Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دکتر سید احمد علمایی در گفتگو با ستاد خبری گروه مخابرات، به ارائه توضیحاتی درباره حمایت های شرکت مخابرات از استارت آپ ها پرداخته و اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران به دنبال توسعه شبکه های مخابراتی است و در این راستا از یک سال و نیم قبل بحث جریان های درآمدی جدید مورد توجه قرار گرفته و حمایت از استارت آپ ها در دستور کار شرکت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران متذکر شد:بر این اساس تمام شتاب دهنده های کشور و آنهایی که در حوزه تلکام خدمات می دادند مورد بررسی قرار گرفتند و مدل استارت آپ فکتوری به عنوان مدل اصلی شرکت انتخاب شد و مذاکرات ما با شتاب دهنده های مختلف آغاز شد تا محصولات و ایده هایی که می توانست منجر به ارائه خدمتی جدید و درآمدزا در مخابرات شود مورد حمایت قرار گیرد.
 
مدیرکل تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران همچنین اظهار کرد: با چند شرکت بزرگ که خدمات قابل ارائه ای در بحث تجاری داشتند به توافقاتی رسیدیم و حمایت هایی از آنها صورت گرفت همچنین با برخی شرکت های کوچک استارت آپی نیز مذاکراتی صورت گرفت و اکنون از میان آنها ۹ شرکت در نمایشگاه امسال حضور دارند.
 
وی در ادامه به یکی از سرویس های ارزش افزوده ای که در این قالب ارایه شده اشاره کرد و گفت: در حوزه تماس صوتی خدمات تلفنی مختلفی می توان ارایه کرد به عنوان مثال خدمات آموزش و مشاره های آموزشی، پزشکی یا فنی از جمله این موارد است که این نوع خدمات بخشی از فعالیت هایی است که از سوی شرکت مخابرات ایران مورد حمایت قرار گرفته است.
 
دکتر علمایی افزود: بخشی از این حمایت در قالب ارایه زیرساخت ها ازجمله نت ورک صورت می گیرد. از سوی دیگر اپلیکیشن هایی که به تجارت دو سویه مربوط می شوند از دیگر موارد مور توجه است و به طور مثال نرم افزار "برگ" از جمله این نرم افزارهاست که به بازیافت زباله های خشک مربوط می شود و در قالب رویکردی دو سویه میان مردم و جمع کنندگان زباله های خشک، ارتباطی عادلانه برقرار می کند.
 
مجری توسعه شرکت های نوپا در شرکت مخابرات ایران در ادامه متذکر شد: برخی طرح ها نیز به خدمات شرکت مخابرات مربوط می شود که طرح هایی مانند توزیع قبوض یا ۱۱۸ از این موارد است. در واقع در قالب این پروژه ها فعالیت های قبلی مخابرات با یک ایده جدید بهینه سازی شده و موجب می شود علاوه بر کاهش هزینه شاهد ارتقاء راندمان باشیم. این همان مفهوم نوآوری در فعالیت های جاری شرکت است.
 
وی ادامه داد: به عبارت دیگر ما با حمایت از استارت آپ ها ۲ هدف را دنبال می کنیم. اول آنکه به نوعی خدمات جاری سازمانی خود را بهبود بخشیم و دیگر آنکه در قالب امکانات شرکت سرویس های جدیدی تعریف و ارایه کنیم.

دکتر علمایی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که در اغلب موارد حمایت شرکت مخابرات از شرکت های نوپا به صورت غیرمستقیم صورت می گیرد و در قالب ارایه زیر ساخت های ارتباطی، ارایه فضا و مشورت دهی انجام می شود و در نهایت در برخی موارد به خرید خدمت منجر می شود.
 
وی ادامه داد: براساس مدل های سرمایه گذاری تعریف شده در شرکت، امکان سرمایه گذاری مستقیم نیز وجود دارد اما این سرمایه گذاری مشروط به آن است که ایده مربوطه نیاز به سرمایه گذاری کلان داشته باشد. یعنی ما ایده هایی که هزینه کمتری دارند را به طور مستقیم حمایت مالی نمی کنیم و آنها را به سایر بخش های اکو سیستم از جمله شتاب دهنده ها وگذار می کنیم اما همان طور که گفته شد برای سرمایه گذاری در مواردی که نیاز به هزینه سنگین دارند شرکت مخابرات آمادگی لازم را دارد.
 
دکتر علمایی در پایان گفت: شرکت مخابرات در حوزه حمایت از شرکت های نوپا بر نوعی سرمایه گذاری هوشمند تاکید دارد که در این شیوه شرکت ها هم می توانند از امکانات ارتباطی مخابرات بهره گرفته و از سوی دیگر با اتکا به مشترکان مخابرات خدمات خود را به جمع کثیری از مردم ارایه خواهند کرد. به همین دلیل می توان گفت ماهیت حمایت مخابرات از استارت آپ ها کاملا متفاوت است و اینگونه نیست که شرکت با پرداخت هزینه ای اندک برحمایت از این شرکت ها بپردازد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سرمایه گذاری آمادگی شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی مدیریت بحران شرکت گاز گیلان رونمایی شد

خودروی مدیریت بحران شرکت گاز استان گیلان رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عیسی جمال نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در این بارت گفت: این خودرو به همه تجهیزات لازم اعم از دستگاه جوش، دستگاه دیزل و همه وسایل تعمیراتی مجهز است و ان‌شاءالله بتواند در مواقع بحران خدمات ارزنده‌ای را به مردم استان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۹۸ درصد مردم شهرها و روستاهای گیلان (یک میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک) از گاز طبیعی بهره‌مند هستند بر آمادگی کامل همه نیروها برای رویارویی با هرگونه بحران و حفظ پایداری جریان گاز تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی این خودرو با هدف افزایش آمادگی نیروهای عملیاتی شرکت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ابراز امیدواری کرد تا با افزایش سرعت و کیفیت خدمات‌رسانی، زمینه جلب حداکثری رضایتمندی مردم و مشترکان گاز در گیلان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل شرکت مخابرات ایران در استان‌های در معرض خطر سیلاب
  • ۲۴ ساعته شدن ارایه خدمات در گمرکات مرزی مشترک با ترکیه
  • هفتمین اردوی کتابخوانی در منطقه عشایری قیروکارزین
  • ارایه خدمات در گمرکات مرزی مشترک با ترکیه ۲۴ ساعته شد
  • آمادگی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای توزیع کود فصل کشت جدید
  • خودروی مدیریت بحران شرکت گاز گیلان رونمایی شد
  • ◄ تریلی های چینی ارزان در ایران؛ 6 مدل از 3 میلیارد به بالا (تصاویر)
  • مشتریان مخابرات، سرویس‌ های باند پهن را آنلاین از سامانه مخابرات‌­­ من ثبت‌ نام کنند
  • بهاری‌فر: پوشش‌های جدید بیمه‌ای سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید ناخالص ملی را افزایش می‌دهد
  • آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین