهان است. عربستان سعودی از القاعده، طالبان و سایر گروه‌های تروریستی حمایت کرده است". 
برپایه این سند، که هیلاری کلینتون آن را برای سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در ریاض، کویت، ابوظبی، دوحه و اسلام‌آباد ارسال کرده است، عربستان سعودی همچنان بزرگترین محل جمع‌آوری پول برای گروه‌های تروریستی است و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز نتوانسته‌اند جلوی جمع‌آوری پول برای ان گروه‌ها را بگیرند.

در این یادداشت محرمانه که تاریخ ۳۰ دسامبر سال ۲۰۰۹ را برخود دارد، هیلاری کلینتون می‌نویسد: "اقدامات بیشتری باید انجام شود، چراکه عربستان سعودی همچنان یک پایگاه عمده مالی برای القاعده، طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی است که احتمالا هرساله میلیون‌ها دلار از منابع سعودی جمع‌آوری‌ می‌کند که اغلب در ایام حج و رمضان است".
در این یادداشت که منتسب به هیلاری کلینتون است، وزیر خارجه آمریکا می‌افزاید، ریاض تنها «اقدام محدودی» برای قطع منابع مالی القاعده در عربستان سعودی انجام داده است.
هیلاری کلینتون در این "سند محرمانه" می‌افزاید: "کمک‌دهندگان در عربستان سعودی، عمده‌ترین منبع مالی گروه‌های تروریستی سنی‌مذهب در سراسر جهان هستند".
در این یادداشت، هیلاری کلینتون قطر، کویت و امارات متحده عربی را از دیگر کشورهایی دانسته است که گروه‌های تروریستی منابع مالی خود را در آنجا جمع‌آوری می‌کنند.
هیلاری کلینتون در این یادداشت، ضمن تجلیل از دولت عربستان سعودی، برای مبارزه با جمع‌آوری پول برای گروه‌های تروریستی نوشته بود: "ما از دولت شما می‌خواهیم مسئولیت فعالیت‌های خیریه‌ها و سازمان‌های غیردولتی سعودی در خارج از کشور را به عهده بگیرد".
در بخش دیگری از این یادداشت هیلاری کلینتون درباره کویت می‌نویسد که این شیخ‌نشین در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تنها کشوری است که تامین مالی گروه‌های تروریستی را به طور رسمی غیرقانونی نکرده است.
هیلاری کلینتون با تمجید از اقدامات دولت کویت برای قطع منابع مالی گروه‌های تروریستی این اقدامات را ناکافی ارزیابی کرده است.
او نوشته است:"اطلاعات ما نشان می‌دهد که کمک‌دهندگان کویتی به لحاظ مالی و دیگر کمک‌ها به القاعده و سایر گروه‌های تروریستی سهم مهمی دارند".
وزیر خارجه آمریکا سابق امریکا به طور مشخص از فعالیت‌ برون‌مرزی سازمان موسوم به "جمعیت احیای میراث اسلامی" کویت ابراز نگرانی کرده و این سازمان را متهم کرده است که در بسیاری از نقاط جهان به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند.
هیلاری کلینتون در این یادداشت خطاب به دولت کویت می‌گوید آلبانی، جمهوری آذربایجان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، کامبوج و روسیه به همراه آمریکا علیه شاخه‌های این سازمان در کشورشان اقدام کرده‌اند.
در این یادداشت هیلاری کلینتون با بیان نگرانی‌های مشابه در مورد امارات متحده عربی و قطر از این دو کشور نیز می‌خواهد اقدامات بیشتری برای جلوگیری از انتقال پول به گروه‌های تروریستی انجام دهند.
هیلاری کلینتون به ویژه درباره رفت ‌و آمد افراد طالبان به امارات ابراز نگرانی کرده و نوشته است: "ما بر ضرورت جلوگیری از سفر طالبان تحت عنوان مذاکرات سازش و جمع‌آوری پول توسط آنها، تاکید داریم".  کد خبر: ۵۴۸۸۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیرو‌های امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از ۳۳ هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به‌نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و تعداد مجروحان هم به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۴۶ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان