Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید نامجومطلق از جمله فوتبالیست‌های قدیم بوده است که هم در استقلال بازی کرده و هم در پرسپولیس و یکی از بازیکنان خلاق و تکنیکی تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود. به همین بهانه در مورد هر دو تیم با او صحبت کرده‌ایم که این مصاحبه را در زیر می‌خوانید. 
* آقا مجید استقلال در شروع این فصل خوب نبوده، درست مثل فصل گذشته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر شما دلیل این موضوع چه بوده است؟ 

واقعیت این است که تیم تغییرات زیادی داشته است و برای هماهنگ شدن نیاز به زمان دارد و این هماهنگی با گذشت بازی‌ها کامل می‌شود. نمی‌شود روی تخته یا در تمرین، بازیکنان را به هارمونی و هماهنگی لازم رساند و این اتفاق باید در بازی‌ها رخ دهد. البته اگر شفر تمرینات تیم استقلال در ابتدای فصل را به موقع آغاز می‌کرد و زمان نقل و انتقالات هم در ایران بود، شرایط بهتر می‌شد. نفرات تیم تغییر کرده‌اند و باید به شفر زمان بدهیم. اگر به جای شفر یک مربی ایرانی بود زمان هماهنگی کوتاه‌تر می‌شد. فراموش نکنیم شفر یک مربی خارجی است و شناختش از فوتبال ایران کم است. 
* با این حساب شما آینده استقلال را چطور می‌بینید؟ 
خیلی خوب. 
* پرسپولیس برابر السد ارائه‌گر بازی دفاعی بود و این تیم را در دوحه شکست داد؛ این نتیجه غیر قابل پیش‌بینی بود!
فوتبال روز دنیا تفاوت‌هایی با فوتبال گذشته دارد. در گذشته هر تیمی بیشتر صاحب توپ و میدان بود به طور حتم برنده از میدان خارج می‌شد، اما امروز این‌طور نیست. به این خاطر تیم‌هایی که دفاع می‌کنند روی حملات سریع و ضد حملات برنامه دارند و از این طریق به هدف می‌رسند و این همان شیوه‌ای بود که پرسپولیس در دوحه بازی کرد. این سبک از بازی را ما قبلاً از تیم ملی هم دیده بودیم. دیدید که در جام جهانی تیم ملی با همین شیوه بازی کرد و مراکش را برد، برابر اسپانیا تنها یک گل خورد و از پرتغال هم امتیاز گرفت. در این سیستم تیم مدافع، توپ را به حریف می‌دهد و فضا را در اختیار می‌گیرد. پرسپولیس در بازی با السد در دوحه به خوبی راه‌های نفوذ را به روی حریف بست و در حملات سریع و ضد حملات خوب عمل کرد و در نهایت بازی را برد. این سبک از بازی ایرادی ندارد و امروز همه از برد تیم پرسپولیس خوشحال هستند. 
* آیا پرسپولیس می‌تواند این سبک از بازی را در دیدار برگشت تکرار کند و در نهایت برنده این مسابقه باشد؟ 
به نظر من اشتباه است که پرسپولیس در بازی برگشت دفاعی بازی کند. السد با شیوه‌ای که در دوحه بازی کرد در تهران بازی نخواهد کرد، چون از سبکی که در دوحه به نمایش گذاشت نتیجه نگرفت، بنابراین در تهران السد تهاجمی‌تر بازی خواهد کرد تا نتیجه بگیرد. السد خط هافبک و حمله خوبی دارد و این تجربه را در بازی با استقلال به دست آورده است. من مخالف هستم که پرسپولیس در تهران همانند دوحه بازی کند. پرسپولیس باید ارائه‌گر بازی تهاجمی باشد، اما حملات تیم پرسپولیس باید با منطق و با احتیاط باشد و بی‌محابا دست به حمله نزند به این خاطر که السد در حملات سریع و ضد حملات خطرناک است. اگر پرسپولیس بخواهد صفر تا صد دفاع کند چه بسا السد روی حملات متعدد خود به هدف برسد. خب خط دفاعی که زیر بار فشار حملات حریف باشد در نهایت ممکن است با اشتباه مغلوب شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس فوتبال ایران مصاحبه ایران بازی فوتبال تیم ملی مراکش اسپانیا پرتغال پرسپولیس مجید نامجو مطلق السد قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند مشکلی برای بازی کردن مقابل سپاهان ندارد

 علیرضا بیرانوند که اواخر اسفند سال گذشته در اردوی تیم ملی فوتبال ایران دچار مصدومیت از ناحیه دست شده بود، پس از چند هفته دوری آماده حضور در میدان شده است.

دکتر حسین حاجی تقی فلوشیپ آسیب‌های ورزشی که معالجه دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت ضمن تشریح وضعیت او گفت: پس از آنکه گچ دست علیرضا بیرانوند را باز کردیم، تمرینات و برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبودی کامل او در نظر گرفته شد که خدا را شکر پس از مدتی با آمادگی مطلوب به تمرینات برگشت.

او با بیان اینکه بیرانوند برای حضور در میدان مشکلی ندارد، گفت: دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس از نظر پزشکی مشکلی ندارد و می‌تواند تیمش را همراهی کند، اما اینکه در دیدار با سپاهان به میدان برود بستگی به نظر سرمربی و مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس دارد. وی از نظر پزشکی برای بازی کردن مشکلی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • عالیشاه به بازی سپاهان رسید
  • دنبال فوتبال تهاجمی هستیم
  • دقیقی: شهرداری قزوین از پرسپولیس حمایت می‌کند از شمس‌آذر نه!
  • الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک
  • بیرانوند مشکلی برای بازی کردن مقابل سپاهان ندارد
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد
  • پایان لیگ ستارگان قطر با شکست سنگین السد
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی شکست سنگین السد
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس