Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@23:31:46 GMT

اندیشکده‌‌ای برای براندازی ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۴۷۶۲

اندیشکده‌‌ای برای براندازی ایران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛ایران در عرصه سیاسی درگیر جنگ تمام عیاری است که از زمان پیروزی انقلاب یعنی از سال 1357 شروع شده است. این جنگ طبق گفته دشمنان کشورمان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را در نظر دارد. اقدامی که به طور مداوم در سیاست های خارجی دشمنان کشور از جایگاه مهمی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی خرج های گزافی هم برای براندازی ایران انجام شده اما تا به حال نتیجه عکس داده است. اما باید متذکر شد در این بین اندیشکده های زیادی هستند که مسئول خط دهی به سیاستمدران کشور های معاند ایران هستند. به طور مثال اندیشکده بیناد دفاع از دموکراسی نقش فعالی را در سیاست خارجی آمریکا ایفا کرده است. به خصوص اگر نگاهی به تاریخ اقدامات این اندیشکده بیاندازیم متوجه نکات جالبی خواهیم شد.

اندیشکده دفاع از دموکراسی :

بنیاد دفاع از دموکراسی اندیشکده­ای نومحافظه­ کار است که در واشنگتن دی سی قرار دارد و پس از حوادث 11 سپتامبر و با هدف توسعه مبارزه ­ای سلطه­ جویانه علیه تروریسم و کمک به دفاع از کشورهای دموکراتیک علیه تهدیدهای آشکار رادیکالیسم اسلامی، تاسیس شده است. این بنیاد ادعا می­کند یک بنیاد فراحزبی است که منحصرا به توسعه پلورالیسم، دفاع از ارزش­های دموکراتیک و مبارزه با ایدئولوژی­هایی که دموکراسی را تهدید می­کنند، می­‌پردازد.

این موسسه در وبسایت خود نوشته است: جنگی جهانی در حال لرزاندن پایه­ های جوامع دموکراتیک است. در حالی که ارتش با سلاح­ها می­جنگد، بنیاد دفاع دموکراسی با ایده­ها و فکرها جنگ می­کند. ... ما با مسلمانان جنگ­ طلب و دیگر نیروهای غیردموکراتیک از طریق اطلاعات، تحقیقات سیاسی، روزنامه ­نگاری تحقیقی، ارتباطات استراتژیک و آموزش­های ضدتروریسم، مبارزه می­ کنیم.

اما نقش این بنیاد در خصوص ایران، جایی پر رنگ می شود که می توان رد آن را در براندازی نظام کشورمان دید. دراین خصوص پایگاه خبری نیشن در مطلبی با قلم جیمز کاردن نوشت: بنیاد دفاع از دموکراسی ها به کشتن توافق هسته ای ایران کمک زیادی کرد ولی ظاهرا از این مساله راضی نشده و اکنون خواستار اعمال تحریم های شدید و جدید علیه کلیه کشورهایی است که با ایران همکاری تجاری دارند.

نیشن نوشت: امروز رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی است. وی یکی از طراحان و معماران اصلی بسیاری از تحریم هایی است که اکنون علیه ایران اجرا می شود. وی مشاوره های زیادی به کنگره ، وزارت خزانه داری آمریکا و کاخ سفید درباره قانون تحریم های ایران داده است.

در این گزارش در خصوص لغو یک طرفه برجام از سوی آمریکا آمده است: بی شک هدف نهایی لغو برجام و مشارکت در اعمال تحریم های اقتصادی شدید علیه ایران، تغییر نظام سیاسی در تهران است، همان طور که تعدادی از تحلیلگران بنیاد دفاع از دموکراسی بارها آن را آشکارا اعلام کرده اند.

اما کار این اندیشکده به هیمن‌جا ختم نمی شود. بلکه با رصد بیشتر نکات جالبی در خصوص آن به دست می آید.

دراین رابطه اف دی دی لیکس نوشته است: در تارنمای آمریکایی ترگوم شلیشی (Targum Shlishi) که بر موضوعات مربوط بر جامعه یهودیت تمرکز دارد، سند منتشر شده از اجرایی شدن پروژه ای حکایت دارد که به موجب آن شبکه های اجتماعی کاربران ایرانی را برای ارزیابی تاثیر تحریم های غرب بر حکومت و شناسایی نشانه هایی از نارضایتی های مردم تحلیل و بررسی می کنند. بنا بر اطلاعات ارائه شده، بنیاد دفاع از دمکراسی مجری این پروژه است که از فناوری شبکه های اجتماعی در سطح نظامی برای بررسی محتوای ارتباطات کاربران ایرانی استفاده می کند تا ببیند آیا تحریم های اقتصادی بر نارضایتی در طبقه متوسط و مرفه تا کارگری تاثیری دارد. بی شک به دست اوردن اطلاعات از فضای اقتصادی کشور و تحلیل و مهندسی افکار عمومی می تواند کمک شایانی را به اندیشکده دفاع از دموکراسی برای مشاوره به سیاست‌مداران امریکایی جهت تحریم هوشمندانه علیه ایران، کند.

اما جالب است بدانیم که بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها تلاش دارد با برگزاری نشست‌های متعدد و انتشار کتب رادیکال، دولت آمریکا را در مداخلات اقتصادی و نظامی خود در خاورمیانه تحریک و حمایت نماید.

با این حال براندازی که جزء برنامه های اصلی بنیاد دفاع از دموکراسی است هیچگاه از دستور کارش خارج نشده بلکه در همکاری با بقیه سازمان های آمریکایی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

«ند پرایس» تحلیلگر و سخنگوی سابق CIA اخیرا افشا کرد که سازمان CIA در تلاش است تا با همکاری بنیاد نومحافظه‌کار «دفاع از دموکراسی» و با اتکا بر اسناد بن لادن و القاعده، منطقی برای تغییر رژیم در ایران فراهم سازد. پایگاه تحلیلی «آلترنت» از قول وی نوشت: روندی که به حمله غیرقانونی به عراق در سال 2003 منجر شد، همان روندی بود که برای عراق مدرک‌سازی کرد و آن را با القاعده مرتبط دانست تا شرایط آن حمله مهیا شود.

با این حال نباید فراموش کرد که این اندیشکده تنها یکی از اندیشکده های آمریکایی است که در خصوص براندازی ایران مشغول کار است و نتایج تحقیقات خود را مستقیما در اختیار سیاست‌مدراران آمریکایی قرار می دهد. ولی نباید فراموش کرد براندازی ایران سیاست چهل ساله دشمنان در قبال کشورمان بوده است که تا به حال ثمر نداده است. بلکه این امر باعث شده تا جمهوری اسلامی ایران روز به روز پیشرفت کند و جهانی را به حیرت بیاندازد. برای مقابله با اقدامات براندازانه دشمنان قبل از هرچیز مسئولان باید هوشیار باشند و اجازه نفوذ به دشمنان را ندهند. در غیر این صورت کشور متضرر ضربات سختی خواهد شد.

خبرنگار: مجید فاضلی

انتهای پیام/

171 / 156 براندازی ایران بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: براندازی ایران بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه اعلام کرد که ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی به دلیل به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشر توسط ایران تحریم شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد 4 و 5 قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد: 

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند: 

1. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛ 

2. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های 155 میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛ 

3. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛ 

4. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛ 

5. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛ 

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار  غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

1. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

2. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

3. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

4. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

5. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

6. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

7. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛ 

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

درخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیلکنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران