Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی براری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه همایش آشنایی با فناوری فضایی افزود: یکی از اولویت ها این است که این اقتدار علمی در عرصه فضایی را تبدیل به اقتدار اقتصادی کنیم.

وی گفت: امیدواریم با کمک دانشگاهیان بتوانیم صنعت فضایی را در کشور شکل دهیم و همچنین بتوانیم در عرصه اقتصاد فضا سرآمد منطقه و جهان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براری افزود: امروزه اقتصاد فضا بعنوان یک اقتصاد نوظهور دارای رشد قابل ملاحظه ای است بطوریکه در 10 سال گذشته اقتصاد فضا رشد 139 درصد داشته است در صورتی که متوسط رشد اقتصاد جهانی حدود 19 درصد بوده است و تا 20 سال آینده اقتصاد فضا بیش از 220 درصد رشد خواهد داشت و متوسط رشد اقتصاد جهانی حدود 92 درصد خواهد بود.

وی با بیان اینک فضا یک فرصت و ظرفیت اقتصاد کشور است گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده حداکثری از ظرفیت های بالقوه کشور و یکی از ظرفیت های بالقوه فضا است و امیدواریم با کمک دانشگاه ها و شرکت ها خصوصی سهم مان را در اقتصاد فضا پررنگ کنیم.

براری افزود: سهم اقتصاد فضا در سال 2016 میلادی 345 میلیارد دلار بوده است و بیش از 75 درصد این اقتصاد توسط کسب و کارهای جدید و شرکت های دانش بینان بوده است.

وی گفت: تلاش داریم سهم ما که در این اقتصاد حداقلی است، پر رنگ کنیم و امروزه ریز ساخت های فضای بستر کسب و کار، اشتغال و ارائه خدمات شده است.

براری با اشاره به تدوین برنامه های 10 ساله در این سازمان افزود: هدف برنامه 10 ساله اول از سال 1385 تا 1394 توسعه فناوری فضایی و دست یابی به زنجیره کامل بخش فضایی بود.

وی گفت: هدف برنامه دوم از سال 1395 تا 1404 تثبت زنجیره چرخه کامل فضایی و تکمیل زنجیره ارزش بخش فضایی است.

براری افزود: امروزه سهم ما در اقتصاد فضا کمتر از هزار میلیارد تومان است و معتقدیم با توجه به اینکه یک درصد جمعیت جهان را داریم بتوانیم یک درصد اقتصاد این بخش را به خودمان اختصاص دهیم.

وی گفت: تلاش داریم که در صنعت فضایی توسعه متوازن کل زنجیره را داشته باشیم و بتوانیم فناوری را توسعه دهیم، شرکت های خصوص برای ساخت صنایع بالا دستی ایجاد کنیم، سهم ابراتورها را پر رنگ کنیم و کسب و کار خدمات را ایجاد کنیم.

براری افزود: داده های ماهواره ای می توانند بین 17 تا 25 درصد ارزش افزوده در صنعت کشاورزی ایجاد کنند یعنی می توانند بهره وری اقتصاد کشاورزی را افزایش دهند.

وی گفت: کشاورزی یک فرصت برای اقتصاد کشور است و هم اکنون بیش از 15 میلیون هکتار زمین کشاورزی داریم.
براری افزود: 5 حوزه کشاورزی، خدمات شهری، مدیریت بلایا، محیط زیست و هواشناسی را در اولویت قرار داده ایم تا با ایجاد شرکت های دانش بنیان بتوانیم سهم مان را در اقتصاد فضا پررنگ تر کنیم و امیدواریم استارت آپ ها در کسب و کارهای فضایی را شکل دهیم.

وی گفت: با شرکت های خصوصی جلساتی داشته ایم و تلاش می کنیم از آنها حمایت کنیم تا بتوانیم منشاء صادرات و خدمات فضایی باشیم.

براری در خصوص پایش فضایی محصولات کشاورزی افزود: محصولات کشاورزی توسط ماهواره ها پایش و گزارش آن به مراجع ذیصلاح ارائه می شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: براری فناوری فضایی همایش ماهواره استارت اپ خبرگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

ایسنا/هرمزگان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها دوازده پروژه صنعتی، عمرانی، ورزشی، کشاورزی و خدماتی در زندان‌های استان هرمزگان افتتاح شد.

 همزمان با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان که درپی سفر استانی رئیس دستگاه قضا صورت گرفته است، در مراسمی به شکل ویدیو کنفرانس ۱۲ پروژه به بهره‌برداری رسید.

کارگاه بسته‌بندی صنایع مواد غذایی بنیاد تعاون زندانیان، زمین‌های چمن مصنوعی زندان‌های میناب و کانون اصلاح‌وتربیت هرمزگان، نمازخانه زندان بندرعباس، خبازخانه‌های اردوگاه رودان و زندان بندرعباس، واحد ملاقات بندرلنگه، اداره مراقبت الکترونیک بندرعباس، آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی منطقه راونگ میناب، باشگاه ورزشی ویژه کارکنان و همچنین درمانگاه دندانپزشکی بندرعباس جهت استفاده خانواده مددجویان ازجمله این پروژه‌ها بوده‌اند.

رییس قوه قضاییه شب گذشته به هرمزگان سفر کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم