Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@07:44:56 GMT

هند میزبان جشن های جهانی "گردشگری 2019 "شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۲۵۸۲

هند میزبان جشن های جهانی 'گردشگری 2019 'شد

خبرگزاری میزان- وزیر گردشگری هند اعلام کرد: کشورش برای برگزاری جشن های جهانی گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد در سال 2019 میلادی انتخاب شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه دکن هرالد، کی آلفونز در مراسمی برای معرفی برندگان جایزه گردشگری ملی سال 17-2016 گفت: ایالت آندراپرادش هند مقام اول این جایزه را برای ارتقای برنامه توریسم از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالت کرالا برای توسعه همه جانبه گردشگری در مکان دوم و راجستان و گوا بطور مشترک سوم شدند.
آلفونز افزود : هند در چهار سال گذشته 'گام های بزرگی' در زمینه گردشگری برداشته و این بخش 'منبع اصلی' اشتغال و درآمد ارز خارجی است..

پیش از این، وزیر گردشگری هند اعلام کرده بود که این کشور با هدف تشویق صنعت جهانگردی، به شهروندان 165 کشور در 25 فرودگاه و 5 بندر دریایی خدمات روادید الکترونیکی ارائه می دهد.

همچنین برای تشویق گردشگری در هند، برنامه هایی مانند جشنواره جهانگردی، کنفرانس بین المللی بودایی و بازار بین المللی جهانگردی برگزار شده اند.

بر اساس گفته های مقامات هندی، سفر گردشگران داخلی هند در سال های 2014 تا 2017 میلادی 28.8 درصد و جهانگردان خارجی 20.4 درصد افزایش یافت.

در سال 2017 بیش از 10 میلیون نفر جهانگرد خارجی به هند سفر کرده اند که رشدی 14 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

شورای جهانی جهانگردی و سفر، چندی پیش در گزارش خود اعلام کرد هند تا یک دهه آینده به سومین اقتصاد بزرگ جهانگردی و سفر در جهان تبدیل خواهد شد.

در این گزارش همچنین آمده است هند تا سال 2028 در بخش جهانگردی 10 میلیون شغل ایجاد خواهد کرد و تعداد مشاغلی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در هند به صنعت جهانگردی وابسته هستند از 42.9 میلیون در سال 2018 به 52.3 میلیون در سال 2028 افزایش خواهد یافت.

افزایش سفر گردشگران خارجی به هند در سال 2017 به این کشور کمک کرده است تا رتبه بندی کلی خود را در شاخص جهانی جهانگردی ارتقاء دهد.

درحالی که هند در سال 2013 از نظر مقصد های جهانگردی در جهان، در رتبه 65 جهانی قرار داشت این رتبه در سال گذشته به چهلمین مقصد جهانگردان در جهان ارتقاء پیدا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل گردشگران جهانگردی رتبه صنعت خارجی رتبه بندی مقصد مشاغلی مستقیم غیرمستقیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرن بیست و یکم قرن گردشگری

صدای ایران/حميد سعادتی-بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پرسودترین صنعت در سطح جهان است. در حال حاضر، 11٪ به تولید ناخالص داخلی (GDP)، 10٪ در اشتغال، 5٪ به صادرات، و 5٪به سرمایه گذاری جهانی کمک می کند.

رشد سریع صنعت گردشگری بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است تا قرن بیست و یکم را قرن گردشگری بدانند.

از منظر اقتصادی، گردشگری بین المللی درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد می کند. توسعه گردشگری نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاری زیرساختی، تامین درآمد دولت و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر جهان ایفا می کند.

کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اکنون اهمیت اقتصادی گردشگری را درک می کنند. آنها به دلیل هزینه های اولیه ای که گردشگران برای خدمات مصرفی انجام می دهند، آن را یک منبع مالی می دانند. در نهایت این امر به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

با این حال، برای کشورهای در حال توسعه، توسعه گردشگری می تواند چالش هایی مانند نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی و اتکای بیش از حد به یک بخش اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

اهمیت گردشگری از نظر تولید و اشتغال همواره مورد تاکید بوده است. در سطح جهانی، گردشگری 70% صادرات و30%صادرات خدمات را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، 10٪ به تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) کمک می کند.

توسعه گردشگری منجر به رشد اقتصادی و اشتغال در مناطق مقصد می شود. همانطور که گردشگران تقاضای نهایی خود را برای محصولات افزایش می دهند، هم بخش های مرتبط با گردشگری و هم بخش های غیر گردشگری تولید را گسترش می دهند. در نتیجه رشد اقتصادی رخ می دهد و تقاضا برای نیروی کار نیز افزایش می یابد. رشد اقتصادی ناشی از ایجاد اشتغال به کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد در جوامع کمک می کند.

شایان ذکر است که از هر ده شغل در سراسر جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است. توسعه گردشگری به طور قابل توجهی بر تنوع اقتصادی تأثیر می گذارد و به دستیابی به اهداف اقتصادی در کشورها کمک می کند.

به طور خلاصه، گردشگری یک صنعت بزرگ جهانی است که درآمد قابل توجهی را برای کشورها به ارمغان می آورد. به عنوان یک محرک اقتصادی حیاتی عمل می کند، تنوع در فعالیت های اقتصادی را تقویت می کند و بستر مناسبی را برای دستیابی به اهداف اقتصادی فراهم می کند.

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸