Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان خواندن کتب راه و رسم زندگی شهدا یکی از ابزار های مقابله با این مسئله می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، با توجه به هجمه های فرهنگی امروز دشمن، خواندن کتاب و مخصوصا زندگی نامه شهدا می تواند یکی از ابزار های مبارزه با این اقدام دشمن باشد از همین رو باید به کتاب « یادت باشد » شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی اشاره کرد که مورد استقبال بسیاری از  جوانان قرار گرفته است،این کتاب روایت زندگی شهید از زبان همسر او می باشد که در کمتر از پنج ماه به چاپ سیزدهم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید به این موضوع هم اشاره کرد که رهبر معظم انقلاب تاکید بسیاری در خصوص خواندن کتاب به جوانان دارند و هر از چندگاهی ایشان در سخنرانی های خود به کتاب هایی که خوانده اند اشاره می کنند که در یکی از دیدار های اعضاض خبرگان رهبری با ایشان به داستانی از یک شهید مدافع حرم که در کتابی خوانده اند اشاره کردند و فرمودند " یک کتابی تازه خوانده‌ام که خیلی برای من جالب بود. دختر و پسر جوان -زن و شوهر- متولّدین دهه‌ی ۷۰، می‌نشینند برای اینکه در جشن عروسی‌شان گناه انجام نگیرد، نذر می‌کنند سه روز روزه بگیرند! به ‌نظر من این را باید ثبت کرد در تاریخ که یک دختر و پسر جوانی برای اینکه در جشن عروسی‌شان ناخواسته خلاف شرع و گناهی انجام نگیرد، به‌ خدای متعال متوسّل می‌شوند، سه روز روزه می‌گیرند. پسر عازم دفاع از حریم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) می‌شود؛ گریه‌ی ناخواسته‌ی این دختر، دل او را می‌لرزاند؛ به این دختر -به خانمش- می‌گوید که گریه‌ی تو دل من را لرزاند، امّا ایمان من را نمی‌لرزانَد! و آن خانم می‌گوید که من مانع رفتن تو نمی‌شوم، من نمی‌خواهم از آن زنهایی باشم که در روز قیامت پیش فاطمه‌ی زهرا سرافکنده باشم! ببینید، اینها مال قضایای صد سال پیش و دویست سال پیش نیست، مال سال ۹۴ و ۹۵ و مال همین سالها است، مال همین روزهای در پیش [روی] ما است؛ امروز این است. در نسل جوانِ ما یک چنین عناصری حضور دارند، یک چنین حقیقت‌های درخشانی در آنها حضور دارد و وجود دارد؛ اینها را باید یادداشت کرد، اینها را باید دید، اینها را باید فهمید. فقط هم این [یک نمونه] نیست که بگویید «آقا! به یک گل بهار نمی‌شود»؛ نه، بحث یک گل نیست؛ زیاد هستند از این قبیل. این دو -زن و شوهری که عرض کردم- هر دو دانشجو بودند که البتّه آن پسر هم بعد می‌رود شهید می‌شود؛ جزو شهدای گران‌قدر دفاع از حریم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) است. وضعیّت این‌جوری است."

حال با توجه به این مسائل و اهمیت چاپ زندگی و راه و رسم شهدا با عبدالوهاب زارع پدر شهید مدافع حرم عبدالصالح زارع گفتگویی را انجام دادیم که در این خصوص اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تقریبا در بیشتر سخنرانی های خود از کتاب هاب ارزشی نام می برند.

وی ادامه داد: این عمل مقام معظم رهبری یک نوع اقدام فرهنگی در معرفی و توصیه کتاب هایی با محتوای مناسب است که مورد استقبال جوانان هم قرار می گیرد.

این پدر شهید با اشاره به اینکه دشمنان نتوانستند جوانان را منحرف کنند، گفت: دوران بعد از انقلاب را می توانیم به دهه تقسیم بندی کنیم که در دهه اول جوانان جذب جبهه و دفاع از کشور شدند، در دهه دوم جوانان به دلیل فضا سازی دشمنان با رسانه و خط دهی آنها اندکی منحرف و از مسیر خود دور شده بودند اما این جوانان چون در درون خود احساس کمبود می کردند بازهم به سمت ارزش های انقلاب بازگشتند.

وی بیان داشت: اهدافی که جوانان ما به دنبال آنها بودند در میان رسانه های بیگانه نبود به همین دلیل به مسیر شهدا برگشته و ارزش های آنها را دنبال کردند.

زارع بااشاره به اینکه مسئولین باید از چاپ و توزیع آثار ارزشی شهدا حمایت کنند ، خاطرنشان کرد: برخی از مسئولین در این زمینه کم کاری می کنند .

وی اضافه کرد: امروز مطالعه زندگی شهدا اشتیاق و تاثیر بسیاری را در بین جوانان برای حضور در جبهه های مقاومت در دفاع از حرم اهلبیت(ع) داشته است.

این پدر شهید با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم دارای تفکرات ارزشی بودند، ابراز داشت: شهدای مدافع حرم با مطالعه زندگی ، راه  و روش شهدا سیراب شده و در این مسیر گام می گذاشتند.

وی افزود: بخشی از کارهای روزمره شهید عبدالصالح مطالعه زندگی نامه شهدا بود که در این خصوص کتاب های بسیاری از شهدا در منزل داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است

ایسنا/لرستان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی گراوند امروز، دهم اردیبهشت ماه، در یادواره هشت شهید دانشجو معلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه و تکلیف همه ماست، آثار و برکاتش فراوان خواهد بود، بیمه‌ایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است. اگر امروز اقتدار، عزت و امنیتی داریم و در همه عرصه‌های مختلف رشد داشته‌ایم مدیون مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا هستیم.

وی ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سببی است برای تقویت بُعد ولایت‌مداری، ولایت‌محوری و ولایت‌باوری که شهید سلیمانی به زیبایی تمام در وصیت پُرمغز و ماندگارشان برای ما به یادگار گذاشتند که از شئون عاقبت به خیری، باورمندی و تبعیت محض از ولایت فقیه است.

گراوند افزود: تبیعت از ولایت و ولایت‌محوری یعنی گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ ما دارای سه ولایت تکوینی، تشریعی و فقیه هستیم که گام اول ولایت فقیه است که تا درست محقق نشود به دو قسم دیگر از ولایت نمی‌رسیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان ادامه داد: در بخشی از ویژگی‌هایی که در سیره عملی و رفتاری شهدا مرور می‌کنیم و صفحات زندگی آن‌ها را ورق می‌زنیم، شاهدیم که عین ویژگی‌ها و اوصاف متقین که امام علی(ع) از آن‌ها یاد کرده را دارا هستند که خداوند آن‌ها را انتخاب کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: امروز رسالت تبیین‌گری که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارد اینجا باید خودش را نشان دهد، دانش‌آموز ما اعتقاد ویژه‌ای به صحبت‌های معلم خود دارد و خیلی اثرگذار هستند.

گراوند افزود: همین اقدام ویژه که سپاه مقتدر ما رقم زده را می‌توانیم به زیبایی تمام برای نسل نو تبیین کنیم که بتوانیم امید را در جامعه بیشتر کنیم و این امر می‌تواند آثار و برکات ویژه داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان، گفت: اگر امروز شاهد بیداری دانشگاهیان در دل غرب هستیم به برکت خون مقدس و مطهر شهدای مظلوم غزه است که خون شهید اثرگذاری ویژه خود را دارد که همه اینها برگرفته از آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای ماست و آن نامه تاریخی و ویژه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان غربی و اروپایی نوشتند که امروز شاهد این بیداری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • کتابی پر ازجاهای خالی!
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو