Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان اینکه ۳۵ دفتر زیارتی برای ثبت نام زائران پیاده روی اربعین حسینی فعال است، گفت: ۳۲ دفتر از این تعداد به صوت دائم فعلا بوده و سه دفتر نیز به صورت موقت در شهرستان های فاقد دفتر زیارتی راه اندازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمدرضا ندیری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: ثبت نام زائران پیاده روی اربعین حسینی از اواسط مهرماه جاری آغاز شده است و تا زمان فعالیت دفاتر کنسولگری ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ادامه داد: هزینه ثبت نام پیاده ‌روی اربعین حسینی سال جاری سه میلیون و ۷۷۷ هزار ریال است، که ۱۵۰ هزار ریال از این مبلغ برای بیمه و ۵۰ هزار ریال نیز جهت امور خدمات درمانی از زائران دریافت می شود.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی، اضافه کرد: تبلیغ سفرهای زیارتی ارزان قیمت، غیرقانونی و بدون مجوز است و افراد علاقه مند به سفر زیارتی در برخورد با این مراکز باید هوشیارانه عمل کنند.

وی، ادامه داد: با توجه به شرایط خاص عراق، عزیمت به برخی از شهرهای زیارتی آن کشور تحت شرایط خاص امنیتی انجام می شود و تبلیغ کنندگان در فضای مجازی، هیچ مجوزی در این رابطه ندارند.

ندیری، با اشاره به اینکه محدودیت سنی برای ثبت نام وجود ندارد و هر کس توانایی لازم برای پیاده روی داشته باشد، می تواند در همایش اربعین حسینی شرکت کند، افزود: اخلاص در عمل و گام برداشتن در مسیر خدا مهمترین هدف در آیین پیاده روی اربعین است و زائران نیز باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی، ادامه داد: ممکن است به علت برخی مسائل از جمله افزایش درخواست، در دریافت ویزا با تاخیر مواجه شویم و از زائرانی که قصد سفر دارند باید در اسرع وقت اقدام به دریافت ویزا کنند زیرا ممکن است ویزای آنان با تاخیر صادر و موجب ترافیک در مرزها شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، با بیان اینکه در سطح استان هزارو ۴۰۰ کانون فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۱۵ کانون به صورت تخصصی در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت می کنند.

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری شهدای قره باغ و حضرت فاطمه الزهرا (س) در ارومیه، حضرت فاطمه (س)، شهدای رهال و ائمه اطهار (ع) در شهرستان خوی، ثقلین، زینب کبری(س)، آل عبا، ذوالفقار، شیخ طوسی در شهرستان میاندوآب، شهدای اغول بیگ در شهرستان تکاب و کانون فرهنگی و هنری مکتب صادق در شهرستان نقده از جمله کانون های فعال در این حوزه هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی برگزاری کارگاه های مختلف با عنوان «می خواهم زنده بمانم»، «جامعه جوان‌تر، زندگی بهتر» «آسیب طلاق امروز، ناشی از ازدواج غلط دیروز»، برگزاری کلاس های مشاوره در راستای فرزند آوری و تبیین مسائل مختلف را از جمله فعالیت های کانون ها عنوان کرد.

رضایی ادامه داد: امام جماعت، هیات امنا، کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های بسیج چهار رکن اساسی مساجد طراز است که باید در حوزه جوانی جمعیت به صورت جهادی فعالیت کنند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ابزارهای پای کار آمدن مردم در جوانی جمعیت است و کانون‌های مساجد ابعاد فرهنگی کاهش جمعیت را تبیین کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: مسئله کاهش جمعیت و پیر بودن هرم سنی افراد جامعه، کاهش نرخ باروری، افزایش طلاق از جمله مسائلی است که سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کنند بنابراین کانون‌های مساجد باید برای رفع این مسائل تلاش مضاعف داشته باشند.

رضایی از مشارکت کانون‌های مساجد استان در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود که ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان دبیر اجرایی این رویداد معرفی شده است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی