Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر شنبه پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با محوریت آخرین وضعیت نیروگاه زباله سراوان، وضعیت تصفیه خانه شرکت کود آلی در تالار شورای شهر رشت برگزار شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری در این جلسه با اشاره به وضعیت اسفناک زباله در سراوان، اظهارکرد: خروج شیرابه‌های سمی در سایت زباله سراوان سبب نابودی درختان در این منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه شیرزاد با تاکید بر تسریع در تعیین تکلیف تصفیه خانه سراوان، گفت: در تلاش هستیم که با نگاه کارشناسی و فنی این موضوع حل شود تا دوباره شاهد رانش زباله و حوادث جبران‌ناپذیر در این منطقه نباشیم.

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان در روزهای آینده برای احداث نیروگاه زباله سوز

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به آخرین وضعیت احداث نیروگاه زباله سوز در سراوان، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده حدود ۱۷ میلیارد تومان اعتبار از طریق اسناد خزانه جذب شده و به صورت نقدی طی روزها آتی به شرکت TTS پرداخت می شود.

علیرضا حاجی پور به پرداخت ۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۳ به شرکت TTS اشاره و اظهارکرد: با توجه به این آمار این شرکت بخشی از ۲۵ درصد مبلغ قرارداد خود را تاکنون دریافت کرده است.  

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور هنوز تعهدات مالی به این شرکت به صورت کامل پرداخت نشده است، افزود: این درحالی است که با رایزنی های انجام شده تفاهمی با این شرکت صورت گرفته که با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان این شرکت وارد فاز عملیاتی اجداث نیروگاه زباله سوز در سراوان شود.

حاجی پور همچنین با اشاره به اینکه اجازه قطع درختان از سوی منابع طبیعی برای احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان صادر شده است، تصریح کرد: تا زمانی که ارزیابی محیط زیست به صورت مکتوب اخذ نشود، انجام این امر امکان پذیر نیست.  

اجرای تعهد پیمانکار احداث نیروگاه زباله سوز سراوان

رئیس هیات مدیره شرکت طرف قرارداد با شهرداری رشت برای احداث نیروگاه زباله سوز سراوان نیز در ادامه این جلسه یادآورشد: براساس تعهدات داده شده مقرر شده بود که تا پایان ۲۵ شهریور با خروجی ۳ لیتر در ثانیه این تصفیه خانه را تحویل دهیم که خوشبختانه به تعهدات خود عمل کردیم.

پرویز گلریز با بیان اینکه حدود دو سال از زمان استارت پروژه احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان سپری  شده است، افزود: پس از تخریب زمین و تاسیسات بر اثر رانش زباله در سراوان بار دیگر نسبت به تعهدات خود عمل کرده و در حال حاضر دستگاه تصفیه شیرآبه با ظرفیت سه لیتر در ثانیه آماده بهره برداری بوده و انتظار داریم هر چه سریعتر زمین مورد نیاز توسط منابع طبیعی به منظور جانمایی تصفیه خانه معرفی شود.  

وی ضمن گلایه از بی توجهی شهرداری رشت به ظرفیت کارخانجات بومی در زمان اجرای پروژه ها، خاطرنشان کرد: لوله های تولید در استان گیلان به لحاظ استحکام و ایمنی بسیار مرغوب بوده اما متاسفانه شهرداری رشت در اجرای پروژه جمع آوری روان آب‌های سطحی شهر از دیگر استان ها لوله خریداری کرده است.

راه اندازی تصفیه خانه شیرابه سروان طی ۶ ماه آینده

گلریز همچنین در ادامه به زمان بهره برداری از تصفیه خانه شیرآبه سراوان اشاره و تصریح کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و تعرفه زمین مناسب از سوی منابع طبیعی گیلان حداکثر طی شش ماه آینده این تصفیه خانه راه اندازی می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت باید به طور روزانه ۴۴ هزار لیتر شیرآبه تحویل دهد، گفت: در یک مقطع زمانی هزاران هکتار از جنگل را قطع کرده اند در حالی که در امروز برای احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان و قطع اشجار به منظور تامین زمین مناسب تعلل می کنند.

گلریز با اشاره به وضعیت نامناسب رانش زباله در سراوان، ادامه داد: با احداث کارگاه قبلی در آن محدوده از سراوان مخالف بودیم و معتقدیم زمینی که قرار است منابع طبیعی بابت این موضوع در اختیار شهرداری رشت قرار دهد باید در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشد.

کد خبر 4422436

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل حاجی پور شورای شهر رشت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز اربعین حسینی شهرکرد گردشگری خرم آباد یاسوج هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری افزود: محور خاش - سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: طول کلی محور خاش - سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب شش قطعه اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.

اکبری با عنوان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

دیگر خبرها

  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان