Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است که هرچند در سال جاری اقدامات فنی لازم در قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال به پایان می‌رسد، اما برای زیربار ترافیک بردن این مسیر قطعا تمام شرایط ایمنی و فنی لحاظ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، خیرالله خادمی در حاشیه مراسم پایان حفاری تونل البرز در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در حال حاضر قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال به پیشرفت ۹۱ درصدی رسیده و آخرین مراحل اجرایی کار را پشت سر می‌گذارد و قطعا تا پایان سال جاری اقدامات فنی لازم برای افتتاح آن نهایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در کنار مسائل فنی موضوعی که اهمیت زیادی دارد مدیریت با ترافیکی جاده است؛ به طوری که به پس زدن ترافیک و به وجود آمدن صف‌های طولانی ترافیک در مسیرهای مجاور مانند چالوس یا همت منجر نشود. از این رو پس از پایان کارهای فنی باید تمام جوانب برای افتتاح این پروژه بررسی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ آخرین وضعیت ساخت قطعه دوم این آزادراه نیز گفت: ما در این قطعه ۲۲ کیلومتری طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور را داریم که ۶۴۰۰ متر طول دارد و خوشبختانه امروز تونل شرقی آن به مرحله پایانی حفاری رسیده و همزمان عملیات لاینینگ آن در جریان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در تونل غربی نیز اقدامات ابتدایی صورت گرفته و در صورتی که محدودیت‌ها مانع کار نشود عملیات حفاری با شیوه‌های نوین انجام خواهند شد، در غیر این صورت آمادگی کامل برای پیگیری پروژه با شیوه‌های سنتی وجود دارد و از نظر هزینه‌ای تفاوت چندانی میان این دو شیوه وجود نخواهد داشت.

خادمی با بیان این‌که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قطعه دوم آزادراه می‌تواند تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد، تاکید کرد: این طرح با وجود این‌که حدود یکسال از آغاز کار اجرایی‌اش می‌گذرد، اما به پیشرفت ۱۲ درصدی رسیده و با احتساب تونل البرز این پیشرفت به ۲۳ درصد افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه تجهیزات خارجی لازم برای این پروژه تا حد زیادی تامین شده و در صورت نیاز در دیگر حوزه‌ها نیز مذاکرات ادامه پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آزادراه تهران - شمال برای حدود ۱۷ سال با پیشرفت سالانه حدود ۱.۵ درصد پیگیری می‌شد، این در حالی است که در سال ۱۳۹۲ تا امروز ما ماهانه پیشرفت ۱.۵ درصد را به ثبت رسانده‌ایم. خوشبختانه کار با قدرت و تمام توان ادامه دارد و ما امیدواریم که ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه در اختیار مردم قرار گرفته و زیربار ترافیک نرود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آزادراه تهران شمال مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ مهدی صفایی، با بیان اینکه درحال حاضر محور کندوان از ترافیکی روان برخوردار است،گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به پایان تعطیلات و بازگشت مسافران به محل زندگی خود، این محور تا ساعاتی دیگر از ترافیکی پرحجم برخوردار شود.

بیشتر بخوانید؛ وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

وی با اشاره به ریزش سنگ و مسدود شدن آزاد راه تهران شمال در شب گذشته اظهار کرد: با تلاش نیروهای راهداری استان تهران، این محور بازگشایی شد و مشکلی برای تردد ندارد.

صفایی افزود: جهت کاهش بار ترافیک به احتمال زیاد این مسیر از ساعت ۱۲ امروز از سمت تهران مسدود و از سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229394 برچسب‌ها تردد جاده ها

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد
  • آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد
  • آزادراه تهران شمال بازگشایی شد
  • تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • انسداد آزادراه تهران_ شمال در پی سیلاب و ریزش کوه