Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@20:37:09 GMT

◄ نهایی شدن طرح تن-کیلومتر منتظر تائید وزیر راه

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۶۳۴۵

◄ نهایی شدن طرح تن-کیلومتر منتظر تائید وزیر راه

تین‌نیوز | 

مبنای محاسبات کرایه حمل‌ونقل بار تغییر می‌کند.

داریوش امانی، معاون سازمان راهداری با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته جاری با تائید وزیر راه کلیات این طرح نهایی شده و به مرحله اجرا برسد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، امانی اظهارکرد: در ماه‌های ابتدایی امسال و در قالب تجمعاتی که از سوی راننده‌های کامیون درباره شرایطشان صورت گرفت، یکی از اصلی‌ترین مشکلات آنها بحث چگونگی محاسبه نرخ حمل بار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در کنار درخواست فوری برای افزایش نرخ‌ها، این مسئله را نیز مطرح کردند که چارچوب محاسبه نرخ براساس تن-کیلومتر تعیین شود.

به گفته او پس‌ازآنکه سازمان راهداری توانست بحث افزاش نرخ کرایه‌ها را نهایی کند، موضوع تغییر مبنای نرخ‌گذاری نیز در دستورکار قرار گرفت که امروز به نتیجه‌ای قطعی رسیده است.

معاون سازمان راهداری بابیان اینکه نرخ‌گذاری براساس تن-کیلومتر نیاز به مطالعات گسترده داشت، تأکید کرد: اگر بنا بود سازمان، مطالعه و جمع‌بندی نهایی در این زمینه را به یک شرکت خصوصی واگذار کند احتمالاً رسیدن به نتیجه‌ای قطعی به بیش از یک سال زمان نیاز داشت؛ اما با پیگیری مسئولان سازمان و برگزاری جلسات چندین ساعته میان مسئولان، کارشناسان و نمایندگان اصناف کار به یک نتیجه قطعی رسید.

امانی اضافه کرد: درحال‌حاضر طرح مطالعاتی به نتیجه‌ای قطعی رسیده تا بتوان ازاین‌پس مبنای محاسبات کرایه را تغییر داد.

به گفته او، درحال‌حاضر کلیات این طرح نهایی و برای بخش‌های مختلف ارسال‌شده است تا در استان‌های کشور به مرحله اجرا برسد. در این رابطه نیاز به‌نظر نهایی شورای‌عالی حمل‌ونقل وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری با تائید وزیر راه و شهرسازی به مرحله اجرا برسد.

معاون سازمان راهداری خاطرنشان کرد: در طول ماه‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌های سازمان به وجود آوردن شرایط مناسب برای ادامه فعالیت رانندگان کامیون بوده و خوشبختانه در این ماه‌ها طرح و سیاست‌های مثبتی به‌منظور بهبود شرایط رانندگان به تصویب و اجرا رسیده و سازمان همواره تلاش کرده خدمات قابل‌توجه رانندگان را درنظر داشته و تمام توان خود را برای به وجود آوردن شرایطی مناسب برای این قشر زحمت‌کش جامعه بسیج کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل بار جاده ای تن کیلومتر محاسبه کرایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد

دریافت 6 MB کد خبر 6097061

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • بیش از ۱۱ کیلومتر از خط انتقال آب آشامیدنی شهر کرمان شستشوشد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید