Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، فریدالدین فریدعصر، قائم مقام مدرسه اسلامی هنر امروز، 14 مهرماه در نشست «نقش هنر در تبلیغ دینی» كه با حضور جمعی از بانوان مبلغ استان فارس در شیراز برگزار شد، با تأكید بر اینكه نباید از ظرفیت هنر برای تبلیغ دین غافل شد، گفت: در گذشته ضمن آموزش هنر و فنون مختلف، دین هم تبلیغ می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری اینكه هنر در فارسی قدیم به معنای انسان نیك است، گفت: همچنین عدالت، عفت، شجاعت و حكمت‌های عملی از دیگر معانی هنر در فارسی قدیم است كه البته در اشعار نیز به عنوان فضیلت از آن یاد می‌شده است.
فرید عصر به معنای اسلامی هنر نیز اشاره كرد و آن را به عنوان یك عمل عبادی در این مكتب برشمرد و گفت:‌ هنرهای امروزی شبیه گذشته نیستند حتی جلوه‌های آن‌ها هم شبیه آن ایام نیستند.
قائم مقام مدرسه اسلامی هنر با تصریح اینكه در میان محققان هنر اختلاف جدی وجود دارد، گفت: برخی از مورخان هنر می‌گویند كه هنر ریشه در دین ندارد در حالی كه چنین نیست.
وی با یادآوری اینكه هدف از نزول قرآن هدایت انسان‌هاست، گفت: قرآن كریم به بهترین شكل از هنر استفاده كرده است چنانچه هنگام قرائت آن به موزون بودن كلام آن به خوبی پی می‌بریم و این كتاب موسیقی است كه كلام موزون دارد.
فریدعصر با ذكر این نكته كه مسئله موسیقی قرآن غیر از تلاوت آن است، گفت: کلمات موسیقی کاملاً بر اوزان موسیقی است و در حالی که قرآن می‌توانست غیر موزون صحبت کند اما ترجیح داده از موسیقی استفاده کند.
قائم مقام مدرسه اسلامی هنر با بیان اینكه در تعابیر اهل بیت(ع) هم عنایتی به این مسئله شده است، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نیز قرآن یك اثر هنری است.
وی به هنر قصه‌گویی قرآن كریم و اهل بیت(ع) نیز اشاره كرد و گفت: در قرآن كریم و روایات اهل بیت(ع) قصه‌های فراوانی را مشاهده می‌كنیم و این یك هنری است كه در این منابع به وفور یافت می‌شود.
فریدعصر در ادامه خطاب به بانوان مبلغ دینی گفت: برای اینكه معارف دین را بیان كنید راهی جز بیان قصه‌های مختلف قرآنی و روایات اهل بیت(ع) ندارید.
محمد كرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس نیز در این نشست از برقراری زمینه ارتباط بین حوزه هنری فارس و مدرسه اسلامی خبر داد و گفت: این جلسات به صورت مداوم ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي هنر تبليغ دين موسيقي قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، منچستر سیتی امروز موفق شد با گل‌های یوشکو گواردیول و ارلینگ هالند مقابل ناتینگهام فارست به پیروزی ۲-۰ برسد. ستاره نروژی خط حمله سیتیزن‌ها پس از مصدومیت کوتاه به ترکیب تیمش بازگشت و توانست گل دوم را به ثمر برساند.

حالا منچستر سیتی با یک بازی کمتر نسبت به آرسنال فقط یک امتیاز کمتر دارد و در موقعیت فوق‌العاده‌ای برای قهرمانی قرار گرفته است. آنها در دیدار بعدی روز شنبه هفته آینده به مصاف ولورهمپتون خواهند رفت.

هالند در مصاحبه با اسکای اسپورت پس از پایان بازی در مورد حس و حالش بعد از بازگشت به ترکیب، پیروزی امشب و برنامه‌های سیتی برای بازی‌های بعدی صحبت کرد.

او گفت:«یک برد مهم، در حال حاضر این مهمترین چیز است. مهم نیست چگونه این کار را انجام دهیم، مهم برنده شدن و گرفتن سه امتیاز است، و بله، بازگشت به ترکیب خوب است و حس خوبی دارد.»

او درباره عملکرد سیتی در این بازی گفت:«ما می‌دانیم که آنها در کجای جدول هستند، بنابراین می‌دانستیم که بازی امروز یک جنگ خواهد بود. زمین خوبی برای بازی نبود اما ما نمی‌توانیم در مورد این چیزها شکایت کنیم.»

او سوس درباره برنامه سیتی تا بازی با ولوز گفت:«از همین امشب به بازی بعدی فکر می‌کنیم. سه امتیاز را گرفتیم، دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم.»

دیگر خبرها

  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟