Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:51:03 GMT

بارندگی در رودسر به بیش از 300 میلیمتر رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۶۱۶۶

بارندگی در رودسر به بیش از 300 میلیمتر رسید

رشت- ایرنا- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طی 24 ساعت گذشته (در بازه زمانی ساعت 9:30 جمعه تا 9:30 شنبه) ، 301 میلیمتر باران در رودسر باریده است.

مازیار غلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به میزان بارندگی در برخی شهرهای دیگر استان نیز اشاره و اضافه کرد: میزان بارندگی در ایستگاههای هواشناسی طی 24 ساعت گذشته در رودسر 301 میلیمتر، لاهیجان 145 میلیمتر، تالش 91 میلیمتر، آستارا 88 میلیمتر ، انزلی64 میلیمتر و رشت 71 میلیمتر به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشاندهنده استقرار سامانه سرد و بارشی در این منطقه است، افزود: بر این اساس شرایط برای ابرناکی ، مه آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد ( در بعضی نقاط شدید) ، کاهش دما و احتمال رعد و برق مهیاست.
وی اضافه کرد: این سامانه طی روز یکشنبه بتدریج ضعیف شده و از اواخر وقت فردا از منطقه خارج می شود.
وی براساس نقشه های هواشناسی پیش بینی کرد: آسمان استان برای امروز ( شنبه) ابری و مه آلود ، بارندگی و وزش باد ( در بعضی نقاط شدید) و برای یکشنبه ( فردا) شاهد آسمانی ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی و اوخر وقت با کاهش ابر خواهیم بود.
به گفته غلامی؛ وضعیت جوی استان نیز بر اساس همین نقشه ها صاف تا نیمه ابری ، افزایش نسبی دما و گاهی افزایش ابر را خواهیم داشت.
وی یادآورشد: برای امروز عصر( شنبه) شدت بارش ها مربوط به مرکز نواحی و شرقی که در بعضی ساعت ها( بارندگی شدید) و برای غروب و امشب شدت بارش ها (بارندگی شدید) در نواحی مرکزی و غربی استان در برخی ساعت ها ست.
وی ادامه داد: بارش ها برای فردا ( یکشنبه) از صبح تا ظهر از شدت کمتر و فقط در برخی ساعت ها اتفاق می افتد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره کل هواشناسی گیلان همچنین به بیان کرد: بیشترین دما در رودسر با 28 درجه سلسیوس و جیرنده با کمترین دما با هشت درجه سلسیوس گزارش شده است.
7296 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: بر این اساس وضعیت هوای استان در بعضی ساعات به خصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران و احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان پیش بینی می‌شود.
مرادی افزود: به دلیل ماهیت رگباری این بارش‌ها و احتمال وقوع بارش‌های همرفتی شدید و رعدوبرق و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها، ایجاد روان آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال وزش باد شدید موقتی هشدار زرد شماره سه اداره کل هواشناسی استان صادر شده است. 
او ادامه داد: همچنین احتمال رگبار پراکنده باران در بعضی مناطق استان به خصوص در نواحی جنوب شرق و شرق استان در ساعاتی از روز چهارشنبه وجود دارد.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: از روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات و ریزش هوای سرد شمالی دمای کمینه هوا افت محسوسی خواهد داشت که انتظار می‌رود در صبح پنجشنبه در مناطق سردسیر استان به حدود صفر درجه سانتیگراد برسد.
مرادی افزود: با عبور این سامانه بارشی طی روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • تداوم بارندگی در سمنان