Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی علیرضا نصیری، قائم‌مقام منطقه آزاد ماکو در دیداری دوستانه با بولنت اولسوی، رئیس انجمن کارخانه‌داران منطقه آزاد مرسین در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو و نوع و شیوه همکاری به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند.

در این نشست نصیری با اشاره به مرز مشترک این منطقه با کشور ترکیه، گفت: پایانه مرزی بازرگان که سومین مرز فعال کشور و دروازه ورود ایران به کشور‌های اروپایی است در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان واقع در ماکو قرار دارد، لذا با وجود مرز مشترک ایران و ترکیه و همچنین مشترکات فرهنگی، آداب‌ورسوم دینی و علائق یکسان این دو کشور می‌توانند همکاری‌های عمیق‌تری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری گفت: امکان حضور سرمایه گذران ترکیه‌ای در کشور و همکاری با شرکت‌های تولیدکننده ترکیه‌ای به‌منظور تولید در داخل و انتقال محصول به ترکیه سپس صادرات به اروپا وجود دارد. زمینه همکاری با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای شامل لجستیک، کشاورزی، معدن، گردشگری، صنعت و اقتصاد روستا فراهم شده است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم که زنجیره صنعت و معدن را درواقع از استخراج تا فرآوری محصول در منطقه شکل دهیم، گردشگری در کشور ما بازار بسیار خوبی برای اعراب حاشیه خلیج‌فارس می‌باشد، بررسی‌ها نیز نشان داده که سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بسیار سودبخش است.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به این‌که منطقه آزاد ماکو بزرگ‌ترین منطقه آزاد جهان است از حوزه عملکردی گسترده‌ای نیز برخوردار است، درصورتی‌که سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران منطقه آزاد مرسین علاقه به همکاری داشته باشند، می‌توانیم به تولید مشترک بپردازیم.

لجستیک ظرفیتی برای همکاری مشترک ترکیه و ایران است

همچنین بولنت اولسوی رئیس انجمن کارخانه‌داران منطقه آزاد مرسین گفت: در حال حاضر و در منطقه آزاد مرسین ظرفیت و پتانسیلی برای گسترش سرمایه‌گذاری‌ها وجود ندارد و زیرساخت‌ها تکمیل‌شده است.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران جدید به دنبال سودآوری بیشتر هستند و به همین دلیل در حال حاضر بخشی از سرمایه‌گذار‌ها در آفریقا و آفریقای مرکزی اقدام به فعالیت کرده‌اند، در منطقه آزاد ماکو و باتوجه به محدوده منطقه فعالیت خوب و گسترده‌ای را شاهد هستیم.

این مسئول اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع در همکاری منطقه آزاد ماکو مرسین مبحث لجستیک است و ماکو می‌تواند به عنوان کریدور ارتباطی در این میان عمل کند، سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها نیاز به بررسی و برنامه‌ریزی دارد، اما مهم‌ترین مبحث در مراودات ما لجستیک است.

قائم‌مقام منطقه آزاد ماکو در خصوص ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران، اظهار داشت: در سازمان خدماتی در قالب میز خدمت به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود و کارشناس سازمان به نمایندگی از سرمایه‌گذار مراحل اداری را طی می‌کند، بر این اساس فرد درگیر مراحل اداری نخواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به سفر مدیرعامل منطقه آزاد ماکو به مرسین، امیدواریم به دنبال این علاقه‌مندی‌ها، ارتباطات و تبادل اطلاعات شاهد حضور کارخانه‌داران و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در کشور باشیم.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی