Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ شهریار داری پور  اظهار داشت: علاوه بر گاز تصفیه شده در این مدت شرکت پالایش گاز ایلام بیش از 810 هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده و با توجه به عدم راه اندازی فاز دوم پتروشیمی استان ایلام این فرآورده ها به دیگر نقاط کشور ارسال شده است.
وی از تولید بیش از 22 هزار تن گاز مایع خام در این مجموعه طی مدت یاد شده خبر داد و افزود: با توجه به عدم دریافت توسط پتروشیمی ایلام بیشتر آن با هماهنگی های صورت گرفته به پالایشگاه چهارم مجتمع گازی پارس جنوبی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در سال جاری بیش از 34 هزار تن گوگرد نیز در این شرکت تولید شده است، گفت: در کارخانه دانه بندی، گوگرد بصورت پاستیلی تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد که میزان فروش در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 28 هزار تن بوده است.
داری پور از افزایش چشمگیر گاز تصفیه شده این شرکت به خط سراسری خبر داد و افزود: شرکت پالایش گاز ایلام که از میدان گازی تنگ بیجار خوراک خود را دریافت می کند پس از پالایش پنج محصول متان ، اتان ، گاز مایع، میعانات گازی و گوگرد تولید می کند.
وی یادآور شد: گاز متان برای مصارف شهری و صنعتی، گوگرد جهت مصارف صنعتی در حوزه اسیدسازی و کودهای شیمیایی و همچنین سه محصول دیگر از جمله میعانات گازی، گاز مایع و اتان نیز برای مصرف خوراک پتروشیمی‌ مورد استفاده قرار می گیرند.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام اضافه کرد: پالایشگاه گاز ایلام در راستای منویات مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای داخلی، میزان بهره گیری و استفاده از تجهیزات و مواد شیمیایی تولید شده داخل را به میزان قابل توجهی افزایش داد تا گامی بلند در راستای خودکفایی هرچه بیشتر کشور بردارد.
داری پور تاکید کرد: با توجه به اینکه ایلام و استان‌های همجوار از گاز طبیعی به این پالایشگاه بهره مند می شوند و با درنظر گرفتن کمبودها و محدویت های سال های گذشته، متخصصان با بومی‌سازی تجهیزات و بکارگیری توان داخلی میزان وابستگی به تجهیزات خارجی و وارداتی در این پالایشگاه را کاهش دادند.
پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.
پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است.
کار احداث این مجتمع بزرگ صنعتی از خرداد ۱۳۸۰ آغاز و در پاییز سال ۱۳۸۶ مراحل راه اندازی اولیه آن به پایان رسید.
این پالایشگاه در دو مرحله تعریف شده که در مرحله نخست شش میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز ترش وارد پالایشگاه و پس از شیرین سازی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آن به خطوط انتقال گاز تزریق می شود.
اتان با ظرفیت تولید روزانه ۳۷۰ هزارمتر مکعب، +C۳ با تولید روزانه بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب، میعانات گازی با ظرفیت روزانه یک هزار و 200 مترمکعب و گوگرد با ظرفیت تولید ۳۴۰ تن در روز دیگر محصولات این پالایشگاه در شرایط کنونی هستند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پالایش گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت

به گزارش قدس آنلاین، «مرتضی شاهمیرزایی» امروز (سه‌شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در محل وزارت نفت افزود: پتروشیمی‌ها با پرداخت معوقات خود مانع از محدودیت‌های گازی شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: در دولت سیزدهم با اجازه ورود به بخش خصوصی منجر به توسعه میادین شده و تا کنون نیز چهار طرح بید بلند خلیج فارس، NGL ۳۱۰۰, NGL۳۲۰۰ و به سازی مشعل‌های مارون را شاهد بودیم.

شاهمیرزایی گفت: با جمع‌آوری گازهای همراه، روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب به شبکه سراسری گاز وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: این تفاهم‌نامه روزی تاریخی را رقم زد و برای بهتر انجام شدن آن باید همکاری بین هلدینگ‌ها با دولت بیشتر شود و هلدینگ‌ها باید به اندازه توان خود سرمایه بیاورند.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین راهبردهای پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش است که طبق برنامه در حال پیگیری آن هستیم.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه توسعه میدان‌های گازی با توان هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) با حضور «جواد اوجی» وزیر نفت، «محسن خجسته‌مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مرتضی شاهمرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مدیران عامل صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور امضا شد.

ارزش مجموع تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید ۶.۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود و با اجرای این طرح‌ها، حدود ۱۲۷ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور با هدف تامین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها اضافه خواهد شد.

شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدامات، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج فارس با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد