Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@07:21:27 GMT

وقتي يک خودشيفته مي‌گويد: دوستت دارم!

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۴۳۵۴

وقتي يک خودشيفته مي‌گويد: دوستت دارم!

خبرگزاري آريا -

اگر با يک خود شيفته در رابطه هستيد پس مي‌دانيد که رابطه‌تان يک طرفه است‎
اگر با يک خود شيفته در رابطه هستيد پس مي‌دانيد که رابطه‌تان يک طرفه است. زمانهايي را تجربه کرده‌ايد که بينهايت دلگير شده‌ايد، غصه خورده‌ايد و به سلامت عقل خود شک کرده‌ايد که واقعا چرا تا الان در اين رابطه‌ي مسموم مانده‌ايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرف مقابل شما احتمالا يک سوء استفاده گر است، فقط خودش را دوست دارد و مدام شما را در حالتي از ناامني و تسليم نگه مي‌دارد. وقتي هم مانند خودش به شيوه‌ي خودخواهانه‌ با او ارتباط برقرار مي‌کنيد، متهم‌تان مي‌کند که او را درک نمي‌کنيد يا بيش از حد حساسيد.
خودشيفته‌ها هرگز مسئوليت آزاري که به ديگران مي‌رسانند را نمي‌پذيرند زيرا از نگاه خودشان کامل و بي‌عيب هستند و اين بقيه‌ي دنياست که مقصر است. خود شيفته‌ها ديگران را کُندذهن‌تر از آن مي‌دانند که خوبي و ارزش‌هاي آنها را بفهمند.
اما با اين وجود خود شيفته‌ها هم لحظاتي دارند که به خود شناسي بپردازند و خِرد خود را به کار بگيرند اما اين لحظات مکرر نيستند و زياد هم طول نمي‌کشند. حالا اگر مي‌خواهيد بدانيد همسر يا نامزد خود شيفته‌ي شما در اين لحظات نادر چگونه فکر مي‌کند، نامه‌ي زير را که يک خود شيفته براي همسرش نوشته بخوانيد.
«همسر عزيزم تو اين جملات را هرگز در زندگي واقعي‌مان نخواهيد شنيد، اول به اين دليل که ابراز احساسات دروني و واقعي من آنقدر برايم سخت و عجيب است که هرگز نمي‌تواند روي بدهد و دوم اينکه، اين احساسات بسيار به ندرت در من جاري‌اند و آنقدر زود گذرند که فرصت پيدا نمي‌کنم آنها را با تو سهيم شوم. و البته هرگز حقيقت را به کسي نمي‌گويم چون حتي خودم هم نمي‌دانم حقيقت وجود من چيست!»
من فقط به خودم اهميت مي‌دهم
تو از اين جهت برايم مهم هستي که چيزي براي دادن به من داشته باشي، بله من فقط به اين شرط تو را دوست خواهم داشت! اين نوع عشق چيزي نيست که يک غير خود شيفته آنرا درک کند. من نمي‌توانم عشق خالصانه‌اي نسبت به تو داشته باشم؛ عشقي که روي رفاه و شادي طرف مقابل تمرکز کند. نه، من به تو نياز دارم تا غرور و خود پسندي‌ام را تغذيه کني و تمام چيزهاي مربوط به من را تحسين کني. به همين دليل است که دوروبر تو مي‌مانم و به رابطه با تو ادامه مي‌دهم. اگر تو غرورم را تغذيه نکني من تو را ترک خواهم کرد و تو مجبوري بقيه‌ي عمرت را به تنهايي سر کني.
من مي‌دانم که تو زن شگفت انگيز و زيبا و باهوشي هستي و آنقدر ظريف و حساسي که با تلنگري مي‌شکني اما من نمي‌توانم تو را داشته باشم، باور کن، براي همين از تو انتقاد مي‌کنم و از چيزهايي که برايت مهمند مثلا دوستان و خانواده و عقايدت ايراد مي‌گيرم تا تو باور کني که هيچ ارزش و توانايي نداري و به تنهايي هيچ چيز نيستي و مجبوري با من زندگي کني!
من عاشق تسلطي هستم که روي تو دارم
وقتي مي‌بينم چقدر تلاش مي‌کني تا من را راضي و شاد کني احساس مي‌کنم پادشاه تمام دنيا هستم. مثلا وقتي که به خاطر من با تمام دوستانت قطع رابطه مي‌کني يا به خانواده‌ات مي‌گويي اين تعطيلات را نمي‌تواني پيش آنها سرکني، فوق العاده حس خوبي به من مي‌دهي!
حالا شايد گاهي کمي، فقط کمي از اين اتفاق‌ها احساس بدي پيدا کنم چون به هر حال من هم لحظه‌هايي دارم که منصفانه فکر کنم اما در نهايت عاشق اهميتي هستم که تو به من مي‌دهي.

خودشيفته‌ها هرگز مسئوليت آزاري که به ديگران مي‌رسانند را نمي‌پذيرند‎
تو چيزهاي ديگري هم داري که من دوست‌شان دارم
وقتي در اتاق خوابمان يواشکي گريه مي‌کني و اشک مي‌ريزي چون نمي‌گذارم کاري کني که اعتماد بنفست را بيشتر کند، من خيلي حس خوبي پيدا مي‌کنم! يا مثلا وقتي که عضويت تو را در باشگاه لغو مي‌کنم و مي‌گويم هزينه‌اش خيلي زياد است و بعد بيرون مي‌روم و براي خودم يک جفت کفش بسيار گرانقيمت مي‌خرم و به تو مي‌گويم مردي در موقعيت من نياز دارد خوب و شيک بپوشد، احساس غرور و شعف خاصي به من دست مي‌دهد!
من عاشق قدرت خودم هستم که مي‌توانم تو را متقاعد کنم که هرگز نمي‌توانستي همسري به خوبي من پيدا کني و در نتيجه فکر اينکه من را روزي ترک کني از سرت بيرون مي‌کنم.
وقتي به من مي‌گويي بايد بنشينيم و درباره‌ي رابطه يا مشکل‌مان حرف بزنيم و به تو مي‌گويم اين کار را مي‌کنم چون تو نياز داري با من حرف بزني وگرنه من هيچ نيازي به گفتگو با تو ندارم، عاشق سر تسليم فرود آوردن تو هستم! اين احساس را وقتي به تو مي‌گويم اگر از شرايط من خوشت نمي‌آيد مي‌تواني من را ترک کني و تو مي‌ماني و تحمل مي‌کني هم دارم!
تو باعث مي‌شوي حس خودپرستي من تغذيه شود
عاشق وقتهايي هستم که مي‌بينم تو به تنهايي براي بهتر شدن رابطه‌مان تلاش مي‌کني و مرتبا کتابهايي مي‌خواني که کمکت کنند براي درک يک خود شيفته چه بايد بکني و مغز افرادي مثل من چگونه کار مي‌کند. تو حتي پيش درمانگر هم رفتي! تمام اين تلاش‌ و تکاپوهاي يک تنه‌ي تو فقط بخاطر من است! و اين واقعا خود پسندي من را تغذيه مي‌کند.
بعد از همه‌ي اين تلاش‌ها هيچ توقعي هم از من نداري و به دنبال اين نمي‌گردي که رابطه‌ي ما چه چيز خوبي براي تو دارد. اين دقيقا همان شرايطي است که من دوست دارم. زيرا من هرگز قرار نيست در موقعيتي قرار بگيرم که براي دل تو و خوشايند تو کاري بکنم، همه چيز بايد فقط بخاطر من باشد، فقط من بايد مهم باشم!
خيلي خوشحالم که تمام دنياي تو محدود به من و نيازهاي من و خواسته‌هاي من شده. تو انگار ديگر هيچ توقعي از من نداري. اما خيلي به اين توجه داري و نگران هستي که بعدا قرار است چه بکنم. وقتي حس مي‌کني دارم عصباني مي‌شوم، شاخک‌هايت تيز مي‌شوند و سعي مي‌کني همه چيز را مطلوب من کني تا شرايط باب ميل من پيش برود و من خونسرد و آرام شوم. اين قدرت من را مي‌رساند! کِيف مي‌کنم وقتي مي‌بينم اين تويي که گذشت مي‌کني، تلاش مي‌کني، چشم پوشي مي‌کني، جانفشاني مي‌کني، کوتاه مي‌آيي و ... و در آخر هم هيچ چيزي از من نمي‌خواهي!
بله من تو را دوست دارم اما فقط به اين شرط که شخصيتت جوري باشد که بتوانم از تو سوء استفاده کنم و نيازهاي خودم را برآورده کنم. يادم هست وقتي براي اولين بار با تو آشنا شدم چطور حس کردم مي‌توانم از اين جهت روي تو حساب باز کنم و تو را تحت سلطه‌ي خودم بگيرم. تو بهتر از اينها هم مي‌تواني باشي و من بيشتر از اينها هم مي‌توانم تو را دوست داشته باشم، اما هرگز نخواهم گذاشت تو اين موضوع را بفهمي!
اين نامه شايد سراسر واقعي نباشد اما به درستي منعکس کننده‌ي چيزهايي هست که در ذهن يک خودشيفته مي‌گذرد. اگر شما در چنين رابطه‌اي گرفتار شده‌ايد لطفا هرکاري که مي‌توانيد بکنيد تا تمامش کنيد. شما برخلاف چيزي که همسرتان مي‌‌گويد لياقت بهترينها را داريد، باور کنيد!
منبع: برترين ها


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تن‌هاخ در مورد انتقادات هواداران: رابطه ما عالی است!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس منچستر یونایتد روز شنبه در ورزشگاه الدترافورد به مصاف برنلی می‌رود. اریک تن‌هاخ که در بازی‌های اخیر با انتقادات زیادی مواجه شده، در کنفرانس خبری پیش از بازی، با خبرنگاران صحبت کرد.

عملکرد ضعیف مارکوس رشفورد در بازی‌های اخیر؟
من خیلی با رشفورد همدردی می‌کنم. سال گذشته او فصل درخشانی را پشت سر گذاشت. من فکر می‌کنم بهترین فصل در دوران حرفه‌ای او بود، ۳۰ گل به ثمر رساند. این فصل بازی‌های خوبی به نمایش نگذاشت و مردم خیلی انتقاد کردند. ما باید از او حمایت کنیم. همه باید از او حمایت کنند تا به سطح سال گذشته بازگردد.

انتقادات هواداران؟
انتقاد همیشه وجود دارد اما فکر می‌کنم هواداران همیشه پشت ما هستند. وارد الدترافورد می‌شویم و حمایت را حس می‌کنیم. چهارشنبه تشویق‌ها بلندتر از چیزی بود که همیشه شنیدم. ارتباط بسیار خوبی بین تیم و هواداران وجود دارد.

وضعیت مصدومیت میسون مونت؟
او بعد از یک آسیب‌دیدگی جزئی دوباره به تیم اضافه می‌شود و برای بازی با برنلی آماده خواهد بود.

لوک شاو، لیساندرو مارتینز و آنتونی مارسیال به بازگشت نزدیک هستند؟
بله، فکر می‌کنم همه آنها را در همین فصل دوباره خواهیم دید. همه به تمرین روی چمن برگشته‌اند. هفته آینده آنها باید به تمرینات تیمی بروند و می توانند برای هفته‌های آخر در دسترس باشند. آنها به خوبی پیشرفت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • بدحالی چند تن از هواداران تراکتور
  • هوینس: توخل نگرش متفاوتی دارد
  • تن‌هاخ در مورد انتقادات هواداران: رابطه ما عالی است!
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • وقتی از هنر « نما » در ساختمان صحبت می کنیم(عکس)
  • به همه بزرگان باختی و دوست داری برگردی؟ | اینجا هم دوستت دارند یا نه!
  • تتلو؛ این‌بار مثل قبل نبود!