Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن ایرانی که به خاطر مصدومیت زانو به لیگ محلی شهر پورتو رسید داستان زندگی‌اش را با نشریه رکورد در میان گذاشت و از راهنمایی و اعتماد کی‌روش و رویای دروازه‌بانی ایران در جام جهانی 2022 قطر سخن گفت.

طرفداری- طاها زارعی تنها 18 ساله بود که به اسپورتینگ پرتغال پیوست و در سن 19 سالگی نیز اولین بازی خود در لیگ دسته دوم پرتغال با لیتشوئس به ثبت رسانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یک مصدومیت جدی از ناحیه زانو تمام رویاهایش برای دعوت شدن به جام جهانی 2018 روسیه توسط کی‌روش را از بین برد.پس از 7 ماه ریکاوری ، زارعی مقابل پورتو این فرصت را پیدا کرد تا دوباره زندگی فوتبالی‌اش را از سر گیرد.

این بازیکن مصاحبه مفصلی با نشریه معتبر رکورد پرتغال انجام داد و از زندگی سخت ، شرایط پیچیده بازی در لیگ پرتغال و لیگ محلی شهر پورتو سخن گفت. وی حتی از اعتماد به نفس بسیار زیاد کی‌روش و بهبود حال خود توسط کارلوس حرف زد. وی اکنون پس از بازی در تیم‌های باشگاهی لیتشوئس، لکا در باشگاه محلی «ولانوونسه» بازی می‌کند.

مصاحبه نشریه رکورد با طاها زارعی را در زیر بخوانید:

 طاها زارعی که در ایران به دنیا آمده و در سن 18 سالگی به پرتغال آمده شرایطش چگونه است؟

 من در تیم ملی زیر 18 ساله‌‌های ایران بودم که توسط استعدادیابی‌های اسپورتینگ شناخته شدم و این فرصت برای من به وجود آمد تا برای تمرین به پرتغال بیایم. از لحاظ اقتصادی برایم پیچیده شد زیرا والدینم برای سفرم به پرتغال زیر بار قرض رفتند ولی من در انتها توانستم به آکادمی آلکوشاچی رسیدم. «ژائو دی دئوس» مربی من در تیم ب بود و «مارکو سیلوا» تیم اصلی را هدایت می‌کرد.

 این برایت سخت بود که یک خیز بلند برداری و به دنیای حرفه‌ای برسی؟

مربی های اسپورتینگ از استعدادم راضی بودند، من یک سال تمام در آلکوشاچی زندگی کردم و تمرین‌های سخت را پشت سر گذاشتم. اما پس از آن وقتی در خصوص فرصت در تیم اصلی با من صحبت شد به من گفتند که اولویت با بازیکنان پرتغالی است. زیرا ما به یک دروازه‌بان ملی نیاز داریم. من این قضیه را کاملا متوجه شدم زیرا که می‌دانستم اسپورتینگ بازیکنان زیادی را به تیم‌ملی پرتغال می‌فرستد.

در اینجا بود که از تیم لیتشوئس سر درآوردی؟

من در سن 19 سالگی به «ماتوسینهوس» رسیدم و در هفته سوم بازی‌های دسته دوم لیگ پرتغال دروازه‌بان اصلی تیم اخراج شد. مربی به همین مرا برای بازی با تیم پورتو ب فراخواند. من در این بازی حضور داشتم و ما نیز به پیروزی 2 بر صفر رسیدیم ولی پس از این اتفاق مربی با اینکه به من اطمینان داشت مرا از گلری اول تیم جدا کرد. من می‌دانستم جوان هستم و در دنیای حرفه‌ای تجربه بسیار مهم است و باشگاه لیتشوئس هم یک دروازه‌بان خوب دارد. در آن موقع بسیار ناراحت شدم چون باید بازی می‌کردم ، فوتبال همیشه با این مسائل روبه‌رو است. من قبول کردم تا انتهای فصل 2016-2017 در این تیم بمانم، در این موقع کارلوس کی‌روش تصمیم داشت تا دروازه‌بان‌های تیم ملی ایران را برای جام جهانی 2018 روسیه مشخص کند. کی‌روش همیشه مرا دوست داشت ولی من می‌دانستم باید به طور مداوم بازی کنم تا دعوت شوم. در لیتشوئس در روز آخر به من گفته شد که به هیچ وجه من دروازه‌بان یک تیم نخواهم بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم برای رسیدن به رویای بازی در جام جهانی از این تیم جدا شوم و هر هفته در تیمی به طور مداوم بازی کنم. با اینکه می‌دانستم اگر کی‌روش مرا با سن 21 سال به تیم ملی دعوت کند قطعا تصمیم عجیب و سختی گرفته است.

با اینکه تو در رقابت‌ها در بهترین شرایط نبودی ولی کی‌روش به تو اعتماد به نفس می‌داد؟

همیشه، من می‌دانستم در باشگاه لکا رقابت سختی دارم اما این فرصت را هم داشتم تا خودم به کی‌روش نشان دهم. تنها یک نیم فصل طول کشید تا به تیم ملی ایران دعوت شدم اما در یک بازی دوستانه رباط زانو پاره کردم و تمام رویاهایم نقش بر آب شد. من تمام فصل را از دست دادم و فرصتی برای حضور در روسیه دیگر نداشتم. دنیا برایم تمام شده بود ولی کی‌روش پس از جام جهانی با من صحبت کرد که باید بر حسم غلبه کنم و ریکاوری‌ام را به خوبی به پایان رسانم. کی روش به من گفت 81 بار ایران را هدایت کردم ولی هیچ‌کس رزومه و کارنامه تو را ندارد.

اوضاع در ویلانونوسه چگونه گذشت؟

من چندین پیشنهاد از لیگ دسته دوم پرتغال داشتم و همچنین باشگاه استقلال تهران نیز مرا می‌خواست اما در شروع فصل من هنوز خوبی ریکاوری نکرده بودم و وقتی کسی در شرایط عالی بدنی نیست هیچکس به او اطمینان نمی کند. این اتفاق زندگی مرا تحت تاثیر قرار داد ، من 4 سال در پرتغال بودم، تنها ، بدون دیدن خانواده‌ام. به همین علت شرایط مالی را کنار گذاشتم با حمایت آنتونیو کوئلو و پائولو کادته رئیس و مربی باشگاه ویلانووسنه به این باشگاه رسیدم، آنها به من اعتقاد داشتند و من اکنون اینجا هستم  تا همه  آن اعتماد به نفس‌هایی که به من دادند را جبران کنم.

 آیا باشگاه ویلانووسنه در حال حاضر فرصت ایده‌آلی برای تو است تا بتوانی دوباره زندگی‌ فوتبالی‌ات را بسازی؟

 ولانوونسه یک تاریخ فوق‌العاده دارد و هدفم این است که به رویاهایم برسم. اما اکنون می‌خواهم به جایی بروم که لیاقتش را دارم.هیچ چیز از دنیا نمی‌خواهم فقط اینکه ارزش را مشخص کنند. زخم جزئی از فوتبال است ولی اگر اعتماد به نفس داشته باشی به همراه کیفیت، فرصت همیشه سراغت خواهد آمد. در این لحظه من آماده‌ام تا تلاش کنم و به بهترین سطحم برسم.

 از زمانی که ویلانوونسه پروژه پیشرفت را کلید زده آیا این فشار روی تو تاثیر مثبت خواهد گذاشت؟

دقیقا می‌دانم که در ولانووسه چه کار باید بکنم و اینجا هستم تا تفاوت را ایجاد کنم. هدفم این است به لیگ حرفه‌ای بازگردم ، من از سن 18 سالگی اینجا هستم و به عنوان یک دروازه‌بان دوران فوتبالی‌ام طولانی تر نیز خواهد شد. من معتقدم همان کیفیتی که مرا به پرتغال رساند را دوباره نشان دهم ، بار دیگر در لیگ پرتغال خواهم بود. من وقتی جام جهانی را از دست دادم رویای 4 ساله‌ام به پایان رسید ولی من هیچ وقت از تلاش دست برنمی‌دارم. من می‌خواهم در جام جهانی 2022 قطر دروازه‌بان تیم ملی باشم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلم قرمز سرمربی پرسپولیس روی نام ۲ بازیکن

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، پرسپولیس در تابستان گذشته دو بازیکن خود را که شاید می‌توانستند به این تیم در فصل جاری کمک کنند به تیم‌های دیگر قرض داد. در درون دروازه در حالی که احمد گوهری می‌توانست یک ذخیره مناسب برای علیرضا بیرانوند باشد به صورت قرضی راهی آلومینیوم اراک شد و در بازی حساس سرخپوشان مقابل این تیم در جام حذفی نیز یکی از ارکان اصلی پیروزی تیمش بود.

بیشتر بخوانید: نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال

این دروازه‌بان در تابستان پیش رو باید به پرسپولیس برگردد چون یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد دارد. درمورد این دروازه‌بان باخبر شدیم که باشگاه آلومینیوم به دنبال جذب دائمی او برای فصل بعد است و در این زمینه قصد دارد مذاکراتی با پرسپولیس داشته باشد. همچنین در شرایطی که سرخپوشان در نیم‌فصل اول با کمبود مهاجم مواجه بودند و در حال حاضر هم ذخیره خوبی برای عیسی‌آل کثیر ندارند مهدی عبدی را به تراکتور قرض دادند.

عبدی در تراکتور بد عمل نکرد و تا الان ۶ گل برای این تیم در لیگ به ثمر رسانده است. در همین راستا باشگاه تبریزی خواستار انتقال دائمی این بازیکن است. البته عبدی هم یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و این باشگاه هیچ یک از دو بازیکن خود را نمی‌تواند برای یک فصل دیگر به تیمی قرض دهد مگر اینکه با آنها تمدید قرارداد کند.

به نظر می رسد اگر اوسمار همچنان سرمربی پرسپولیس باشد به هیچ یک از دو بازیکن برای فصل آینده نیاز نخواهد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1229180 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!
  • یک ایرانی در نیمه نهایی چمپیونز لیگ
  • سوپرگل بازیکن ایرانی از فاصله 50 متری در لیگ ژاپن!
  • سورپرایز هفته، جوان 21 ساله (عکس)
  • بازیکن پرافتخار تیم ملی: همین حالا کمک کنید
  • حسرت هفته سهم بازیکن جوان پیکان (عکس)
  • قلم قرمز سرمربی پرسپولیس روی نام ۲ بازیکن
  • پیشنهادات سردار آزمون از لالیگا، سری‌آ و لیگ برتر انگلیس
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • من به اوسمار نمره صفر را می دهم | خجالتی بودن بازیکن پرسپولیس کار دست تیم می دهد!