Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛رئیس شورای عالی استانها گفت:شوراها به عنوان نهاد برآمده از مردم می‌توانند حرکت مردمی اصیلی را برای عبور از تنگناها و مقابله با تهدیدهای جهانی سازماندهی کرده و مردم را با هم پیوند دهند.

الویری که در نشست هم اندیشی روسای شوراهای اسلامی استانهای کشور در اراک سخن می‌گفت افزود: مشارکت اولین شاخص حکمرانی خوب به شمار می‌رود و در کنار قانونگرایی و شفافیت از جمله نشانه‌های حکمرانی مطلوب محسوب می‌شود که در همه این زمینه‌ها بویژه در زمینه سازماندهی مشارکت مردمی شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش محوری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن برخی مشکلات زیرساختی مدیریت شهری افزود: برای مثال در تهران سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان صرف جمع آوری زباله می‌‌شود و هر شهروند تهرانی روزانه هزار و ۳۰۰ گرم زباله تولید میکند در حالی که میزان متوسط تولید زباله در کشور ۷۰۰ گرم و در جهان ۳۰۰ گرم است و باید بوسیله آموزش به مردم از طریق شوراها و جلب مشارکت و همکاری مردم، این بحران را مدیریت کنیم، چرا که این حجم از زباله‌ صدمات جدی به محیط زیست به دنبال دارد و راه حل آن فقط مشارکت مردمی است و دولت به تنهایی قادر به انجام اقدامی در این زمینه نیست.

الویری با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران چهار برابر میزان متوسط جهانی و هشت برابر کشور ژاپن است گفت در جوامع توسعه یافته حداقل مصرف انرژی صورت می‌گیرد و ما فقط بوسیله جلب مشارکت عمومی می‌توانیم این مشکل را مدیریت کنیم.

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به اینکه میزان بارش ایران کمتر از یک چهارم میزان جهانی است گفت مردم کشورمان دو و نیم برابر متوسط جهانی آب مصرف می کنند و این در حالی است که بارش سالانه باران در ایران ۲۱۰ میلی متر و در جهان ۸۵۰ میلی متر است و برای حل این مشکل هم شوراها می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند و با همراه ساختن شهروندان در زمینه مصرف بهینه، از اتلاف منابع ملی جلوگیری کنند.

وی در ادامه، استفاده از نهاد شوراها را به عنوان نهاد برآمده از مردم و دارای شبکه مویرگی در سراسر کشور تنها راه شکل دهی یک حرکت اصیل مردمی برای مقابله با تهدید‌های جهانی و مشکلات داخلی توصیف کرد و تصریح کرد: از همه شوراهای کشور دعوت می‌کنیم به عنوان پیوند دهنده مردم با هم زمینه مشارکت عمومی را برای عبور از بحران‌ها و فراهم کردن زندگی بهتر برای مردم کشور فراهم نمایند.

الویری با اشاره به اینکه هرگاه مردم با هم متحد بوده‌اند بر همه مشکلات فائق آمده‌ایم گفت: مردم کشورمان در جبهه‌ها با دست خالی دشمن را عقب زدند و الان هم در شرایطی که با تهدیدهای خارجی مواجه هستیم همین مشارکت مردمی کارساز بوده و حاکمیت بدون کمک مردم قادر به حل مشکلات نیست.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی ایران دولت ژاپن مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: همانطور که در حوزه زیر ساخت، نظامی و سلامت از متوسط جهانی بیشتر رشد کرده ایم در سایر حوزه ها هم می توانیم (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرنوشت دارایی‌های ارزی بازگردانده شده بابک زنجانی (فیلم) چرا زمان واریز یارانه تغییر کرد؟ (فیلم) واکنش سخنگوی دولت به نرخ‌های ارز و دلار در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی (فیلم)

دیگر خبرها

  • معمای بنزین در ایران
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • سخنگوی دولت: همانطور که در حوزه زیر ساخت، نظامی و سلامت از متوسط جهانی بیشتر رشد کرده ایم در سایر حوزه ها هم می توانیم (فیلم)
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است