Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اکبر جاویدان عصر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: یکی از پلیس‌های تخصصی فعال در استان پلیس امنیت عمومی است که خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌دهد و وظایف ماموریتی مهمی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های این پلیس، نظارت بر فعالیت اماکن عمومی و صنوف است که از ابتدای سال تاکنون بیش از 23 هزار مورد بازدید از صنوف در سطح استان توسط این پلیس انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در این مدت 3 هزار و 565 پروانه کسب جدید صادر شده و 798 واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

جاویدان بیان کرد: بخش مهمی از فعالیت پلیس امنیت عمومی نظارت بر ورود و خروج‌ها به داخل کشور و صدور گذرنامه برای متقاضیان است که در این مدت 21 هزار و 852 گذرنامه جدید توسط پلیس امنیت عمومی استان صادر شده و همچنین در این مدت کنترل ورود و خروج 9 هزار و 560 نفر از طریق مرزهای زمینی و هوایی در استان انجام شده است.

وی گفت: شناسایی و دستگیری مجرمان خطرناک، فراری و سابقه‌دار و برخورد با برخی جرائم خاص و مهم در حوزه مسوولیتی پلیس امنیت عمومی است که در این مدت پلیس امنیت عمومی استان 141 نفر از مجرمان متواری و سابقه‌دار که جرائم مختلفی همانند شرارت، تیراندازی و جرائم خشن در پرونده آنها ثبت شده را شناسایی و دستگیر کرده و تحویل مراجع قضایی شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی و بی‌وقفه پلیس امنیت عمومی گفت: دو شب گذشته تعدادی از اراذل و اوباش به نام که در گذشته اقدام به تیراندازی در سطح استان کرده بودند شناسایی و توسط پلیس امنیت عمومی استان دستگیر شدند.

جاویدان در بخش دیگری با اشاره به فعالیت‌های پلیس 110 از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان کرد: در این مدت 401 هزار و 760 تماس تلفنی با پلیس 110 استان برقرار شده که 121 هزار و 117 تماس منجر به عملیات پلیسی شده و بیش از 213 هزار تماس آن راهنمایی و ارشاد بوده است.

وی به نظارت همگانی بر عملکرد پلیس توسط سامانه تلفنی 197 اشاره کرد و گفت: در این مدت 9 هزار و 398 تماس با مرکز نظارت همگانی 197 انتظامی گلستان برقرار شده که 10 درصد آن شکایت بوده که کاهش 69 درصدی داشته، 4 هزار تماس تقدیر بوده که افزایش 14 درصدی داشته و 4 هزار و 509 مورد نیز راهنمایی و ارشاد بوده است.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۸۹ متهم در طرح ارتقای امنیت آبادان

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از بازداشت ۱۸۹ متهم در طرح پاکسازی و ارتقای امنیت محله محور در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کیومرث کشوری روز یکشنبه اعلام کرد: در راستای طرح ارتقای امنیت عمومی شهروندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در تعطیلات نوروزی پیش رو، طرح پاکسازی و ارتقای امنیت محله محور به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه‌های شهرستان با همراهی پلیس‌های تخصصی پس از انجام اقدامات فنی و میدانی موفق شدند 126 نفر سارق، 11نفر خرده فروش مواد مخدر، 45 معتاد متجاهر، سه عامل تیراندازی غیرمجاز در مراسمات، چهار قاچاقچی مواد مخدر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنان را در عملیات‌های متفاوت در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

کشوری تصریح کرد: کشف 113 فقره سرقت، 62 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک، 13 دستگاه وسایط نقلیه خودرویی و موتوری، 6 قبضه سلاح جنگی و شکاری از دستاوردهای مهم این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: شهروندان برنامه‌های سفر خود را در ایام نوروز مدیریت کنند، منازل خود را خالی از سکنه نگذارند و همچنین موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس گزارش دهند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۷ هزار عدد داروی قاچاق در بندرانزلی
  • دستگیری زوج قاچاقچی با محموله قاچاق در بابل
  • از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی تا دستگیری سارقان با بیش از ۴۰ فقره سرقت در فارس
  • کشف بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در گلستان
  • دستگیری عامل تیراندازی منجر به جرح در خرم‌آباد
  • بازداشت ۱۸۹ متهم در طرح ارتقای امنیت آبادان
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم آباد
  • دستگیری یک سارق سابقه دار در شاهرود
  • دستگیری عاملان تیراندازی در فیروزآباد و سنگ‌پرانی در فسا
  • دستگیری قاتل متواری در رودبار