Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادستانی قم ، مهدی کاهه در گفت وگویی افزود: کشف انبار احتکار آلومینیوم به ارزش 2.8 میلیارد تومان و 23تن جو که باهماهنگی سازمان جهاد کشاورزی نسبت به عرضه آن به نرخ رسمی اقدام شد از جمله کشفیاتی است که توسط این اکیپ ویژه صورت گرفته است. همچنین 129 تن گندم که پرونده آن هم اکنون در حال بررسی است از جمله کشفیات در ایام اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نمونه‌های دیگری از کشف انبارهای احتکاری اشاره کرد و گفت: در یک مورد دیگر انباری که برنج ایرانی و خارجی درآن احتکار شده بود کشف که پس از بررسی، دستور توزیع این برنج‌ها به قیمت رسمی در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای داده شد.
وی افزود: علاوه بر این انبار دیگری که در آن مقادیر زیادی چای به ارزش 137میلیون تومان دپو شده بود کشف که متهم آن علاوه بر الزام به عرضه کالا، به پرداخت جزای نقدی معادل ده درصد میزان ارزش کالا محکوم شد.
کاهه در رابطه با کشف گوشت، مرغ و لوازم خانگی هم گفت: در پی انجام گشت مشترک دادستانی با سایر ارگان‌ها حدود 2تن مرغ کشف شد که متهم آن به اتهام اختفا و امتناع از عرضه به توزیع کالا به نرخ رسمی در بازار محکوم گردید. همچنین در پی اخبار واصله مبنی بر احتکار و عدم اعلام موجودی یک انبار لوازم خانگی، پس از انجام بررسی‌های لازم، تعداد 86 دستگاه یخچال و 285 دستگاه اجاق گاز و 300دستگاه انواع بخاری و 303 دستگاه آبگرمکن از انبار یک فرد کشف گردید که پرونده این فرد در حال بررسی بوده و متهم آن به اتهام اخلال در نظام اقتصادی تحت تعقیب می‌باشد.
وی افزود: 13هزار بند کاغذ گلاسه نیز به ارزش 3.2 میلیارد تومان تحت اتهام احتکار درحال رسیدگی است که با دستور قضایی نسبت به توزیع گلاسه‌های مذکور در بازار اقدام شد.
کاهه در رابطه با تخلف عرضه خارج از شبکه کالا هم گفت: به علاوه موارد فوق در راستای مبارزه با جرائم اقتصادی در روزهای گذشته 129تن گندم، 926 کیلوگرم گوشت گوساله وارداتی و میزان زیادی شمش آلومینیوم به ارزش 6.7 میلیارد تومان کشف شده است..
وی در رابطه با تخلف اخفاء و امتناع از عرضه کالا به بازار تصریح کرد: کالا‌های متفاوتی از جمله مرغ منجمد، برنج ایرانی و پاکستانی، شکر و چای، نوشابه و انواع نوشیدنی، کابل و فویل آلومینیوم، و ... به ارزش‌تقریبی مجموعا 20.99 میلیارد تومان از متهمان کشف گردیده است.
وی در رابطه با ارزش تقریبی کالاهای احتکاری گفت: 5.55 میلیارد تومان ارزش تقریبی مجموع کالا‌های احتکار شده از جمله آب معدنی، کاغذ، لاستیک سواری، شکر سفید و ... می‌باشد.
کاهه در پایان گفت: برای تعدادی از متهمین به اتهام اخلال در نظام اقتصادی پرونده قضایی تشکیل شده که برخی از این متهمان در بازداشت هستند.
6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز جهاد کشاورزی روابط عمومی فروشگاه های زنجیره ای قم گوشت اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری

ناظر گمرکات کردستان گفت: حجم مبادلات تجاری از طریق گمرکات کردستان در فروردین سال جاری بالغ بر ۴۲۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۱۴ میلیون دلار بوده است که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات کردستان، فرامرز امیدی از صادرات ۱۶۴ هزار تنی انواع کالا به ارزش ۶۱ میلیون دلار در گمرکات استان به خارج از کشور خبر داد و اظهار کرد: از این میزان، ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۴۲ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار و خروج شده است.

وی افزود: رشد وزنی صادرات در فروردین امسال نسبت به سال قبل ۱۰ درصد بوده است که عمده کالاهای صادر شده از این گمرکات انواع محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده‌های لبنی، مصالح ساختمانی، انواع شیشه (جام) و فرش بوده که به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت ارسال شده است.

ناظر گمرکات کردستان خاطرنشان کرد: میزان واردات قطعی و ورود موقت از گمرکات تحت نظارت استان در یک ماه اول سال‌جاری در مجموع ۱۴ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۳۸ میلیون دلار بوده که سهم واردات قطعی ۸۰۸ تن به ارزش هفت میلیون دلار بوده و در مجموع واردات و ورود موقت از نظر ارزش دلاری شش درصد رشد داشته است.

امیدی گریزی به کالاهای وارداتی نیز زد و گفت: عمده کالاهای وارداتی عبارت است از شمش طلا، آلومینیوم، کالاهای واسطه‌ای، ماشین آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی موردنیاز مرزنشینان بوده که از کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین به کشور وارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: در فروردین ۱۴۰۳ تشریفات گمرکی بیش از ۲۴۴ هزار تن انواع کالای ترانزیتی به ارزش بالغ بر ۲۹۷ میلیون دلار از گمرک باشماق صورت پذیرفته که مقدار ۲۰۵ هزار تن آن به ارزش ۲۳۷ میلیون دلار طی ترانزیت مبدا به کشور ورود شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی رشد ۶۳ درصدی را به همراه داشته است.

ناظر گمرکات کردستان اضافه کرد: در مدت مذکور نیز ۳۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار از گمرکات استان طی ترانزیت خارجی مقصد به کشور عراق خارج شده است.

امیدی تصریح کرد: تشریفات گمرکی بیش از چهار هزار تن کالا در رویه خروج موقت به ارزش تقریبی ۱۸ میلیون دلاری انجام شده که در مقایسه با سال قبل به لحاظ وزنی ۲۴ درصد و از نظر ارزش ریالی ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: درآمدهای گمرکات استان در فروردین سال جاری بیش از ۳۲۷ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر 749987

دیگر خبرها

  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی