Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > حمل و نقل - همشهری آنلاین:
صبح شنبه ۱۴ مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مستضعفان رسما مراسم حفاری تونل شرقی البرز در آزاد راه تهران - شمال به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در این مراسم دو سر این تونل مهم که به عنوان طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور به شمار می‌رود به یکدیگر رسیدند تا رسما کار حفاری در این بخش تونل به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تونل البرز که ۶۴۰۰ متر طول دارد در قطعه دوم آزادراه تهران - شمال ساخته شده که از سوی پیمانکاران ایرانی و با مشاوره شرکت‌های خارجی منطبق بر استانداردهای روز اروپا ساخته می‌شود.

با بهره‌برداری از این تونل ارتفاعات کندوان به عنوان یکی از مسیرهای خطرناک که در شرایط خاص جوی قرار گرفته از مسیر سفر مسافران شمال حذف می‌شود و این تونل رسما بخش جنوبی کوه‌های البرز را به بخش جنوبی آن متصل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان این‌که این تونل بزرگترین پروژه مهندسی ایران به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: بعد از بهره‌برداری از این پروژه مردم خواهند دید که چه کار با عظمتی صورت گرفته و مهندسان ایرانی توانسته‌اند چه اقدامات بزرگی را اجرایی کنند و چه افق روشنی پیش روی آنها قرار دارد.

عباس آخوندی با اشاره به فناوری‌های نوینی که در این پروژه به کار رفته، بیان کرد: استفاده از روسازی بتنی و ساخت تعداد زیادی ابنیه که تمامی آنها با استانداردهای روز ساخته شده‌اند نشان‌دهنده بزرگی این آزادراه است. در قطعه ۱ که طول آن ۳۲ کیلومتر است، ما ۱۸ تونل و ۱۸ پل داریم که بسیاری از آنها ساخته شده و به مرحله‌ی آمادگی برای بهره‌برداری نهایی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: در قطعه دوم که طول آن ۲۲ کیلومتر است نیز ۶۷ درصد از کار یا تونل یا پل است که برای ساخت هر یک از آنها نیاز به کارهای مهندسی و برنامه‌ریزی گسترده وجود داشته است. تنها برای هر تونل نیاز به برنامه‌ریزی مجزا برای سیستم تهویه، سیستم آب زیرزمینی و سیستم کنترل آتش وجود دارد که خوشبختانه تمامی آنها به دست پیمانکاران ایرانی ساخته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور ۳۵ ساله خود در پروژه‌های مختلف عمرانی تاکید کرد که پروژه آزادراه تهران - شمال از نظر کارگاه مهندسی یک پروژه خاص و منحصر به فرد است که برای هر بار حضور در آن شور و شعف پیدا می‌کند.

آخوندی به استفاده از رویه بتنی در آزاد راه تهران - شمال اشاره کرد و گفت: شرایط کشور ما به گونه‌ای است که در آن تولید سیمان با هزینه‌ای پایین انجام می‌شود و در کنار آن قیمت جهانی قیر نیز در ماه‌های گذشته افزایش یافته است. با استفاده از رویه بتنی در این آزادراه که شش پیمانکار ایرانی استفاده از آن را آموخته‌اند رسما هم هزینه ساخت کاهش یافته و هم عمر و هزینه نگهداری جاده بهبود پیدا می‌کند که برای نسل‌های اینده ما نیز شرایطی مطلوب به وجود می‌آورد.

همچنین در این مراسم محمد سعیدی‌کیا - رییس بنیاد مستضعفان - نیز با اشاره به اتفاق بزرگی که در آزاد راه تهران - شمال رخ داده است، تاکید کرد: این پروژه مهم در طول چهار سال گذشته با شکل‌گیری یک اراده مشترک و همراهی مدیریتی پیشرفت قابل توجهی را پشت سر گذاشته است.

به گفته وی، در طول این سال‌ها آزاد راه تهران - شمال به یک دانشگاه عملیاتی و اجرایی تبدیل شده که اتفاقات منحصر به فردی در مسیر اجرای آن رخ داده است.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان این‌که سرعت پیگیری این پروژه در طول سال‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، افزود: خوشبختانه در کنار سرعت گرفتن تکمیل پروژه دانش فنی و مهندسی پیمانکاران ایرانی نیز در طول این مدت به طور قابل توجهی ارتقاء پیدا کرد که می‌تواند برای سایر طرح‌های زیرسازی و عمرانی ایران نیز مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد، گقت: هر واگن مترو یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو پای شهرداری آب می‌خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امیر یقطین شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه خط دو مترو شیراز اظهار داشت: تا تابستان 1404 بخش حفاری مکانیزه فاز دو خط 2 مترو شیراز همراه با تست گرم تا کلبه سعدی به اتمام می‌رسد.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تمام همت خود را به کار گرفته و حفاری را به قدرت پیش می‌برد تا ایستگاه کلبه سعدی به پیشرفت خوبی برسد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه یکسال پس از این مرحله با ورود واگن‌ها فاز دو خط 2 مترو شیراز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در طرح جامع حمل و نقل ترافیک شیراز، فاز دو خط 2 مترو این کلانشهر تا کلبه سعدی طراحی و تعریف شده است و برای تکمیل این فاز از خط 2 نیازمند حدود 13 هزار میلیارد تومان اعتبار به جز هزینه واگن‌ها هستیم.

یقطین با بیان اینکه هر واگن یک میلیون و 100 هزار یورو اعتبار می‌خواهد شد، عنوان کرد: در تلاشیم که امسال با کمک دولت و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور یک تا دو رام قطار به مجموع قطار‌های شیراز اضافه کنیم.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز هم اظهار داشت: با اهتمام و جدیت در حال ادامه خط 2 مترو شیراز به کلبه سعدی هستیم.

وی افزود: با یک وفاق، همدلی و وحدت در استان فارس و کلانشهر شیراز شیفت شب 50 ابر پروژه عمرانی برقرار است. 

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس هم یکی از نقاط برجسته شورای ششم و شهرداری کلانشهر شیراز را ارتباط مردمی قوی، توجه به نقاط محروم و نظارت قوی دانست. 

سید مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس هم گفت: پروژه‌های عمرانی و عملیاتی در شیراز روان است و این مهم حاکی از سرزندگی و اقدمات مثبت است.

وی یادآور شد: بخش حقوقی شهرداری شیراز به صورت مستمر با حوزه قضایی در ارتباط است و مشکلاتی که در مسیر قانونی ایجاد می‌شود، همواره پیگیری می‌کند.

بحرینی خاطرنشان کرد: یکی از آن موارد ایستگاه مترو آزادی بود که مشکلات حقوقی عدیده‌ای داشت که در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شد.

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این بازدید بیان کرد: اگر در مجموعه شهر شیراز موفقیتی حاصل شده، ناشی از لطف خداوند و همراهی و همدلی مدیریت شهری بوده است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت