Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مخالفان استفاده از ذغال سنگ، در جنگل «هامباخ» (ایالت نوردراین وستفالن) آلمان تظاهرات کردند.

هزاران تظاهرات کننده معترض به استفاده سیستماتیک از ذغال سنگ در جنگل (دویست هکتاری) «هامباخ» از تصمیم غیرمنتظره دادگاه استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس رای دادگاه، تخریب بخشی از این جنگل از سوی یک شرکت تامین کننده انرژی با هدف توسعه معدن ذغال سنگ، متوقف می‌شود.

این گزارش با یادآوری آنکه این جنگل قدیمی نزدیک شهر کلن آلمان، ظرف شش سال گذشته از سوی چند فعال اجتماعی اشغال شده است، افزود: حرکت آنان در واقع نماد مقاومت علیه استحصال انرژی از ذغال سنگ در آلمان است؛ حال آن که به رغم اعتبار آلمان در پاسداری از محیط زیست، این کشور به شدت به آلوده‌ترین سوخت فسیلی وابسته است. جوانان، خانواده‌ها و بازنشستگان در نزدیکی جنگل «هامباخ»، درست یک روز بعد از تشکیل دادگاه مونستر گرد هم آمدند.

به گفته سازمان دهندگان این تجمع، شمار شرکت کنندگان بالغ بر پنجاه هزار نفر بود که بزرگترین تجمع از این دست در منطقه به حساب می‌آید. مردم، فریاد می‌زدند: «هامباخ بمان»! و «باید جنگل هامباخ را نجات داد». بسیاری نیز بنر و بالون‌هایی را آماده کرده بودند که خروج فوری از انرژی ذغال سنگ را درخواست می‌کرد.

گِشه یوئرگِنس، سخنگوی سازمان صلح سبز آلمان حرکت فعالان زیست محیطی را پیامی قوی به دادگاه توصیف، اما در عین حال تاکید کرد: این تنها گام اول است و در این نبرد تلاش می‌شود تا استفاده از ذغال سنگ به تدریج از دور مصرف خارج شود. شرکت «اِر. وِ. اِ» پیشتر اعلام کرده بود تصمیم دارد نیمی از دویست هکتار باقیمانده از جنگل «هامباخ» را از پانزدهم اکتبر برای توسعه یک معدن ذغال سنگ روباز تسطیح کند.

ماه گذشته بود که پلیس، کلبه‌های درختی فعالان زیست محیطی این جنگل را به زور برچید. برچیدن این کلبه‌ها زمانی بیشتر مطرح شد که یک خبرنگار آزاد در نوزدهم سپتامبر در خلال برچیدن این خانه‌ها از مسیر معلق حرکت میان دو درخت به پایین سقوط کرد و جان سپرد. تظاهر کنندگان در تجمع خود به یاد اشتفن مِینس، قربانی این واقعه، یک دقیقه سکوت کردند.

آلمان حدود چهل درصد از انرژی خود را از ذغال سنگ بدست می‌آورد. این حامل انرژی به طور قابل ملاحظه‌ای در انتشار دی اکسید کربن موثر است و از این گذشته، نقش آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به عنوان حامی پیشتاز توافقنامه آب و هوای پاریس تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

تظاهرات طرفداران محیط زیست در آلمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات اتحادیه اروپا آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران