Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رحیمی: صدا و سیما به پازل تخریب دولت و تریبون مخالفان لوایح مرتبط با FATF تبدیل شده /

«علیرضا رحیمی» عضو هیات رییسه مجلس در واکنش به گزارش صدا و سیما علیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF ) و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) گفت: رسانه ملی به پازل تخریب دولت و تریبونی برای مخالفان لوایح مرتبط با FATF تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«علیرضا رحیمی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: صدا و سیما در عمل تریبونی برای مخالفان لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) و عضویت در FATF است و آنان به هیچ وجه صدای موافقان این لوایح را نمی شنوند.

صداوسیما تریبون مخالفان fatf

وی ادامه داد: از این رو موافقان این لوایح نظر کارشناسی خود را به مجلس ارائه می کنند زیرا به اعتقاد ما محل بحث های کارشناسی و استدلال کف خیابان نیست.
عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: CFT و FATF جزو موضوعاتی است که باید نظر موافقان و مخالفان آن در مجلس شنیده شود، نگاه کلی حاکمیت منافع ملی است.
رحیمی همچنین گفت: ما دغدغه ای که مخالفان در جهت منافع ملی دارند را درک می کنیم، ولی روش مخالفان برای کشاندن اعتراض ها به کف خیابان را تایید نمی کنیم.
وی فضای کلی مجلس شورای اسلامی را برای بررسی و تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: نگاه اعضای فراکسیون امید، مستقلین و شماری از فراکسیون نمایندگان ولایی به این لایحه در راستای منافع ملی است، رهبر معظم انقلاب بررسی این لایحه را به مجلس واگذار کردند، ما نیز در راستای منافع ملی درباره این لایحه تصمیم گیری می کنیم.
به گزارش ایرنا، صدا و سیما در شب های گذشته گزارش هایی درمورد FATF و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) پخش کرد که با واکنش کارشناسان رسانه و صاحبنظران سیاسی همراه شد.
این کارشناسان پخش چنین گزارش هایی را بی ارتباط با در دستور کار قرار گرفتن و بررسی CFT در مجلس ندانستند.

جلال میرزایی : صدا و سیما مخاطبانش را از دست داده است

«جلال میرزایی» نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما به دلیل عملکرد یک سویه و حمایت از یک طیف خاص، مخاطبانش را از دست داده است.

«جلال میرزایی» روز شنبه گفت: رسانه ملی باید در خدمت مردم و نظام باشد و یک سویه عمل نکند، تعجب می کنیم که چرا صدا و سیما تبدیل به سازمانی با عملکرد یک سویه شده است.

سیاست یک سویه صداوسیما

وی افزود: عملکرد جناحی صدا و سیما دربرخورد با مسائل کشور باعث شده که این سازمان مخاطب خود را از دست دهد و برنامه هایش دیگر هیچ کمکی به رشد و توسعه کشور نکند.
عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: صدا و سیما به جای خدمت رسانی تحت تسلط طیف خاصی است که بیشتر به واگرایی های سیاسی دامن می زند.
میرزایی یادآور شد: رسانه ملی به جای پخش سخنان موافقان و مخالفان CFT و FATF فقط به پخش سخنان مخالفان بسنده می کند و به تریبون طیف خاصی تبدیل شده است.

پخش صداهای مخالفان

وی تاکید کرد: البته این افراد اصولگرا نیستند بلکه طیف خاصی هستند، ما شاهدیم که اصولگرایان درمورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) و گروه ویژه اقدام مالی (FATF ) عقلانی نظر می دهند و با موضوع برخورد می کنند.
وی تاکید کرد: صدا و سیما تبدیل به تریبون افرادی شده که به صورت محفلی عمل می کنند و می خواهند نظر خود را به عنوان نظر غالب جامعه القا کنند.
نماینده مردم ایلام در مجلس همچنین گفت: نمی دانم آنها در نهایت می خواهند به کجا بروند ولی این گونه اقدامات یک سویه آخر و عاقبتی نخواهد داشت.
میرزایی ادامه داد: صدا و سیما باید بداند که با پخش این گونه برنامه ها، موضوعات مهم را نمی تواند به حاشیه ببرد و جنگ روانی ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، صدا و سیما شب های گذشته گزارش هایی درمورد FATF و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) پخش کرد ، یکی از این گزارش با عنوان «سراب»، روایتی از داستان FATF در پاکستان بود که با واکنش کارشناسان رسانه و صاحبنظران سیاسی همراه شد.
این کارشناسان پخش چنین گزارش هایی را بی ارتباط با در دستور کار قرار گرفتن و بررسی CFT در مجلس ندانستند./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد که ایرادات احتمالی شورای نگهبان به جداول لایحه بودجه سال جاری بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنمامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • شبکه خبر 2 هک شد؟! + فیلم و واکنش صداوسیما
  • واکنش صداوسیما به ادعای هک شدن
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟