Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بهمنی گفت: ما نباید خودمان را به برجام، کمک چین، کره و کشورهای اروپایی گره بزنیم چرا که این کشورها در بزنگاه ها منافع خود را می بینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه برخی آقایان حقوق بشر، کاتسا، پالرمو و موشک های بالستیک را جدا از برجام می دانند، گفت: باید تکلیفمان را با این مسائل روشن کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود بهمنی FATF را یک تیغ دو لبه دانست و صبح امروز شنبه با حضور در رادیو البرز افزود: با امضا این کنوانسیون کار تمام نمی شود و دشمن مقوله های دیگر از جمله حقوق بشر را بهانه می کند، آنها می خواهند بگویند در قالب کاتسا سپاه را تحریم کرده اند اما باید بدانند سپاه بازوی نظام ماست.

وی با اشاره به اینکه سپاه از نهادهایی است که کشور به وجود آن افتخار می کند اظهار داشت: اگر بخواهیم سپاه و سازمان های آزادی بخش را تحریم کنیم و با حزب الله لبنان ارتباط نداشته باشیم یعنی به خواست دشمن تن در داده ایم.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر ما FATF را امضا کنیم طرف قرارداد چه تضمینی دارد مشکلات ما را حل کند تصریح کرد: ما در کشور مسئله ای به نام پولشویی نداریم و این خود مسئولین هستند که بعضا به موارد این چنینی اشاره می کنند و الا ما از نظر پولشویی پاک ترین کشور هستیم.

بهمنی با اشاره به اینکه دین ما 1400 سال پیش تامین مالی تروریسم را حرام دانسته است گفت: کسانی که امروز مدعی پول شویی ایران هستند بزرگترین پول شویی های جهان را انجام می دهند، مستند این مباحث را داریم و به موقع ارائه خواهیم داد.

رئیس سابق بانک مرکزی افزود: تورم با یک الی دو روز اتفاق نخواهد افتاد و یک روند است، ثبات قیمت ارز امروز برای مردم مهم تر از نرخ ارز است و مدیریت و آثار روانی ارز در تثبیت قیمت ها موثر خواهد بود.

بهمنی اظهار داشت: عده ای با اعلام نوسان نرخ ارز در سایت ها مردم را تهییج کردند تا دارایی خود را به ارز تیدیل کنند و این روند هدفی جز کاهش ارز پول ایران نداشت.

وی درباره عدم کاهش قیمت ها همزمان با کاهش نرخ دلار تصریح کرد: در اقتصاد قیمت ها چسپندگی دارند و زمانیکه قیمت ها افزایش می یابد به نقطه اوب باز نخواهد گشت.

بهمنی گفت: عده ای از واردکنندگان و تولید کننده ها کالا را با قیمت بالا خریداری کرده اند لذا زمانیکه کاهش قیمت را شاهدیم تمایلی به فروش اجناس خود ندارند تا ضرر نکنند.

وی افزود: عده ای در مقابل کالاهای خود را با ارز 4200 تومانی خریداری کرده اند اما زمانیکه قیمت ها افزایش می یابد با دلار 4200 تومانی اجناس خود را نمی فروشد لذا این روند باید با نظارت همراه باشد تا اجناس با نرخ آزاد به فروش نرسد و تورم بر مردم تحمیل نشود.

بهمنی با اشاره به اینکه در صورت عدم نظارت فروش کالا با قیمت خریداری شده، رانت ایجاد شده و به جیب عده ای خاص می رود اظهار داشت: تورم در حال حاضر 12 الی 13 درصد است اما منتظر اعلام نهایی این رقم توسط دولت هستیم اگر چه مبنای واقعی باید سفره مردم باشد.

وی یکی از اشکلات کار را بروکراسی دستگاه ها دانست و تصریح کرد: کالاهای احتکاری باید شفاف سازی شوند اما اعتقاد ما این است که باید مکانیزم به گونه ای باشد که از همان ابتدا احتکار صورت نگیرد و ایجاد انگیزه احتکار را از بین برد.

بهمنی با اشاره اینکه همزمان با توزیع کالای احتکاری باید حقوق اولیه فرد محتکر محفوظ بماند گفت: از ابتدای طرح پرداخت یارانه ما 40 دلار به مردم یارانه می دادیم اما امروز 3 دلار یارانه به هر شخص اختصاص داده می شود و این یعنی عملا قدرت خرید 45 هزار تومان از بین رفته است.

وی با تاکید بر اینکه یارانه واقعی باید متناسب با افزایش واقعی قیمت ها باشد افزود: امروز 45 هزار تومان یارانه قدرت خرید 8 هزار تومان را دارد.

بهمنی اظهار داشت: ما نباید خودمان را به برجام، کمک چین، کره و کشورهای اروپایی گره بزنیم چرا که این کشورها در بزنگاه ها منافع خود را می بینند و قرارداد 400 میلیارد دلاری خود را به مراودات 5 میلیارد دلاری ما ترجیح می دهد.

وی با اشاره به اینکه ما باید بتوانیم در این کوران ها روی پای خود بایستیم تصریح کرد: با امضای FATF توسط ایران مشکل ما حل نمی شود لذا موضوع بسته کنوانسیون ها با هم حل شود و مبادا به جایی برسیم که صرفا ما امتیاز داده باشیم.

بهمنی با تاکید بر اینکه پیش بینی درصد ما را از صدمات مصون می دارد و اشاره به تامین نفت توسط عربستان و روسیه گفت: من فکر می کنم آقایان وقت می خرند تا در مقاطع حساس مواضع واقعی خود را نشان دهند.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید کسی ملت ما را از شرایط تحریم و FATF بترساند خاطر نشان داشت: طی سالهای گذشته بانک مرکزی و نقل و انتقال پولی تحریم شد، نفت از 2 میلیون و 410 هزار بشکه به 700 هزار بشکه رسید اما کشور را اداره کردیم.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه نباید زیر بار مسائلی برویم که به استقلال کشور لطمه بزند گفت: با مدیریت منسجم می توان از گردنه ها عبور کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اجتماعی ایکس، یک دانشجوی فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری در شهر لیل از اطلاعات نادرستی که رسانه‌های اصلی این کشور در مورد مبارزات دانشجویی منتشر می‌کنند انتقاد کرد و گفت: ما اینجا هستیم تا حرف دل خودمان رو بزنیم و حامل پیام فلسطینی‌ها باشیم؛ چرا که ما می‌دانیم که امروز رسانه‌های فرانسوی به دنبال انتشار اطلاعات نادرست هستند؛ اطلاعات نادرستی که در جهت استفاده ابزاری در راستای اسلام هراسی و یهودی ستیزی بکار می‌روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ما اینجا هستیم تا از آرمان‌های فلسطینی‌ها دفاع کنیم. این تنها کاری هست که می‌توانیم در برابر رسانه‌های (طرفدار اسرائیل) انجام بدیم. ما از صحبت با رسانه‌ها امتناع نمی‌کنیم. ما فقط آمدیم حرف خودمان رو بزنیم و اجازه ندهیم (رسانه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی) از ما استفاده ابزاری کنن.

در خصوص سئوالات دیگه‌ای که مطرح شد؛ باید بگم که ما بیانیه‌ای رو تنظیم کردیم که اون را منتشر می‌کنیم و برای شما می‌خونیم. بجای آنکه از طرف ما حرفی زده بشه، خودمان حرفمان و همچنین حرف مردم فلسطین رو بیان می کنیم.

دیگر خبرها

  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»