Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-26@20:28:56 GMT

آب‌گرفتگی در رشت خسارت مالی و جانی نداشت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۶۰۸۹

به گزارش وانانیوز،  «علی مقصودی» اظهار کرد: با توجه به‌شدت بارش‌ها که از دیروز در شهر رشت آغاز شد با اقدام به موقع دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله پرسنل شهرداری رشت هیچ خسارت جانی و مالی را در سطح شهر رشت شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: با توجه به آماده‌باش کامل نیرو‌های خدمات‌رسان و نیرو‌های شهرداری رشت در ساعت‌های اولیه بارش‌ها همه تلاش خود را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا شاهد کمترین آبگرفتگی در سطح شهر باشیم هر چند که در برخی مواقع شاهد آبگرفتگی مقطعی برخی مسیر‌ها بوده‌ایم که در کمتر از نیم ساعت مشکلات آب گرفتگی برطرف شد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت تصریح کرد: در منطقه قلی‌پور مقابل بیمارستان پارس، چون پروژه روان‌آب‌های سطحی در سال ۸۸ در این منطقه انجام شده بود شبکه پاسخگوی همه حجم آب سرریز نبوده و با کمک همکاران مشکل برطرف شد.

مقصودی افزود: برای برطرف کردن مشکل در منطقه جلو بیمارستان پارس پیمانکار مشخص شده است و به‌زودی با اجرای مجدد این پروژه شاهد رفع مشکلات در بارش‌های آتی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها در خصوص وزش باد شدید و سقوط درختان خوشبختانه تنها یک اصله درخت در بلوار شیون فومنی سقوط کرده بود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت هم‌چنین از همه عوامل ستادی و اجرایی شهرداری رشت در ۲۴ ساعت گذشته که کمال همکاری را برای ایجاد آرامش در شهر داشتند قدردانی کرد.
انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آبگرفتگی رشت منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت


فرامرز دانش اظهار داشت: هر زمان که بارندگی در شهرستان سرباز اتفاق می افتد، با توجه به این که منطقه کوهستانی است و مسیر سیلاب مشخص است، آب باران راه خود را پیدا می کند و در نهایت سیل خسارت چندانی به جان و مال مردم وارد نمی‌کند. اما زیرساخت های کشاورزی و راه‌های روستایی تخریب می‌شود و از آنجایی که برخی از راه‌های روستایی آسفالت نیستند، بارندگی سبب انسداد راه‌های روستایی و ایجاد سیل و روان آب می‌شود.

  دانش عنوان کرد، باتوجه به اینکه اکثر زمین های کشاورزی در مجاورت و حریم رودخانه قرار دارند با طغیان سیلاب و رودخانه، قسمتی از زمین های کشاورزی دچار سیل بردگی و تخریب می شوند.
وی گفت: در حاضر در بخش های تابعه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرباز در حال بازگشایی مسیرها هستند و مشکل خاصی در سرباز پس از بارندگی نداشته‌ایم و تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر، بنیاد مسکن، اداره برق و .‌‌.. به حالت آماده باش درآمده‌اند و به محض اعلام مردم در خصوص آبگرفتگی و یا تخریب منازل ، بنیاد مسکن  و هلال احمر وارد عمل می‌شوند و کمک‌های اولیه از جمله چادر و سایر امکانات زندگی برای این افراد فراهم می‌شود، هلال احمر و بنیاد مسکن هم برای ایجاد فضای اسکان سیل زدگان کارهای لازم را انجام خواهند داد.

دانش عنوان کرد: خوشبختانه این سیل خسارت جانی و مالی به‌صورت جدی نداشته و اگر هم تخریبی اتفاق افتاده باشد، هلال احمر. بنیاد مسکن پس از بررسی‌های لازم، پیگیری انجام می‌شود و خوشبختانه ما گزارش  جان باختن بر اثر سیل اخیر سرباز نداشته‌ایم.

فرماندار سرباز عنوان کرد: مسیرهای روستایی شهرستان سرباز که بر اثر بارندگی شدید صعب العبور شده‌اند با استفاده از ماشین آلات مورد نیاز در حال بازگشایی هستند.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های هوایی، سامانه بارشی در سطوح مختلف زرد، نارنجی و قرمز به مدت 10 روز است که  وارد سرباز شده و همچنان فعال  می‌باشد.

فرماندار سرباز عنوان کرد: از آن جایی که سرباز بیشترین  راه روستایی را به خودش اختصاص داده حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را  در خصوص تامین ماشین آلات سنگین از جمله بولدوزر و گریدر نیاز داریم و از آنجایی که 70 درصد راه های این شهرستان خاکی هستند با تامین این دستگاه‌ها، کمک بزرگی به حوزه راه سازی و بازگشایی راه‌های سرباز در زمان بحران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری / لزوم توجه به هشدارها
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت