Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما یکی از مخالفان در پیامی توئیتری که در صفحه خود منتشر کرد، جزئیات و چگونگی ربودن جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف سعودی را به دست دستگاه اطلاعاتی ریاض افشا کرد و از همه کاربران خواست این اطلاعات را در صفحات خود منتشر کنند تا همه از آن مطلع شوند و عاملان این جرم حسابرسی شوند و جنایت آنها برملا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد المسعری، در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت: در صفحه خصوصی ام پیامی با این مضمون دریافت کردم: سلام علیکم و رحمة الله، پس از اطمینان به خداوند تعالی، به شما اعتماد و ارتباط برقرار می کنیم. اطلاعات موثقی از یکی از منابع آگاه عربستان به دست رسیده است. به گفته این منبع، جمال خاشقجی برای درخواست صدور مدرکی به منظور اثبات اینکه وی از همسر سابق خود جدا شده و اکنون مجرد است، به سفارت عربستان در ترکیه مراجعه کرد تا با دریافت این مدرک، بر اساس قوانین ترکیه با زنی ترک تبار ازدواج کند. وی به محض ورود به سفارت عربستان در استانبول روز سه شنبه برابر با روز دوم اکتبر 2018 بازداشت شد. به صورت جزئی او را بی هوش کردند که بتواند حرکت کند و مقاومت نکند و فورا به مسیر ویژه دیپلمات ها در فرودگاه استانبول منتقل شد. مسیرهای ویژه دیپلمات ها بازرسی نمی شوند. وی از این راه به یکی از خطوط پرواز ترانزیت عربستان که از پیش هماهنگ شده بود، منتقل شد.
دستگاه های اطلاعاتی عربستان از پیش، با پلیس بین الملل (اینترل پل) فرودگاه آن کشور (کشور مقصد هنوز معلوم نشده است) هماهنگ شدند. به این صورت که نام وی در فهرست قرمز افراد تحت تعقیب قرار داده شد تا همه بدانند، جمال خاشقجی خودش به آن کشور یا کشور دیگری سفر کرده و از آن کشور هم گذشته است. رزروهای لازم صورت گرفت و همه مدارک جعل شد. همچنین پیش از آن اطلاعات در سایت رسمی خطوط پرواز به ثبت رسید تا نشان دهد، جمال خاشقیج خود و با مدارک خود این کار را انجام داده است.
یک هفته زمان که سفارت طی آن از جمال خاشقجی خواست، به سفارت مراجعه کند، برای برنامه ریزی و طراحی همه این اقدامات کافی بود تا به نظر رسد، این امر قانونی است و هیچ شک و تردیدی درباره آن وجود ندارد. پلیس اینترپل و پلیس فرودگاه (پس از هماهنگی با آن از طریق پرداخت رشوه) درخواست تحویل و خروج جمال از فرودگاه را امضا و تایید کرد. از یک مکان خاص وارد جایگاهی که از قبل برای وی در نظر گرفته شده بود، وارد هواپیما شد، تا مسافران متوجه موضوع نشوند. این درحالی است که زمان عبور دادن وی از مسیر ویژه دیپلمات ها در فرودگاه استانبول بسیار کوتاه بود و برای جلوگیری از هر گونه اقدامات ناگهانی با برخی عناصر هماهنگی به عمل آمده بود؛ بدین معنا که وی را به صورت نیمه بی هوش به جایگاه ویژه ای در خطوط پرواز بردند تا از استانبول به کشور ترانزیت (مقصد) منتقل شود.
این اطلاعات در نتیجه ساعت ها برقراری ارتباط با یک منبع سعودی از زمان اعلام ربوده شدن وی (خاشقجی) به دست آمده است. اطلاعاتی وجود دارد که همچنان تلاش می کنم، آن را به دست بیاورم: مانند این که کشور مقصد کدام است؟ اسامی افسران و اشخاصی که در این ربایش دست داشتند، چیست، همچنین مکان و اوضاع کنونی وی در عربستان چگونه است.
محمد المسعری همچنین نوشت: این حساب کاربری من جدید و چندان مشهور نیست؛ زیرا حساب های قبلی من همگی بسته شده اند. در صورتی که لازم می دانید، این اطلاعات را در حساب کاربری خود منتشر کنید تا حقیقت برملا شود و یک انسان بی گناه که نمی دانیم زنده است یا مجرمان وی را کشته اند، نجات یابد. مهم این است که کسی که مسئولیت برخی باندهای (تبهکار) را بر عهده دارد و برای اقدامات مجرمانه برنامه ریزی می کند، بداند، جنایت های وی برملا شده است و در سطح بین المللی مورد مجازات و حسابرسی قانونی قرار خواهد گرفت، تا با خاشقجی یا دیگران چنین رفتاری نکند.
این عملیات اطلاعاتی، از نظر آنها بی سابقه است و ما باید ثابت کنیم که جرم است و هیچ هوش و ذکاوت و امتیازی در آن نیست. این اطلاعات اولیه است . از خدا می خواهیم، او و همه بیگناهان و بازداشت شدگان را در سایه خود حفظ کند.
وی همچنین در پیام های توییتری دیگر تحت عنوان «جمال خاشقجی کشته شد. اخبار موثق» نوشت: ارتباطات در سطح وزارت خارجه همچمنان ادامه دارد. ترکیه اصرار دارد، وی را زنده یا مرده برگرداند تا آبروی خود را درباره نفوذ امنیتی به فرودگاهش حفظ کند؛ از این رو تاکید دارد، او از سفارت خارج نشد تا داستان را کامل و آن را از همان جایی که شروع شده است، به پایان برساند. مهم منتشر نشدن خبر نفوذ امنیتی به فرودگاه ترکیه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: توئيتر فعال سعودي خاشقجي روزنامه نگار صفحه شخصي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • رسول جعفریان: مبدع اصطلاح کذایی خلیج عربی جمال عبدالناصر نبود/ نوشته‌ی داخل عبای بحرینی برملا می‌کند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت