Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:37:37 GMT

توزیع بذر کلزا در کلاله آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۰۰۴۶

توزیع بذر کلزا در کلاله آغاز شد

گنبدکاووس – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی کلاله اعلام کرد: همزمان با انعقاد قرارداد کشت کلزا، توزیع بذزگواهی شده و استاندارد دانه روغنی کلزا در این شهرستان از روز شنبه آغاز شد.

علی علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، از ازدحام کشاورزان برای دریافت بذر کلزا خبرداد و افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال زراعی 98- 97 ، مقدار 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان کلاله به کشت کلزا اختصاص پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرجهادکشاورزی کلاله بذر مورد نیاز برای کشت کلزا در این شهرستان را 80 تن اعلام کرد و گفت: برای کشت کلزا در سال زراعی جاری، علاوه بر ذخیره 20 تن بذرهیبرید استاندارد، بذر مورد نیاز کلزا تامین شده و کشاورزان دراین ارتباط هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.
وی ادامه داد: کشاورزان کلاله با مراجعه به مراکز مجاز زیر نظر جهاد کشاورزی، بذرکلزا استاندارد یارانه ای مورد نیاز خود را می توانند به مبلغ هرکیلو 280 هزار ریال تهیه و ازکشت بذور خود مصرفی جداً خودداری کنند.
مدیر جهاد کشاورزی به کشاوران توصیه کرد: میزان بذر مصرفی در هر هکتار چهار کیلوگرم وعمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر می باشد وعدم رعایت این موارد باعث افت عملکرد و کاهش محصول خواهد شد.
علیزاده همچنین تاکید کرد: درکشت کلزا، ترجیحاً از ریزدانه کارهای خطی استفاده کنند تا میزان بذر توصیه شده و عمق کشت با دقت بیشتری انجام شود.
شهرستان کلاله با بیش از 130 هزار نفر جمعیت، 68 هزار و 203 هکتار زمین زراعی و باغی دارد.
/1860/7478

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي كلزا كلاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان

عدیل سروی زرگر، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: ۱۵ هزار و ۱۵۰ جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در استان گیلان توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه با بیان اینکه امسال قیمت هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان اعلام شده است، افزود: توزیع تخم نوغان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. 

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور تصریح کرد: امسال به دلیل سرمای هوا و آماده نبودن برگ توت، توزیع تخم نوغان با اندکی تأخیر در گیلان انجام شده است.

به گفته سروی زرگر، نوغانداران برای دریافت تخم نوغان می‌توانند از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر هر روز به ۱۱ شعبه در شهرستان‌های لنگرود، شفت، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت، بندر انزلی و آستانه اشرفیه مراجعه کنند.

او همچنین گفت: نوغانداران دیگر شهرستان‌ها هم برای دریافت تخم نوغان باید در ساعات اداری به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه پیش بینی شده نوغانداران امسال ۵۶۰ تن پیله‌ تر ابریشم برداشت کنند، افزود: پارسال نوغانداران گیلانی ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان خریداری و ۵۳۰ تن پیله‌ تر به بازار عرضه کردند.

منبع: صدا وسیما

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران