Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@08:46:53 GMT

آمارگیری مسکن روستایی ۲۱ مهر در همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۲۹۷۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت:: این طرح از سال ۸۲ و هر پنج سال یک مرتبه در برخی از روستا‌های کشور با هدف کسب اطلاع از آخرین تغییراتی که در حوزه مسکن روستا‌ها ایجاد شده است، اجرا خواهد شد.
آقای ظفری با بیان اینکه چهار هزار و ۹۶۵ واحد مسکن روستایی در چهارمین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن استان همدان در ۲۷۹ روستا آمارگیری می‌شود، افزود: گردآوری آمار و اطلاعات از مسکن در روستا‌های استان به منظور شناخت ویژگی‌های واحد‌های مسکونی و تغییرات ایجاد شده در واحد‌های مسکونی بهسازی شده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

        کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همدان آمارگیری مسکن روستایی 21 مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گازُرخان» روستایی محصور با قلعه «الموت»

ایسنا/قزوین روستای «گازُرخان» از توابع بخش رودبار الموت شهرستان قزوین است، این روستا از شمال شرقی به کوه صخره‌ای معروف الموت که امروز با نام‌های متفاوت قلعه گازرخان، قلعه الموت یا قلعه حسن صباح معروف است، محدود می‌شود.

به گزارش ایسنا، روستای «گازُرخان» از توابع بخش رودبار الموت شهرستان قزوین در فاصله ۱۶ کیلومتری شهر معلم کلایه و ۱۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده است، نام این روستا را از یکی از سرداران سپاه «هلاکوخان» گرفته‌اند که پس از قلع و قمع اسماعیلیان و نابودی قلعه‌الموت، والی منطقه الموت شده بود.

این روستا از شمال شرقی به کوه صخره‌ای معروف الموت که امروز با نام‌های متفاوت قلعه گازرخان، قلعه الموت یا قلعه حسن صباح معروف است، محدود می‌شود. این قلعه شهرت خود را از نام «حسن صباح» مروج مذهب اسماعیلیه در دوره سلجوقی، گرفته است که در گزارش‌های بعدی به صورت مفصل درباره قلعه الموت خواهیم نوشت.

محل استقرار روستای گازرخان دره باریکی در میان رشته کوه البرز است که راستای شمالی جنوبی داشته و از سه سو به وسیله ارتفاعات محصور شده است. از دید توپوگرافی و ریخت شناسی این منطقه به سه واحد کوهستانی، بین‌کوهستانی و دشت‌های کوچک تفیک می‌شود. رودخانه‌های فصلی که از دره‌های زیبای «لب دره»، «گرزه دره» و «گرماگلو» می‌گذرد، در این روستا جاری می‌شود.

علاوه بر امامزاده «محمود» که در ابتدای دامنه جنوب روستا وجود دارد، مقبره‌ای در میان گازرخان قرار دارد موسوم به امامزاده «هیجده تن» که با مسجدی همجوار است. وجود آثاری همچون امامزاده محمود، امامزاده هیجده تن، میدان قتلگاه و قبرستان قدیمی در روستای گازرخان، بیانگر قدمت طولانی آن است.

درآمد بیشتر مردم روستای گازرخان از طریق فعالیت‌های زراعی و دامپروری تأمین می‌شود و تعدادی از مردم نیز به بافت جاجیم و گلیم و کارهای خدماتی اشتغال دارند. فرآورده‌های زراعی روستا شامل گندم، جو، یونجه و انواع صیفی است. گیلاس، آلبالو، گردو، توت و سیب نیز از محصولات باغی و سردرختی این روستا به شمار می‌رود.

روستای گازرخان روستایی کوهستانی با بافت مسکونی متمرکز است. مناظر باغ‌های فراوان میوه، کوچه‌های پر پیچ و خم و خانه‌های قدیمی خود الگویی اصیل از فضای روستایی قدیم است. در این روستا خانه‌ها بیشتر به صورت یک طبقه بنا شده‌اند، ولی برخی از خانه‌ها نیز ۲ طبقه هستند. در بافت قدیم روستا مصالح سنگ، گل، خشت و چوب به کار رفته است در ساخت خانه‌های جدید از مصالح آهن، سیمان و آجر نیز بهره‌گیری شده است.

این روستا در تمامی فصول سال به ویژه فصل بهار پذیرای گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۱۵ هزار نفر در بخش روستایی به همت خیّران آبرسان
  • یاسه‌‎چای؛ روستایی که آرامش‌ در آن جریان دارد
  • رشد ۶ برابری بازنگری طرح‌های هادی روستایی در آذربایجان غربی
  • کاروان خانه‌های ورزشی روستایی
  • «گازُرخان» روستایی محصور با قلعه «الموت»
  • ساخت مسکن روستایی از مرز ۴۷۰ هزار واحد عبور کرد
  • واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین به ۸۸۱ خانواده در استان همدان
  • تحویل بیش از ۵ هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل
  • هر روستا یک خانه ورزش روستایی
  • ساخت ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر