Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@13:24:03 GMT

ارزش واردات گوشی تلفن همراه ۵۴ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۹۶۶۶

ارزش واردات گوشی تلفن همراه ۵۴ درصد افزایش یافت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می دهد، در شش ماه نخست سال جاری ۲۴۲ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده که ۱.۰۹ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۸ میلیون و ۶۹ هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارده شده بود که ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۳ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود.

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که ارزش دلاری واردات گوشی تلفن همراه در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳.۵۴ درصد افزایش یافته است.

البته طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار بود ۷۰۰ هزار گوشی تلفن همراه دیگر نیز از گمرک ترخیص شود تا کمبود این وسیله ارتباطی در بازار داخلی را جبران کند اما هنوز به دلیل عدم رفع برخی موانع، ترخیص نشده است.

آذری جهرمی همچنین رفع موانع واردات گوشی را عاملی برای کاهش قیمت این کالا دانسته و گفته بود: کاهش نرخ ارز موجب شد در روزهای گذشته قیمت گوشی تلفن همراه ۲۰ درصد کاهش یابد البته وارد کنندگان معتقدند، اگر موانع واردات گوشی رفع شود، با شکستن حباب ناشی از کمبود کالا، قیمت گوشی ۳۰ درصد دیگر نیز کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: واردات تلفن همراه محمد جواد آذری جهرمی گمرک ایران طرح رجیستری تلفن همراه تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیرجمشیدی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی بیان داشت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است.

وی افزود: واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • همراه پرخرج
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار