Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-04@23:49:02 GMT

اشتغال بیش از ۴۰ هزار قالیباف در استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۰۵۵۴

اشتغال بیش از ۴۰ هزار قالیباف در استان تهران


در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه فرش، در شش ماهه نخست سال جاری اقداماتی از جمله جذب سهمیه بیمه قالیبافان برای ۳۴۱ نفر، صدور ۷۳۷ فقره مجوز مشاغل خانگی، صدور ۱۵ مجوز تاسیس و پروانه کارگاهی، صدور ۶۱۶ فقره کارت شناسایی قالیبافان و تقدیر از ۸ نفر از هنرمندان پیشکسوت در حوزه فرش انجام شد.

به گزارش امتداد نیوز  ، در این مدت با پرداخت تسهیلات بخش مشاغل خانگی به میزان یک هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال برای ۲۱۲ نفر در حوزه قالیبافی اشتغالزایی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار تا پایان شهریور ماه سال جاری، بالغ بر ۴۰ هزار و ۴۱۶ نفر در حوزه فرش دستباف در رشته های طراحی، قالی بافی، رفوگری و رنگرزی در استان تهران مشغول به کار هستند.

همچنین به منظور ارتقای مهارت بافندگان و تولید کنندگان فرش دستباف، در مدت مذکور دوره های آموزشی برای ۴۰ نفر برگزار و ۲۶۰ گواهی مهارت آموزش در حوزه فرش صادر شد. برگزاری این دوره ها برای ارتقای مهارت بافندگان و تولید کنندگان فرش دستباف در زمینه های مختلف از جمله مهارت بافندگی، طراحی فرش، رنگرزی و مدیریت کارگاه هاصورت گرفت.

علاوه بر این، در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۰ جلسه تخصصی توسط کمیته فرش دستباف استان تهران، به منظور تسهیل و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه فرش دستباف تشکیل و مشکلات و موانع قالیبافان رفع شد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم

استاندار لرستان به فراهم‌کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی و برقراری رفاه اجتماعی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند.

او اضافه کرد: اعضای شورا برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام‌شده، ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت لرستان منابع شناخت هستند.

اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور

استاندار لرستان با تأکید به خدمت شوراها به حوزه‌های شهری و روستایی، عنوان کرد: اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی این استان در برقرار شود.

شفقت بیان کرد: مشکلات موجود در لرستان به فعالیت و توسعه در حوزه زیرساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال و فعالیت  کسب‌وکار نیاز دارد.

او خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌‌وکار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقای سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.

استاندار لرستان با اشاره به فراهم‌کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در این استان، تأکید کرد: تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی  و مشارکت مردم بسیار مهم است.

شفقت لازمۀ پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونان خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد