Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@19:10:57 GMT

آغاز به کار یک فناوری جدید در فرودگاه امام (ره)

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۸۰۱۹

آغاز به کار یک فناوری جدید در فرودگاه امام (ره)

مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام، گفت: با استفاده از این فناوری امکان مدیریت برخط ناوگان سطوح پروازی و اجرای مقررات تردد به‌صورت هوشمند و خودکار صورت می‌پذیرد و مکان، سرعت لحظه‌ای، شتاب، میزان مسافت طی شده و اطلاعات سلامت خودرو به مرکز مدیریت اپرون مخابره شده و در صورت نقض مقررات بلافاصله اعمال قانون به‌صورت هوشمند صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (IKACNews)، امید امین‌زاده با اشاره به بهره‌گیری از فناوری اینترنت اشیا در سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی امام اظهار کرد: ۲۵۰ خودروی ناوگان تحت مدیریت اداره عملیات ایمنی زمینی هواپیما جهت نظارت بهتر بر قوانین عبور و مرور این وسائط نقلیه به سنسور‌های هوشمند و فناوری اینترنت اشیا مجهز می‌شوند.

وی بابیان این‌که استفاده از فناوری اینترنت اشیا برای اولین بار برای ارتقا ایمنی در فرودگاه‌های ایران صورت می‌گیرد، گفت: بخش اول این طرح، تولید نرم‌افزار تخصصی مدیریت اپرون است که مشتمل بر زیرمجموعه‌های مدیریت ناوگان، مدیریت ایمنی اماکن، مدیریت انبار، مدیریت پارکینگ هواپیما، ثبت پرونده‌های الکترونیکی رانندگان و سیستم اطلاعاتی مدیریت جغرافیایی (GIS) ایرساید بوده و یکی از ماژول‌های آن مبتنی بر اینترنت اشیا است.

مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی، ادامه داد: بخش دیگر این طرح سخت‌افزاری است که با نصب سنسور‌های هوشمند و متصل به یکدیگر روی خودرو از طریق یک شبکه خصوصی APN که اپراتور تلفن همراه در اختیار ما می‌گذارد، میسر می‌شود.

امین‌زاده تصریح کرد: با استفاده از این فناوری موقعیت دقیق خودرو در هرلحظه و اطلاعاتی مانند سرعت، شتاب، میزان مسافت طی شده، مدت‌زمان روشن یا خاموش بودن و توقف خودرو به مرکز اطلاعاتی و نرم‌افزار هوشمند مدیریت اپرون مخابره می‌شود.

وی بابیان این‌که در فاز اول این طرح ۷۰ خودرو مجهز به سنسور‌های IOT خواهند شد، گفت: این سنسور‌ها با ECU خودرو یکپارچه می‌شوند و اطلاعاتی از قبیل: سلامت خودرو و مصرف سوخت را به سامانه ارسال می‌کنند.

مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام، افزود: امکان تعریف محدوده مجاز تردد خودرو (Geo Fence) از دیگر ویژگی‌های این طرح است که اگر خودرو به هر دلیلی از محدوده جغرافیایی تعریف‌شده خارج شود، امکان روشن شدن مجدد آن بدون اجازه از مرکز وجود ندارد.

امین‌زاده با اشاره به امکان هوشمندسازی صدور گواهینامه تردد در سطوح پروازی گفت: در طرح بهره‌گیری از اینترنت اشیا، سنسور‌های نصب‌شده به دستگاهی متصل می‌شوند که تنها در صورتی اجازه روشن شدن خودرو را می‌دهد که راننده دارای گواهینامه معتبر باشد و اگر تخلفی از سوی راننده اتفاق بیفتد که منجر به ابطال گواهینامه شود، خودرو روشن نمی‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت حوادث و امکان تشخیص علت وقوع تصادف در سطوح پروازی از دیگر ویژگی‌های این طرح است که با نمایش کروکی و سرعت و شدت لحظه برخورد در نرم‌افزار میسر می‌شود.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: ظرف یک ماه آینده نصب سنسور‌ها روی خودرو‌های ناوگان ایمنی زمینی هواپیما فرودگاه بین‌المللی امام، انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان پاییز بتوانیم از نرم‌افزار تخصصی مدیریت اپرون بهره‌برداری کنیم.   منبع: راه دانا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فرودگاه امام شهر فرودگاهی امام خمینی فرودگاه فناوری اینترنت اشیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری

به گزارش قدس آنلاین، این منبع پلیس اظهار داشت: یک طبقه از ساختمان اداری تخلیه شده و بازرسی در محل در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، تخلیه از طبقه هفتم ساختمان اداری این فرودگاه آغاز شده و به دنبال تهدید بمب گذاری، بازرسی در حال انجام است و اماکن و اتاق ها برای [احتمال] وجود مواد منفجره بررسی می شوند.

پلیس گفت که زنگ خطر در عملکرد فرودگاه تداخلی نداشته است.

گفتنی است؛ چندی پیش تیراندازی در سالن کنسرت شهر «کروکوس» روسیه به کشته شدن ده‌ها نفر منجر شد.

یک شاهد عینی این حادثه تروریستی اعلام کردند که که پس از شلیک گلوله‌ها از سوی افرادی با لباس شبه نظامی و پرتاب نارنجک از سوی آنها، آتش سوزی در سالن کنسرت این مرکز آغاز شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس