Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > آذربایجان غربی - روابط عمومی گمرک ایران از کشف ۷۵ کیلوگرم تریاک از داخل محور یک کامیون توسط ماموران گمرک بازرگان در استان آذربایجان‌غربی و با بهره گیری از دستگاه ایکس ری خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، ماموران گمرک بازرگان با در نظر گرفتن شاخص های ریسک و پس از مشکوک شدن به یک کامیون خروجی، با بهره گیری از دستگاه ایکس ری و به کمک تیم مربیان و سگهای مواد یاب به بازرسی کامیون اقدام کرده و موفق به کشف ۷۵ کیلو گرم تریاک از داخل محور این کامیون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مواد به شیوه ای ماهرانه درمحور کامیون جاسازی شده بود.

کشفیات مواد مخدر سنتی در گمرک طی شش ماهه نخست سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۲۸ درصد رشد داشته است. همچنین گمرک ایران در سال ۹۶ نیز نسبت به سال قبل توانست در کشفیات مواد مخدر ۴۵۷ درصد رشد را تجربه کند . عددی که نشان می دهد کشفیات مواد مخدر در طول سالهای ۹۲ تا ۹۶ سیر صعودی داشته و از رقمی بیش از ۱۸ تن به بیش از ۱۵۴ تن در سال ۹۶ رسیده و گمرک ایران در کشفیات مواد مخدر در این بازه زمانی، رشدی ۷۴۰ درصدی را برای خود ثبت کرده است.

لازم به ذکر است که گمرک جمهوری اسلامی ایران در سه سال پیاپی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ رتبه اول مبارزه با قاچاق مواد مخدر را به خود اختصاص داده است .به تازگی سازمان جهانی گمرک در گزارشی اعلام کرد که گمرک ایران در شناسایی و کشف مخدرهای جدید نیز در دنیا رتبه اول را کسب کرده است.

فریده زبیدی مدیر کل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک در این رابطه اعلام کرد؛ ایجاد ارتباط و همدلی بین ارگانهای مقابله ای می تواند تاثیر بسیار زیادی اثر بخش بودن مبارزه با قاچاق مواد مخدر بدنبال داشته باشد.

 

46

کلید واژه‌ها : استان آذربایجان غربی - مواد مخدر - قاچاق مواد مخدر - گمرک -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی مواد مخدر قاچاق مواد مخدر گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، یوسف ملک‌زاده از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد و اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق و در پی تعامل سازنده اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مطلع شدند قاچاقچیان در سطح شهر شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.

وی افزود: موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگه‌داری آن در یکی از محله‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک منزل، ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف و در این خصوص یک قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

ملک زاده تأکید کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی به شمار می‌رود.

کد خبر 747035

دیگر خبرها

  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • کشف ۸ کیلوگرم تریاک در ابهر
  • کشف ۳۹ کیلو تریاک از منزل یک قاچاقچی در فردوسیه شهریار
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار
  • زمین گیر شدن سوداگران مرگ با ۲۶۰ کیلو تریاک
  • ۱۴۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقی کشف شد