Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@10:42:41 GMT

دولت در گران‌شدن دلار ذی‌نفع بود!

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۳۵۹۰

به گزارش پارس نیوز، 

حسین کمالی فعال سیاسی اصلاح‌طلب که در دولت‌های اول و دوم مرحوم هاشمی و دولت اول خاتمی وزارت کار را برعهده داشت، دولت را ذی‌نفع اصلی گران شدن دلار می‌داند.

وی در گفتگو با تسنیم علت گرانی دلار را اینگونه تشریح کرده‌است: «از نظر من بخشی از این نوسانات به اشتباهات دولت در روز‌های نخست سال ۹۷ بازمی‌گردد که دولت به‌دلیل کمبود منابعی که دارد شاید به‌نوعی نسبت به تغییر وضعیتی که صورت گرفت کاهلی و سستی کرد و می‌توانست به‌نوعی کار را مدیریت کند منتها از آنجا که خود دولت در تأمین منابع خود در گران شدن دلار ذی‌نفع بود، کمی در ابتدا کار را با کاهلی پیش برد، ولی در ادامه این روند، مدیریت بازار ارز از دست دولت خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دوم این بود که ما در سال‌های گذشته به‌اندازه کافی هیچ‌گاه در کشور ارز نداشتیم که به همه نیاز‌ها پاسخ بدهیم، بنابراین همواره بازاری ثانویه برای عرصه دلار در کشور وجود داشته که اختلافی با قیمت آن داشته باشد.

نکته دیگری که در ارتباط با نوسانات نرخ ارز وجود دارد این است که امروز رئیس‌جمهوری در آمریکا روی کار آمده که افکار و اندیشه‌هایش نسبت به کشور‌هایی که از سیاست‌های آمریکا تبعیت نمی‌کنند سیاستی ایذایی است و شاهد بودیم که در ماه‌های اخیر علاوه بر خروج از برجام مدام ایران را به اعمال تحریم‌های جدید تهدید می‌کند.

از سوی دیگر برخی از مردم ما نیز نشان داده‌اند که از آن هوشیاری لازم در مواجهه با تهدیدات آمریکا برخوردار نیستند و بدون توجه به منافع ملی و شخصی خودشان، در همان مسیری گام برمی‌دارند که ترامپ انتظارش را می‌کشد، در حقیقت به‌نوعی حباب‌های اقتصادی شکل گرفت که بخشی از این حباب‌ها ناشی از برداشت‌هایی است که سیاست‌های ایذایی ترامپ سرچشمه آن است. در همین برهه زمانی که برخی‌ها با اقدامات نسنجیده خود ناخواسته همان کاری را می‌کنند که ترامپ انتظار آن را می‌کشید، در برخی از کشور‌ها از جمله ترکیه شاهد بودیم که مردم برای مقابله با سیاست‌های تحریمی ترامپ، اقدام به آتش زدن نمادین دلار کردند.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حسین کمالی گرانی ارز نرخ ارز ایران ترکیه ارز ترکیه دلار گرانی نرخ ارز پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • رده‌بندی گران‌ترین قراردادهای تاریخ با ورزشکاران
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است