Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@13:11:23 GMT

انجام وظیفه پلیس عبادت الهی محسوب می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۷۰۰۳

انجام وظیفه پلیس عبادت الهی محسوب می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) در مورد پلیس گفت: انجام وظیفه پلیس در راه خدمت به مردم و کسب رضای الهی عبادت محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک گرامیداشت هفته ناجا، ضمن گرامیداشت این هفته، اظهار داشت: یاد و نام شهدای گران‌قدر در راه دین مبین اسلام و کشورمان را گرامی می‌داریم و امید می‌رود همگان به ویژه مسئولان در همین راستا گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) در مورد پلیس خاطر نشان کرد: کار پلیس عبادت است به گونه‌ای که اگر قصد این افراد کسب رضایت خداوند متعال و خدمت به مردم باشد لحظات انجام وظیفه این افراد عبادت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، تاکید کرد: کسانی که در راه خداوند متعال در مقابل دشمنان دین ایستادگی کرده، آنان را از بین می‌برند و با آنان مبارزه می‌کنند که این افراد توسط خداوند دوست داشته می‌شود که در نوع خود بسیار باارزش است.

وی، با اشاره به شکوه برگزاری این صبح گاه‌ها در سطح کشور و بی نظیر بودن آن در کره خاکی، یادآور شد: این که انسان بداند نظر خداوند متعال بر وی است موهبت الهی است که نیروهای مسلح، انتظامی و مرزبانی در این زمره هستند.

قریشی، با اشاره به ضرورت حفظ جان، امنیت، مال و ناموس مردم توسط نیروی انتظامی، تصریح کرد: صبحگاه‌هایی که در کشورمان با یاد و خاطره ائمه اطهار و اهل بیت (ع) شروع می‌شود در هیچ جایی قابل مشاهده نیست و جمع شدن زیر پرچمی که کلمه لا اله الا الله در آن نقش بسته بسیار ارزشمند به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مسئولان زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود را به منظور رفاه بیشتر حجاج فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیران و کارگزاران حج ۱۴۰۳ در استان سمنان اظهار کرد: اگر کسی سفر حج را فرصتی برای فعالیت اقتصادی یا سرمایه‌گذاری قلمداد کند حقیقتاً زیان کرده است، زیرا توفیق خدمت به زائران خانه خدا نصیب هر شخصی نمی‌شود.

وی با یادآوری اخلاص خادمان زائران خانه خدا در دوره‌های مختلف، افزود: خوشبختانه مدیران و دست‌اندرکاران حج در استان سمنان، رویکرد فرهنگی را محور برنامه‌های خود قرار داده‌اند و مسائل اقتصادی را در این امر دخیل نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن، خداوند از دو پیامبر (ابراهیم و اسماعیل) پیمان گرفته است که خانه‌اش را از آلودگی ظاهری و باطنی تطهیر و شرایط را برای طواف‌کنندگان، معتکفین و نمازگزاران آماده کنند.

مطیعی تصریح کرد: حج ضیافت الله است و خود خداوند پذیرای زائران است، از این رو کسی که به این عزیزان خدمت کند نزد خداوند متعال ماجور خواهد بود.

وی اخلاص خادمان حج را سبب نزدیکی بیش از پیش به درگاه خداوند دانست و افزود: یکی از نکاتی که رفت‌وآمد و ادای فرایض حجاج بیت‌الله‌الحرام را تسهیل می‌کند، آموزش زائران پیش از اعزام به سرزمین وحی است. هرچند آگاهی حجاج ایرانی به مراتب بالاتر از سایر کشورها است.

امام جمعه سمنان با تاکید بر حضور فعال روحانیون برای راهنمایی و پاسخ به سوالات حجاج، خواستار هماهنگی بیشتر برای اعزام حجاج از «عرفات» به «مشعَر» شد و گفت: مسئولان برای تسهیل تردد حجاج در مسیرهای پرازدحام تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشند.

مطیعی با اشاره به وجود دو فرودگاه بین‌المللی در استان سمنان اظهار کرد: مسئولان زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود را به منظور رفاه بیشتر حجاج فراهم کنند.

وی حجاج استان سمنان را افرادی مؤمن، متدین و دارای فرهنگ غنی خواند و افزود: مدیران کاروان‌های حج از این فرصت بی‌نظیر برای خدمت به حجاج بیت‌الله‌الحرام و نزدیکی بیشتر به پروردگار استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر رعایت دقیق احکام شرعی، خاطرنشان کرد: سفر حج نباید از بعد معنوی و الهی خود خارج شود که تحقق این امر، دقت و حساسیت مسئولان حج و زائران را می‌طلبد.

کد خبر 751675

دیگر خبرها

  • معافیت پزشکی سربازان حین خدمت چطور انجام می‌شود؟
  • طرح نور در خراسان شمالی با بهترین شکل انجام شده است
  • زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود فراهم شود
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • باید همگان در اجرای طرح نور، پلیس را یاری کنند