Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛دوازدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال های گذشته، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود.

در این خصوص محمدمیثم میثمی مدیر فرهنگی هنری منطقه هفت و رییس فرهنگ سرای اندیشه با تشریح کلیات و اهداف برگزاری گفت: دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه ی مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ی شاخص های انتخاب دانش آموزان در این همایش افزود: برای مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات، در مقطع راهنمایی علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار داده شده است. این شاخص‌ها توسط کارشناسان و داوران کانون مداحان و شاعران آیینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

محمدمیثم میثمی با تاکید بر حضور مداحان و داوران صاحب سبک و پیشکسوت در این مراسم افزود: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این برنامه ضمن انتقال تجربیات و نکات تخصصی، کمک قابل توجهی به آشنایی نوگلان حسینی با اخلاق و آداب صحیح خادمی و ذاکری خاندان عصمت و طهارت می‌کند.

وی درخصوص نحوه و مهلت ثبت نام دانش آموزان در این همایش گفت: امسال همچون ادوار گذشته با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان فراخوانی برای ثبت نام دانش آموزان علاقمند به مدارس شهر تهران ارسال شد؛ که قرار است دانش آموزان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود تا روز یک شنبه15مهرماه اقدام به نام نویسی کنند؛ همچنین علاقمندان می توانند برای ثبت نام آنلاین به پایگاه اینترنتی www.pdsemat.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

رییس فرهنگ سرای اندیشه در ادامه یادآور شد: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز دوشنبه 23 مهرماه، مقطع متوسطه اول روز سه شنبه 24 مهرماه و مقطع متوسطه دوم روز چهارشنبه 25 مهرماه و مرحله نهایی و فینال روز پنجشنبه 26 مهرماه در محل فرهنگ سرای اندیشه برگزار می شود.

وی در پایان افزود: در اختتامیه دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی مداحان دانش آموز شهر تهران-به نفرات اول هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ پنج میلیون ریال هدیه نقدی، نفرات دوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ سه میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ دو میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می‌گیرد. همچنین هدایای معنوی دیگری همچون تربت امام حسین(ع) و نگین انگشتری از سنگ مرمر حرم مطهر سیدالشهداء از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اهداء خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم محرم97 مناسبت های مذهبی اهل بیت مداحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی همچنین گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است.

کد خبر 6087385

دیگر خبرها

  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است