Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نیازی به واردات شیرخشک به کشور نداریم، گفت: ما یک میلیون تن شیرخام مازاد داریم و ممنوعیت صادرات شیرخشک باید لغو شود.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مرتضی رضایی در مراسم روز ملی دامپزشکی درباره آخرین وضعیت تصمیمات اخذ شده در زمینه واردات شیرخشک به کشور اظهار داشت: این مسئله هنوز نهایی نشده و هیچ نیازی هم به واردات این محصول به کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کارخانجات لبنی ادعا می‌کنند تولید شیر در کشور بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: چنین مسئله‌ای صحت ندارد بلکه تعداد خریداران افزایش پیدا کرده و همین امر سبب شده ورودی شیر کارخانجات کاهش پیدا کند.

وی افزود: به عنوان مثال اگر در گذشته ۲۰ کارخانه اصلی، شیر را از دامداران خریداری می‌کردند، در حال حاضر تعداد این کارخانجات به ۴۰ مورد افزایش پیدا کرده و این‌گونه نیست که همه این شیر، جذب واحدهای تولید شیرخشک شود.

رضایی با تأکید بر اینکه شیرخام به اندازه کافی در کشور وجود دارد و نیازی به واردات شیرخشک نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر کارخانجات لبنی، شیرخام را به قیمت مصوب از دامداران خریداری می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه گفته می‌شود قرار است طی دو هفته آینده درباره واردات یا عدم واردات شیرخشک به کشور تصمیم‌گیری شود، گفت: این مسئله همین روزها تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی برای لغو ممنوعیت صادرات شیرخشک خاطرنشان کرد: این ممنوعیت صادرات باید برطرف شود. ما یک میلیون تن شیر اضافه داریم که این محصول مازاد باید در قالب‌های مختلف از جمله شیرخشک از کشور صادر شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیر خشک شیرخام معاون وزیر جهاد کشاورزی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از دپوی سیب زمینی در انبارها خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، کشاورزان سیب زمینی کار بدلیل مازاد تولید با زیان روبرو هستند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های کارگری، حمل و نقل، بذر، دنباله بندها و ... قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان است، درحالیکه کشاورزان در فروش با زیان ۵ تا ۶ هزارتومانی روبرو هستند.

نیازی سرانه مصرف سیب زمینی را ۴۵ تا ۴۶ کیلو اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی بدون احتساب صنایع مورد نیاز است.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، گفت: بنابر آمار بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر شد چراکه صادرات سیب زمینی مازاد تنها راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از زیان کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود