Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@23:27:54 GMT

طرز تهیه یک فلافل خوشمزه و بی نظیر

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۴۲۲۱

طرز تهیه یک فلافل خوشمزه و بی نظیر

فلافل از جمله غذاهای خوشمزه و لذیذیست که علاوه بر کودکان و نوجوانان در بین بزرگسالان هم طرفدارن ویژه ای دارد و از نخود که یکی از مقوی ترین ترین حبوبات است تشکیل می شود.

مواد لازم برای فلافل آبادانی

نخود 1 کیلو
جعفری 100 گرم
پیاز 1 عدد
سیر 1 بوته
فلفل سیاه و سفید 2/3 ق غ
نمک به میزان لازم
ادویه به میزان لازم
ادویه مخصوص فلافل که شامل ( زیره ،گشنیز ، زردچوبه و ادویه های مختلف ) یا ادویه کاری نصف قاشق غذاخوری
سس انبه به میزان دلخواه
روغن ترجیحا کنجد به میزان لازم

طرز تهیه فلافل آبادانی

ابتدا نخودی را که از 24 ساعت قبل خیس کردیم و چند بار آب را عوض کردیم به همراه جعفری ، پیاز و سیر داخل چرخ گوشت یا خرد کن می ریزیم تا باهم میکس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




خمیری که آماده شد . نمک ، فلفل و ادویه های لازم رو بهش اضافه میکنیم و با قاشق مخصوص یا قالب هایی که در بازار هم موجود هستند فلافل ها را قالب میزنیم.

اگر داخل خمیر آب افتاد میتوانید با اضافه کردن کمی آرد نخود چی آب آن جمع کنید و سعی کنید فلافل ها را به صورت گنبدی قالب بزنید و داخل روغن داغ قوطور شده میریزیم تا هر دو طرف آن سرخ شود.


وقتی که خمیر خودش را داخل روغن گرفت به سمت بالا ی روغن میاید که آن موقعه میتوانید فلافل ها را پشت و رو کنید.
ادامه ی آموزش کامل درست کردن فلافل در خانه

دقت کنید بر اثر حرارت بالای روغن نسوزد و از ظرف کوچکتر و گود تر استفاده کنید تا روغن زیادی مصرف نشود.

  مرحله سرخ کردن فلافل ها

بعد از سرخ شدن هم میتوانید فلافل ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شود.


فلافل های آماده را داخل در کنار خیار شور گوجه فرنگی ، کاهوی خرد شده و انواع ترشی میتوانید مصرف کنید و به همراه سس انبه که بسیار لذیذ می باشد.
طرز تهیه سس انبه برای فلافل

دستور تهیه سس انبه هم به این شکل است که به اضای هر 1 قاشق پودر انبه باید 6 برابرآب جوشیده و یک ته استکان سرکه سفید باهم مخلوط میکنیم و روی فلافل ها میریزیم.

  نکات تکمیلی در مورد فلافل

فلافل جزو ساندویچ میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و 0 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30 دقیقه میباشد.
فلافل را می توانید در وعده نهار - میان وعده - سرو کنید.
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد.
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب می باشد. منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی فلافل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در هیچ برهه تاریخی تا این اندازه همسویی و همراهی مسئولان اجرایی، قضایی و نمایندگان استان را در توسعه استان اردبیل شاهد نبودیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل در سال جدید، اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی از دغدغه‌های جدی دولت است و ما نیز در استان اردبیل در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» مأموریت پیدا کردیم تا زیرساخت‌ها را برای اجرای پروژه‌های تولیدی و اقتصادی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در انجام این مأموریت ما هماهنگی و همسویی خوبی را در استان شاهد هستیم و با بهره‌گیری از ظرفیت ستاد تسهیل، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد حمایت قضایی و حمایت از سرمایه‌گذاری بازرسی سعی بر این است تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شده و شاهد جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی باشیم.

استاندار اردبیل گفت: هر چقدر قوانین مخل کسب و کار برطرف شود به همان اندازه رغبت و انگیزه سرمایه‌گذاران را بیش از گذشته شاهد خواهیم بود و در انجام این مأموریت اصلی تلاش بر ایجاد وفاق و همدلی بیشتر در رفع موانع و مشکلات است.

عاملی تکمیل پروژه‌‌های اثربخش و اولویت‌‌دار استان را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: در همین ابتدای سال ضرورت دارد تا مدیران دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار و اثربخش را با پیش‌بینی تأمین اعتبارات و منابع مورد نیاز جمع‌بندی کرده و از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در تأمین اعتبارات هزینه‌ای محدودیت‌هایی وجود داشت که با وجود این محدودیت‌ها در سراسر کشور سعی کردیم تا در سه ماه پایانی سال پیگیر جذب اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای باشیم که 60 درصد تخصیص اعتبارات ملی و استانی را در بخش عمرانی انجام دادیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در بخش هزینه‌‌ای نیز تا پایان سال گذشته صد درصد منابع جذب استان شد تا شرمنده کارکنان و پرسنل دولتی نباشیم.

عاملی بیان کرد: در توزیع اعتبارات باید ظرفیت شهرستان‌ها به ویژه جلوگیری از حاشیه‌نشینی و انجام مهاجرت‌های معکوس مورد توجه قرار گرفته تا زمینه توسعه و پیشرفت روزافزون را شاهد باشیم.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا سهم استان را از اعتبارات ملی وزارتخانه‌ها پیگیر باشند تا به سرعت جذب این منابع به توسعه و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام منجر شود.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یادآور شد: 91 پروژه در استان اردبیل با همراهی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است که انتظار می‌رود بخشی از این پروژه‌ها تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

عاملی توجه به قانون جوانی جمعیت، کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی استان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اثربخش و بها دادن به فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری جوانان را در کنار ارتقای شاخص سلامت در سال‌جاری جز برنامه‌های اولویت‌دار و اساسی اعلام کرد.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل
  • طرز تهیه سوسیس جگر گاو توسط زوج پرتغالی (فیلم)
  • فرآیند تولید ادویه ها در کارخانه (فیلم)
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه خوشمزه‌ترین سیب زمینی تنوری پنیری (فیلم)
  • چرا آب دریاچه ها در زمین فرو نمی رود؟