Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری ۱۵ درصد هزینه باید توسط کشاورز تأمین شود، گفت: مشارکت کشاورزاندر این زمینه مطلوب نیست. ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، الیاس تاج‌الدینی عصر امروز در بازدید از مزارع کشاورزان مختار بویراحمد اظهار داشت: یکپارچه‌ سازی اراضی کشاورزی و یکجاکشتی محصولات کشاورزی ضروری بوده و مزرعه لوبیای روستای مختار نمونه‌ای موفق از کار و تلاش در این راستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در نقاط مختلفی از این استان امکان اجرای چنین طرح‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: طرح احداث پمپاژ و سیستم نوین آبیاری تحت فشار روستای مختار از ابتدا با هدف 700 هکتار اجرایی شد که تاکنون 500 هکتار از آن به بهره‌برداری رسیده و با تمهیداتی که انجام شده امکان توسعه این طرح به 800 هکتار نیز وجود دارد.

تاج‌الدینی  با بیان اینکه برای اجرای یک طرح یکپارچه نیازمند مشارکت همه بهره‌برداران و کشاورزان هستیم و در مختار تاکنون از 100 نفر فقط پنج نفر سهم خود را برای قطره‌ای کردن آبیاری پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، 85 درصد هزینه‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی و 15 درصد نیز از سوی کشاورزان تأمین می‌شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در هر طرحی که مشارکت خود مردم و بخش خصوصی نباشد، آن طرح اگر اجرا هم شود، سرانجام موفقی ندارد.

تاج‌الدینی افزود: در طرح‌های کشاورزی که بیش از هر بخشی ماهیت مردمی دارند، نیز سهم 15 درصدی کشاورزان حائز اهمیت بوده و کشاورزان باید این طرح‌ها را متعلق به خود بدانند و برای موفقیت این طرح‌ها و پایداری آنها، خودشان مدیریت آن‌ها را به عهده بگیرند.

وی همچنین از دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاها خواست تا مردم و کشاورزان را ترغیب کنند تا برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین که انقلابی در حوزه کشاورزی محسوب می‌شوند، مشارکت کنند.

تاج‌الدینی از واگذاری فاز توسعه آبیاری تحت فشار اراضی روستای مختار بویراحمد به پیمانکار و آمادگی این سازمان برای تکمیل آن خبر داد و یادآور شد: این طرح در 150 هکتار از اراضی زراعی و 150 هکتار از اراضی باغی در صورت مشارکت خود بهره‌برداران به زودی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ش

R41452/P1377/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند