Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - محقق ایرانی سازمان ملی تحقیقات ایتالیا گفت: دانشگاهیان ایرانی خارج از کشور اطلاع زیادی از ظرفیت های همکاری تحقیقاتی در داخل کشور ندارند که چگونه می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

سارا بهنام روز شنبه در حاشیه نخستین نشست مشترک هم اندیشی علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر با استادانی از 13کشور جهان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: در سطح دانشگاهی یا سازمان های تحقیقاتی ملی، ایران به این نتیجه رسیده که برای ورود به جامعه جهانی به معنای واقعی نیازمند تعامل با سازمان های تحقیقاتی بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این که ایران برقراری چنین تعاملی را جزو اولویت های خود قرار داده اقدام خوبی است اما نباید انتظار داشت که کارها در این بخش به سرعت پیش رود.
بهنام گفت: باید توجه داشت که اروپا نزدیک به 20سال است وارد این پروسه شده و برای رسیدن به نقطه کنونی سرمایه گذاری کرده است و ایران برای به دست آوردن چنین موفقیتی نیازمند یک برنامه ریزی 10 تا 15 ساله است.
وی با بیان این که ایران با اروپا روابط خوبی دارد تصریح کرد: متاسفانه بین سازمان ملی تحقیقات ایران و ایتالیا همکاری وجود ندارد و این تعامل ضرورت دارد.
بهنام افزود: در ایران، دانشگاه ها تبادل اطلاعات با یکدیگر را شروع کرده اند اما هنوز این تبادل بین سازمان های ملی تحقیقاتی وجود ندارد.
وی درباره استفاده از ظرفیت دانشگاهیان ایرانی مقیم خارج از کشور معتقد است که این اقدام به راحتی قابل تحقق بوده و شروع شده است.
بهنام با اشاره به دو بار حضور خود در همایش های بین المللی در ایران، این همایش را نمونه بارزی در استفاده از ظرفیت های دانشگاهیان مقیم خارج از کشور برای انجام پروژه های تحقیقاتی برشمرد و گفت: ایران در این زمینه پشتیبانی خوبی دارد.
وی گفت: خیلی از محققان ایرانی مقیم خارج از کشور از ظرفیت های تحقیقاتی موجود در ایران اطلاعی ندارند.
این محقق افزود که به دلیل علاقمندی به کارهای تحقیقاتی در ایران تا حدودی وارد این سیستم شده اما با این وجود به طور دقیق اطلاعی ندارد که چگونه می تواند در این زمینه اثرگذار باشد و کمک کند.
وی گفت: ایجاد یک وب سایت که نشان دهد محققان ایرانی مقیم خارج از کشور چگونه و از چه روشی می توانند وارد پروسه همکاری ها شوند ضروری است.
*6984** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه ها تحقيقات ايرانيان مقيم خارج از كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، قائم مقام کمیته امداد کل کشور گفت: نگاه مدیریت دبیرخانه مناطق آزاد مردمی و مبتنی بر محرومیت زدایی از مناطق آزاد کشور است.

جعفر صباغیان گفت: با تعامل خوب با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌ها برای هم افزایی و کمک به نیازمندان به امضا رسید.

وی افزود: براساس تفاهم انجام شده محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در فضای نمایشگاهی عرضه خواهد شد و مراکز نیکوکاری نیز با همکاری بخش خصوصی درکیش راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نشست با قائم مقام کمیته امداد کل کشور با اشاره به میزبانی کیش از ۲ میلیون گردشگر در سال، گفت: حضور گردشگران، ظرفیت مناسب و بازار فروش خوبی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد فراهم می‌کند.

رحیم سرهنگی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا مددجویان توانمند شوند و به خودکفایی برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری خیران و سرمایه گذاران در کیش خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند