Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان فضایی کشور با بیانکه ایران جزو ۹ کشور اول دنیا در دستیابی به چرخه کامل فناوری فضایی است گفت: دولت آمادگی دارد برای ورود دانشگاهیان به اقتصاد فضا بسترسازی کند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در نشست علمی آشنایی با فناوری علمی کشور که هم اکنون در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است گفت: در سال ۱۳۸۷ با پرتاب ماهواره امید توسط صنعتگران و دانشمندان داخلی عمومی به چرخه کامل فناوری فضایی دست پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که توانسته ایم بعد از پرتاب ماهواره از آن سیگنال دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۹ کشور اول دنیاست برای دستیابی به چرخه کامل فناوری فضایی است ادامه داد: پس از ماهوار پرتاب امید، پرتاب ماهواره نوید با تلاش دانشگاه علم و صنعت ساخته شده بود موفقیت آمیز بود.

براری اظهار داشت: حال که توانسته ایم به چرخه کامل فناوری فضایی دست پیدا کنیم مهمترین دغدغه ما این است که بتوانیم این چرخه را تثبیت کنیم یعنی ماهواره‌های تجاری، کاربردی و عملیاتی ساخته شود و در مدار عملیاتی آن‌ها را قرار دهیم.

وی همچنین از پرتاب ماهواره ظفر اشاره کرد و با بیان اینکه مهمترین اولویت کشور، سازمان فضایی کشور توسعه زیرساخت‌های فضایی است عنوان کرد: خوشبختانه این دیدگاه و بستر برای نخبگان فراهم شده است همچنان که نخبگان دانشگاهی از چندین سال قبل با کمک از حوزه ICT توانسته اند کسب و کار‌های مختلفی را راه اندازی کنند.

وی رشد اقتصاد خدمات را بیش از ۵۰ درصد دانست و گفت: پیش بینی ما این است که در سال ۲۰۴۵ میلیادی ۵/۹۲ درصد اقتصاد خدمات باشد.

رییس سازمان فضایی کشور بیان کرد: هم اکنون آژانس فضایی اروپا ۶۵۰ استرتاپ فضایی را حمایت می‌کنند. ما نیز آمادگی داریم که بخش نوع آوری فضایی را در دانشگاه ایجاد کنیم تا با حمایت بخش خصوصی شرکت‌های دانش بنیان در عرصه فضا ایجاد شوند.

به گفته وی جوانان باید در حوزه زیرساخت‌های فضایی شامل ساخت ماهواره و ارایه خدمات ورود پیدا کنند.

براری ادامه داد: قرار است ۲ مسابقه در عرصه فضا برگزار شود که مسابقه اول ساخت کیوب‌ست و مسابقه دوم منظومه کردن ماهواره‌های کیوب ست است. ما آمادگی داریم تا در عرصه زیرساخت‌های فضایی بستر را برای کارآفرینان جوان و خلاق و همچنین استارت آپ‌های این حوزه فراهم سازیم.

وی با اشاره به اقتصاد فضا اظهار داشت: فضای فرصتی برای توسعه کشور‌ها است. خوشبختانه در حوزه فضا دست برتری از قدیم داشته ایم همچنان که خواجه نصیر ۱۲۰۰ سال قبل توانست ستارگان را موقعیت یابی کند. یا ابوریحان قطر زمین را اندازه بگیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با تلاش دانشگاهیان رتبه علمی اول منطقه را دارا هستیم. همچنین در دنیا رتبه ۱۵ را داریم به همین دلیل تاکید می‌کنیم که دانشگاه دینش را به فضا ادا کرده است.

رییس سازمان فضا بیان کرد: باید اقتدار علمی را با کمک دانشگاهیان به اقتدار اقتصادی در حوزه فضایی تبدیل کنیم؛ که لازمه این امر پررنگ شدن نقشمان در حوزه کسب و کار فضا پایه است.

به گفته وی طی ۲۰ سال آینده اقتصاد فضایی رشد خواهد داشت.

براری عنوان کرد: دولت حاضر است برای ورود حداکثری دانشگاهیان به اقتصاد فضا بستر لازم را فراهم کند چرا که فضا فرصتی برای توانمندسازی کشور‌ها و توسعه کسب و کار‌ها است امیدواریم با تعاملات فراوان با دانشگاه‌های مختلف بتوانیم در سال‌های آتی سهم هر دانشگاه را اقتصاد فضایی بررسی کنیم.

وی ادامه داد: ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم و باید یک درصد تولید علم دنیا را نیز داشته باشیم.

رییس سازمان فضایی کشور با اشاره به دو دغدغه گفت: دغدغه اول ما برای تکمیل چرخه فناوری فضایی است که باید با کمک دانشگاه‌ها این صنعت فضایی جان بگیرد و دغدغه دوم انتظار ما از دانشگاه‌ها است که به توسعه بازار این بخش کمک کنند.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان فضایی ایران بسترسازی هفته جهانی فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد، گفت: برخورد با این دانشگاهیان معترض و حضور گارد نظامی مسلح در درون دانشگاه و رفتارهای سخیف و زشت با اساتید و دانشجویان پرده ای از حقیقت ادعاهای آمریکایی را با همه دنیا نشان داده است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به اتفاقات اخیر دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا و اروپا اشاره و اظهار کرد: در فضای رسانه ای دنیا، غرب به ویژه آمریکا نسبت به همه اتفاقاتی که روی می‌دهد واکشن نشان می دهد اگر دختری، نویسنده ای، دانشجو یا هر کسی در معرض اتهام قرار بگیرد، آمریکا خود را ذی حق می داند که در خصوص این موضوع مداخله کند و توضیح بخواهد و خود را به نوعی سردمدار جریان مطالبه گری در دنیا در موضوعات مختلف می داند.

وی در ادامه تصریح کرد: اتفاقات اخیر در آمریکا چند سئوال جدی در مقابل آنها قرار داده است اولا همراهی با یک رژیم کودک کش که تا بحال ۳۴ هزار از مردم بی دفاع و غیرنظامی فلسطین را به شهادت رسانده است. ارسال سلاح و آخرین جنگ افزارها و کمک های جدید نظامی به این رژیم نیازمند پاسخ این کشور را می طلبد.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکایی نسبت به حمایت دولت از این رژیم کودک کش نسبت به نسل کشی در فلسطین معترض هستند و خواستار قطع همکاری دانشگاه های خود با این جنایتکار جنگی و ناقض حقوق بشر هستند.

رستمی ادامه داد: برخورد با این دانشگاهیان معترض و حضور گارد نظامی مسلح در درون دانشگاه و رفتارهای سخیف و زشت با اساتید و دانشجویان پرده ای از حقیقت ادعاهای آمریکایی را با همه دنیا نشان داده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و اساتید ما در دانشگاه های مختلف نسبت به این رفتار زشت با دانشگاهیان آمریکایی در حمایت از رژیم جعلی و کودک کش تحرک داشتند. اما اصل ماجرا این است پرده ای از حقیقت حقوق بشر آمریکایی برای ما روشن شد ممکن است این نقض حقوق بشر در کشورهای دیگری نیز رخ بدهد؛ اما هیچ کدام مانند آمریکا ادعاییی در این زمینه ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است