Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

ایران به دانش فنی بومی ساخت موتور هواپیما دست پیدا کرده است
منطقی گفت: در بخش ساخت موتور هواپیما باید از دانش فنی داخلی بهره برد که خوشبختانه ایران به این دانش دست پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواص جادویی انواع تخمه/ ماسکی خانگی برای از بین بردن جوش‌های صورت/ آیا درمان «واریکوسل» امکان پذیر است؟/ برجسته کردن گونه با «روغن خراطین»

بسیاری افراد از داشتن صورتی لاغر و استخوانی رنج می‌برند و به دنبال راهی برای داشتن گونه‌هایی برجسته هستند.

بدون دارو و شیمی درمانی سرطان را از پای درآورید
محققان دانشکده پزشکی Duke-NUS و دانشگاه ملی سنگاپور بود در یک تحقیق مشترک توانستند نشان دهند که چگونه کاهش مصرف قند و شکر موجب مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود.

اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان حنجره در انتخاب روش درمان/ گرفتگی صدا را جدی بگیرید
رئیس انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی گفت: تشخیص زودهنگام سرطان حنجره در درمان موفق تاثیر بسزایی دارد و نیازی به برداشت حنجره نیست.

بلاتکلیفی در سکانداری دانشگاه آزاد/ «طهرانچی» هنوز به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشده است
با گذشت یک ماه از معرفی طهرانچی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد، اما هنوز به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشده است.

چگونه روزی نیم کیلو چربی بسوزانیم؟ + اینفوگرافی
برای کاهش نیم کیلوگرم از چربی بدن باید حدود ۳۵۰۰ کالری اضافی را با انجام فعالیت جسمی بسوزانید.

مواد غذایی ارزان را از این سامانه استارت‌آپی خریداری کنید
یکی از استارت آپ‌ها موفق به طراحی سامانه‌ای برای فروش مواد غذایی و بهداشتی ارزان قیمت شده است.

عصاره مالت و خواص شگفت انگیز آن/ عصاره مالت در ساخت چه چیز‌هایی کاربرد دارد؟
شاید شما هم نام مالت یا عصاره مالت را در زمان نوشیدن ماء الشعیر و نوشیدنی‌ها شنیده باشید، اما آیا میدانید آن چیست و چه خواصی دارد؟

روشی نوین و موثر در درمان سرطان روده بزرگ
گروهی از محققان چینی موفق به طراحی نانورآکتوری با ساختاری آلی_ فلزی شدند که در درمان سرطان روده بزرگ موثر است.

اگر موقوفات وزارت بهداشت را زنده نکنیم، مسئولیم/ مردم پارتی بازی را شاخصه اجرا نشدن قانون می‌دانند/ ترس مسئولان کلیدی کشور عامل درست انجام نشدن کارهاست
در اجرای قانون ضعیف هستیم/ فضای مجازی ابزار بدخواهان برای تضعیف کشور استهاشمی گفت: مدیریت مطالب فضای مجازی بوسیله بدخواهان عامل ایجاد نگرانی در بین مردم و تضعیف کشور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گیاه درمانی و مفید شنگ

در ایران، گیاهی خودرو و بسیار مفید وجود دارد که هم اکنون در فصل رویش آن هستیم. این گیاه نه تنها در آشپزی کاربرد دارد بلکه به عنوان دارو نیز مصرف می‌شود.

به گزارش فرطب، «شنگ»، گیاهی خودرو و مفید از خانواده کاسنیان، از اردیبهشت تا تیر در مناطق کوهستانی ایلام ایران می‌روید. با فرا رسیدن بهار و پایان سرما، این گیاه خوراکی و دارویی سر از خاک بر می‌آورد.

شنگ که با نام‌های دیگری همچون آلاله شنگ، ریش بز خالدار، اشلنگ، یمنیه، قندرون، سنسفیل، تسلسفیل، اسپلنج، اسفلنج و یملیک شناخته می‌شود، به دلیل خواص بی‌شمارش، محبوبیت زیادی دارد. در ادامه این مقاله، به تفصیل به بررسی خواص و کاربرد‌های این گیاه پرداخته‌ایم.

خواص دارویی گیاه شنگ در طب سنتی

گیاه شنگ که در طب سنتی استفاده‌های فراوانی دارد، در درمان زخم‌های گوارشی و مشکلات ریوی مفید است. به دلیل داشتن خواص قابض، در درمان خونریزی‌های رحمی و دستگاه تنفسی و همچنین برخی انواع اسهال کاربرد دارد. پودر گل و ریشه شنگ برای تسریع در التیام زخم‌های چرکی و سوختگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، و ریشه آن برای سم‌زدایی بدن به کار می‌رود.

مصرف شنگ: خواص و کاربرد‌های آشپزی و درمانی

شنگ را می‌توان به شکل جوشانده استفاده کرد یا از برگ‌های آن برای ساخت ضماد به منظور درمان زخم‌ها بهره برد. ریشه این گیاه که خواص اصلی آن را داراست، به صورت دم‌کرده مصرف می‌شود، گرچه طعم تلخ آن ممکن است کمی ناخوشایند باشد. پزشکان طب سنتی، ریشه و برگ‌های خشک شده‌ی شنگ را پودر کرده و برای استفاده‌های خارجی با دیگر ترکیبات گیاهی مخلوط می‌کنند.

غذا‌های محلی ایران با استفاده از شنگ

آش شنگ به عنوان یک غذای سنتی ایرانی با سبزی کوهی شنگ تهیه می‌شود که شامل موادی، چون نخود، لوبیا چیتی، عدس، نمک، فلفل، کشک، پیاز داغ، نعنا داغ و سیر است و طعمی عالی دارد. شنگ همچنین به عنوان چاشنی در سالاد‌ها و سایر غذا‌ها استفاده می‌شود. شنگ‌پلو، که با تفت دادن شنگ خردشده با پیاز و گوشت قیمه و ادویه تهیه می‌شود، پس از آبکشی با برنج مخلوط و دم کشیده می‌شود، نمونه‌ای دیگر از غذای محلی پرطرفدار است.

جمع بندی

گیاه شنگ، با خواص دارویی و غذایی فراوان، یکی از گیاهان خودروی محبوب در طب سنتی ایران است. این گیاه در درمان زخم‌ها، مشکلات گوارشی و ریوی به کار می‌رود و همچنین به عنوان یک ماده غذایی مغذی در آشپزی سنتی ایران، به خصوص در تهیه آش و شنگ‌پلو، استفاده می‌شود. افزایش آگاهی نسبت به فواید این گیاه می‌تواند به بهبود سلامت عمومی کمک کند.

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • استقبال اوسمار از زنی که قبل از شیمی درمانی به دیدن بازی پرسپولیس رفت+ ویدئو | صحبت های احساسی در تمرین سرخ ها
  • دستیابی به دانش فنی ساخت پلیمر‌های نسوز