Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره اجتماعی ایسنا، چهاردهمین روز از اولین ماه فصل پاییز را با انتشار 54 خبر،مصاحبه و گزارش روی خروجی خود پشت سرگذاشت؛ خبرهایی که در شش سرویس خبری منتشر شد و در این میان خبرهایی از سرویس محیط زیست، حوادث و سلامت بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، خبرهایی که بیشترین فراگیری را در میان اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینک مستقیم آن‌ها در ادامه آمده است:

اقدامات شبانه روزی و غیر آشکار پلیس در بازار سکه و ارز

سردار حسین اشتری- فرمانده نیروی انتظامی - اعلام کرد که اقدامات اطلاعاتی و غیر آشکار پلیس در حوزه بازار طلا و ارز به شکل شبانه روزی در حال انجام است و اشراف خوبی از سوی پلیس بر فضای حقیقی و مجازی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه مراسم رونمایی از طرح‌های فناورانه ناجا که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس پیشگیری ناجا برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اقدامات پلیس در بازار طلا و ارز اظهار کرد: از ماه‌های گذشته با درخواست مراجع قضایی و مسئولان اقتصادی کشور در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کردیم و برخی از مجرمان و افرادی که امروز محاکمه می‌شوند از افرادی هستند که توسط همکاران من شناسایی و دستگیر شده‌اند. این دستگیری‌ها هم در تهران و هم در برخی از استان‌ها بوده است.

افزایش آمار سرقت خرد و کاهش سرقت‌های به عنف و مسلحانه در پایتخت

سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس پایتخت - گفت: در حال حاضر آمار سرقت خرد افزایش یافته است اما سرقت‌های به عنف، مسلحانه و خشن به‌شدت کاهش پیدا کرده است زیرا پلیس پایتخت اقدامات گسترده‌ای را در این بخش انجام داده و در حال حاضر با بررسی آمارها و شاخص‌ها متوجه می‌شویم که شرایط امنیتی جامعه از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۶.۵ میلیون تماس در شش ماهه گذشته با پلیس پایتخت گرفته شده است، گفت: ۳۶۰۰ مورد از این تماس‌ها عملیاتی بوده است و همکاران من برای انجام عملیات اعزام شده‌اند اما بقیه این موارد راهنمایی و ارشاد بوده است. همچنین در شش ماه گذشته بیش از ۶۰۰۰ موتور سرقتی کشف شده و ۴۴۲ هزار و ۳۶۱ پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شده و ۹۰۰ نفر از محکومین فراری نیز دستگیر شده‌اند.

آخرین وضعیت استانهای سیل‌زده / هشدار مدیریت بحران

اسماعیل نجار- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور- به ارائه آخرین وضعیت بارشهای سیل آسا درسه استان شمالی پرداخت و از شهروندان خواست که به هیچ عنوان در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری حریم رودخانه‌ها و مسیرهای درون شهری و برون شهری اسکان نداشته باشند.

وی با اشاره به ورودسامانه بارشی به کشور که بخش‌های قابل توجهی از مساحت ایران را در بر گرفته اظهار کرد: این سامانه سبب آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیرها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و طغیان رودخانه‌های فصلی در سواحل شمالی و مناطق شمال شرق کشور شده است و از بعد از ظهر دیروز استانهای گیلان، مازندران، گلستان و غرب خراسان شمالی، شمال سمنان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات شرقی تهران را تحت تاثیر خود قرار داده است.

پایان هزار و یک مشکل

سرویس خانواده ایسنا امروز به روایت برقراری یک «مستمری» بعد از ۱۰ سال پرداخته و نوشته است:  فرزند یک خانواده هفت نفره با هزار و یک مشکل روبرو است و با این جمله شروع می‌کند: «همه زندگی مان را برای گذران زندگی فروختیم و دیگر هیچ چیزی نداشتیم. تامین اجتماعی مخصوصا در شرایط خاص زندگی به درد ما خورد».

به گزارش ایسنا، فاطمه زنی حدودا ۴۰ ساله است و به خانه‌اش که می‌رسیم با روی گشاده به استقبال‌مان می‌آید و مثال کاملی از یک زن باسلیقه تبریزی است. دوران پر فراز و نشیبی را در کودکی و نوجوانی پشت سر گذاشته اما می‌گوید این قصه‌های تلخ، پایان خوشی برایشان داشته است.

«طلاق» همچنان رو به رشد / کاهش ۱۱ تا ۱۳ درصدی «ازدواج»

در حالیکه چندی پیش رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از توقف رشد جهشی طلاق طی ۳ تا ۴ سال اخیر و کنترل آمار طلاق در کشور خبر داد، سید حسن موسوی چلک - رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران- ضمن رد این موضوع گفت: نه تنها هیچ نشانه‌ای دال بر کنترل روند طلاق وجود ندارد بلکه رشد ۶ درصدی در سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ طلاق سال ۹۶ نسبت به ۹۵ روند افزایشی داشته است، اظهارکرد: اگر فراوانی طلاق  را بررسی کنیم باز هم شاهد روند افزایشی آن هستیم. طلاق در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بیش از ۶ درصد افزایش داشته است و نرخ ازدواج نیز بین ۱۱ تا ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم روند رشد طلاق را کنترل کرده‌ایم، زمانی می‌توانیم بگوییم روند رشد طلاق را کنترل کرده‌ایم که این وضعیت را نداشته باشیم.

«رونویسی» از مشق شب حذف نمی‌شود

مرتضی شکوهی - مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش-  با اشاره به طرح جایگزینی مشق شب برای کلاس‌های اول تا سوم ابتدایی گفت: خواندن و رونویسی را بنا به اقتضای پایه، حذف نمی‌کنیم اما رونویسی باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموز احساس تکرار و انجام کار بیهوده را نداشته باشد و از انجام آن لذت ببرد.

وی درباره اهداف آموزش و پرورش از جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای مشق شب همچنین چگونگی اجرای آن توضیحاتی ارائه و اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که همواره در آموزش و پرورش برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان یک دغدغه بوده، تکالیف در منزل است.

تهران نماد ملی همه ایرانیان است

محسن افشانی- شهردار تهران- در پیامی چهاردهم مهرماه «روزتهران» را به شهروندان تهرانی و تمام ایرانیان تبریک گفت.

در این پیام آمده است: تهران امروز نه تنها پایتخت اقتصادی و سیاسی ایران که مهم‌تر از آن، پایتخت فرهنگی و اجتماعی کشور است. همچنین تهران نماد تجدد ایران است به طوری که نخستین دانشگاه، پارلمان، احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، ادارات نوین، صدا و سیما و ... در این شهر تکوین و تکامل یافتند. 

از لزوم راه‌اندازی سایت‌ موزه شهری تا احداث کتابخانه پارک شهر تا سال آینده

احمد مسجد جامعی-عضو شورای شهر تهران- به بهانه روز تهران از سازمان‌های مختلفی که به بهانه این روز خدمات خود را رایگان یا نیم بها کردند، تشکر کرد.

وی با بیان اینکه تهران در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد سینماهایش بود به گونه‌ای که در گذشته تنها تعداد کمی سینما وجود داشت، گفت: نکته قابل توجه این است که بنا به گفته مسئولان سازمان سینمایی سینماهای درجه یک که قیمت بلیط آنها بالاتر است با استقبال بیشتری مواجه هستند که این نشان می‌دهد در کارهای فرهنگی ارزان بودن محصولات ملاک نیست بلکه عرضه آثار مهمتر است و به همین دلیل برای عرض تبریک و خسته نباشید به اینجا آمدیم و نکته قابل توجه اینکه در گذشته شهرداری‌ها به سینماها حدود ۴۰ درصد از محل عوارضشان پرداخت می‌کردند تا به آنها کمک شود.

استفاده از کلمه ریزگرد ممنوع

جعلی بودن کلمه ریزگرد و ممنوعیت استفاده از آن، نبود امکان سهم‌بندی منشاءهای داخلی و خارجی گرد و غبار، معرفی بیشتر مرکز ملی گرد و غبار در خوزستان، پیش‌بینی گرد و غبار جنوب غرب آسیا توسط هواشناسی ایران و نیاز هواشناسی به فناوری‌های جدید برای سنجش ذرات گرد و غبار نکات کلیدی است که داوود پرهیزکار- رئیس سازمان هواشناسی کشور- در موضوع پرچالش گرد و غبار مطرح کرده است.

توقف عملیات هوایی اطفای حریق در "هورالعظیم" به دلیل گرد و خاک

احمدرضا لاهیجان‌زاده - مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان - به پراکندگی کانون‌های آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم اشاره کرد و گفت: روز گذشته به دلیل وزش باد و وقوع گرد و خاک عملیات هوایی اطفای حریق انجام نشد.

وی با بیان این‌که کانون‌های دچار آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم زیاد هستند، اظهار کرد: در حال حاضر سه کانون از پنج کانون دچار آتش‌سوزی خاموش شده‌اند اما آتش این کانون‌ها گسترده است و پراکندگی زیادی دارند.

گرانی ۳ برابری "بسته‌بندی" دارو + تمهید وزارت بهداشت

افزایش قیمت دو تا سه برابری "بسته‌بندی" داروها به دلیل بالا رفتن نرخ ارز که در برخی موارد نیز منجر به کمبود بسته‌بندی‌های دارو شد، یکی از دغدغه‌های این روزهای داروسازان است؛ موضوعی که وزارت بهداشتی‌ها با پیگیری دریافت سهمیه ارز دولتی برای برخی موارد جانبی دارو به دنبال رفع آن هستند.

دکتر محمدرضا دری - دبیر انجمن داروسازان تهران دراین باره گفت: با نوسانات نرخ ارز چندی پیش دارو جزو دسته کالاهای گروه یک قرار گرفت و مواد اولیه آن با نظری که هیات دولت و وزیر بهداشت داشتند، با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه می‌شود اما موضوعی که در این حوزه مستتر است و مورد توجه قرار نگرفته، این است که در تهیه دارو فقط تامین مواد اولیه مهم نیست بلکه باید نسبت به تامین بسته‌بندی، صنایع پکیج  دارو و سایر مواد مورد نیاز صنایع داروسازی مانند پرکننده‌ها نیز توجه داشت.

پربازدیدها

در میان پنج خبر دارای بیشترین بازدید در اداره اجتماعی ایسنا نیز دو خبر از سرویس حوادث و انتظامی، یک خبر از سرویس محیط زیست، یک خبر از سرویس سلامت و یک خبر از سرویس خانواده یبیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داده که در ادامه آمده است:

استفاده از کلمه ریزگرد ممنوع/ سازمان هواشناسی ایران به دنبال پیش‌بینی گرد و غبار خاورمیانه

اقدامات شبانه روزی و غیر آشکار پلیس در بازار سکه و ارز

۴ خاصیت ماست برای سلامتی

«طلاق» همچنان رو به رشد / کاهش ۱۱ تا ۱۳ درصدی «ازدواج»

امدادرسانی در ۲۲ شهرستان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ نجات ۷۰۹ نفر تاکنون

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انجمن داروسازان تهران انجمن مددکاری اجتماعی ایران پلیس پیشگیری ناجا حسین اشتری سازمان امور اجتماعی کشور نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا این وضعیت علاوه بر مناطق مذکور برای در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز پنج‌شنبه به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبارهای پراکنده دارند در سایر مناطق کشور، بارش‌های قابل ملاحظه در پیش است.

رفیعی در ادامه بیان کرد: روز جمعه نیز در جنوب و جنوب شرق بارش ها پراکنده است اما در سایر مناطق کشور بارش ها قابل ملاحظه خواهند بود.

به گفته کارشناسی سازمان هواشناسی؛ شدت بارش ها که در حد هشدار نارنجی است برای امشب در نیمه جنوبی ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی شده است که سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه ها را در پیش دارد. لذا هموطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: تا روز پنج شنبه آب های جنوب کشور مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و در چهار روز آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در بعضی از ساعات وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را داریم.

تهران آخر هفته بارانی می‌شود

وی افزود: از روز پنجشنبه تا شنبه علاوه بر افزایش ابر در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است؛ همچنین طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

کد خبر 6093192 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲