Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@09:02:33 GMT

حملۀ دوبارۀ طالبان به غزنی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۲۴۷۵

به گزارش پارس نیوز، 

طالبان بار دیگر به ولایت غزنی واقع در شرق افغانستان حمله کردند.

در جریان این حمۀ سنگین که امروز شنبه روی داد، پل‌ هایی که در نزدیکی شهر غزنی قرار داشتند، به شدت تخریب شدند و به این ترتیب مهم‌ترین راه‌ های ارتباطی میان کابل و جنوب افغانستان قطع شد.

بر اساس اعلام محمد عارف نوری سخنگوی ولایت غزنی، درگیری در این منطقه همچنان ادامه دارد و نیروهای افغانستان با چند بالگرد در حال گشتزنی در منطقه هستند تا از ورود نیروهای طالبان به داخل شهر جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ولایت غزنی در این خصوص گفت: ما کاملا خود را برای حمله به آنها آماده کرده‌ ایم. این بار دیگر ولایت غزنی در دستان طالبان سقوط نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود که ۵ طالب که قصد داشتند بمب‌ هایی را روی بزرگراه کابل- قندهار کار بگذارند، کشته شده‌اند.

نزدیک به ۲ ماه از زمانی که دولت مرکزی افغانستان توانست نیروهای طالبان را از غزنی بیرون براند و کنترل مرکز آن را به دست بگیرد، می‌ گذرد و طالبان با حملات امروز در تلاشند تا بر بخش‌ هایی از این ولایت کنترل یابند.

ساکنان شهر قره باغ در ۵۵ کیلیومتری جنوب شهر غزنی اعلام کرده‌ اند که طالبان در اطراف این منطقه ایستگاه‌ های بازرسی برپا کرده‌ اند و به خودروها اجازۀ رفت و آمد نمی‌ دهند.

در جریان حملۀ ماه آگوست طالبان به غزنی و محاصره ۵ روزۀ مرکز آن ۱۵۰ نفر از نیروهای امنیتی و ۹۵ غیرنظامی کشته شدند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بزرگراه دولت نیروهای امنیتی افغانستان بزرگراه دولت طالبان نیروهای امنیتی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • سیلاب در غور خسارات مالی برجای گذاشت
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک