Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی پور مطلق عصر شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امروز مهمترین بحث جامعه موضوع امنیت است که از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس پیشین جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی بیان کرد: جهاد کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه  فعالیت می‌کند و از این منظر نهادی مهم و تأثیر گذار از ابعاد متعدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی پور مطلق ادامه داد: در خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های متعددی در حوزه کشاورزی وجود دارد که مهمترین آن بحث گیاهان دارویی است که می‌تواند در حوزه اشتغال و معیشت مورد توجه مدیران و متولیان قرار گیرد.

وی افزود: نقطه ضعفی که در خراسان جنوبی در حوزه کشاورزی وجود دارد این است که ظرفیت‌های خدادادی حوزه کشاورزی را باور نداریم در حالی که اگر اراده کنیم می‌توانیم به نتیجه‌های بسیاری مطلوبی دست پیدا کنیم.

دستیار وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بحث اعتبارات کشاورزی خراسان جنوبی حوزه آبخیزداری ۵۰ برابر متوسط سال گذشته، در حوزه عمرانی ۶۰ تا ۷۰ برابر و در حوزه تسهیلات ۷ برابر سال گذشته اعتبار در نظر گرفته شده که نشان از توجه دولت به بخش کشاورزی و به خراسان جنوبی است.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه شرکت های سهامی زراعی بازوی بخش کشاورزی هستند، یادآور شد: امیدواریم با مشارکت بخش‌های مختلف آینده خوبی برای کشاورزی خراسان جنوبی رقم  بزنیم.

در این مراسم محمد رضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبی، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: کشاورزی و دامداری نفش اولویت‌دار را در صنعت و اشتغال خراسان جنوبی ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد:  بسیاری از  باغداران انارستان‌های فردوس و خرماکاران طبس و زعفران کاران شهرهای خراسان جنوبی کشاورزان نمونه هستند که باید با احیاء قنوات و کمک به آنان در راستای آبیاری نوین گام های مثبتی در بخش کشاورزی برداشت.

نماینده مردم طبی، فردوس، سرایان و بشرویه یادآور شد: باید بیش از گذشته در راستای بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی کار و تلاش کنیم.

کد خبر 4422542

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گیاهان دارویی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز اربعین حسینی شهرکرد یاسوج گردشگری خرم آباد هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند

رحیمی معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: پارسال با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبود یافته شغل ایجاد شده است.

او با اعلام اینکه برای اشتغال این افراد پارسال تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آ‌ن‌ها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است. 

بیشتر بخوانید

۳۸۴۸ فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد شد

رحیمی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، اظهار کرد: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی